Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En mocht het nokkenas zijn, iemand die iemand kent die dit beetje voor een schappelijke prijs kan doen? of loopt dit al ruim in de 500 euro?
En om welke reden moet ik er vanuit gaan? wat zijn voor jou de kenmerken dat het een ingesleten nokkenas betreft?
Sorry voor me late reactie maar ik heb een X16SZR.
Net even langs een garage gereden die kon het zo niet horen hij dacht zelf weer aan de waterpomp of de nokkenas. Zijn dit dure geintjes om te fixen?
Andere dachten weer aan drijfstang.
Jup excuus had het niet zo bij de hand, maar inderdaad dat is hem ja.
Oke bedankt voor de info dan maar :).
Heb er al een besteld, tot ik zag dat hij achter de dist riem zat :P.
Hopelijk kan de garage mij een beetje tegemoet komen, aangezien zij ook het blok hebben vervangen.
Oke dan zakt hij meestal terug naar 70 (hij gaat nooit echt helemaal naar links) maar net uit de dubbele streepjes.
Owh oke dus helemaal link is minimaal 70 graden? 0 bestaat dus niet?
Mijn fout haha :P
Dus na stuk rijden, en ik kijk naar de temp dan staat hij ineens weer bij de 10-20 graden. en dan weer ineens bij de 80 graden. Aangezien er vertraging in zit kan ik niet echt zien op welk moment hij nou precies zakt en stijgt.
Veel zeggen dan weer dat het niet de thermostaat kan zijn omdat hij dan steeds open moet staan, en daardoor niet warm wordt. Lastig om zo nou wetende om de gok te maken om door een garage een nieuwe thermostaat te plaatsen (man uren) aangezien de dist riem eraf en en weer op moet dan.
Het probleem is niet dat de motor niet warm wordt. Maar dat hij opwarmt en dan snel weer afkoelt onder het rijden. En in rijdende toestand komt hij niet bij de 90-95 maar meer bij de 70-80.
Zo aan de reacties te zien, zou het probleem zich dus meer richting de thermostaat zelf te gaan dus haha
Oke apart verhaal dus. Kan ik die temperatuur sensor makkelijk vinden? en checken of hij goed vast zit? of zit hij ergens helemaal weg gewerkt?
Bedankt voor het aanbod, alleen ik woon in Utrecht. Beetje ver van de route af haha.
In ieder geval bedankt m8!
Ja dat gaf de garage ook al aan.
Hoeveel wil je er voor hebben? Waar woon je? en is het makkelijk zelf te vervangen?
Groetjes
Net even met de garage gebeld. Hun conclusie was dat dit niet aan de thermostaat kan liggen. De slangen worden gewoon warm, en de auto warmt op. Hun denken eerder dat het aan de sensor moet liggen waar het niet goed gaat. Ik kan er zaterdag even langsrijden zodat hun gaan kijken.
Owh oke dat valt redelijk nog mee, nu maar hopen dat het echt de thermostaat is :P.
Net even nog een rondje gereden. Motorblok wordt wel warm. rond 80 – 85. Alleen zodra ik op snelheid kom begin hij te dalen. Het is niet echt te pijlen op welk stuk hij nou kouder wordt. Lange stuk snelweg blijft hij gemiddeld op 80 hangen. Maar door de stad met remmen en optrekken zakt hij redelijk vaak weg naar 10-20 graden. Stilstaand komt ie weer op thermeratuur.
Wat zullen de gemiddelde kosten zijn?
Thermostaat die heb ik al besteld dat zijn de kosten niet. Maar wat schatten jullie in? dit kan zeker in de honderden euro’s lopen?
Misschien een domme vraag.
Stel het motorblok is vervangen (garage).
Zit de thermostaat in het blok zelf dan?.
Want anders kan ik dit namelijk onder garantie gooien van het motorblok (3 maanden)?
Hoi,
Me broer heeft wel aardig wat kennis en gereedschap.
Het gaat om een 8 klepper.
Dit wordt dus een dure klus om door een garage te laten doen?
Of is dit zelf te doen?
@opel-mark wrote:
thermosthaat zit achter de distr riem, ik weet niet uit mijn hoofd waar de temp sensor zit.
Dus dat betekend dat ik de distrubutie riem moet loshalen :( ?
Ik heb nu deze besteld, deze kwam als enige te voorschijn toen ik op kenteken zocht.
http://www.mister-auto.nl/fl/thermostaat-koelmiddel/bolk-bol-199033_v8994_g316_a999BOL-199033.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hallo,
Ik heb maar even een foto gemaakt van me blok.
http://sunstyle.nl/astra.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; (sorry als de foto zo groot is).
Ik heb een rode cirkel getekend, volgens vele verhalen zou hij hier moeten zitten. Iemand hier mee eens?
Thanks
Dat zou echt balen zijn :(.
Zit net namelijk een ander blok op met nieuwe riem etc.
Hopelijk kan hier iemand met ervaring op reageren.
Bedankt voor de reacties.
Weet ook toevallig iemand de plek van de thermostaat? ik las namelijk dat ze voor de 8v op een moeilijk bereikbare plek zitten.
Wie heeft hier ervaring mee?
Hi Sorry voor de foute naam van motorblok het gaat inderdaad om een x16szr.
Kan iemand mij vertellen wat diegene vraagt voor het:
– Ophalen van de auto (zeist), indien niet mogelijk regel ik zelf een ambulance.
– Het overzetten van het blok? (ik kan er zelf eentje regelen, of diegene kan dit ook regelen voor een mooi bedrag).Alvast bedankt voor enige reactie.
-
AuteurBerichten