Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oohja, dat klopt, is ook een Z18XER. Daar zocht Winparts ook op.
Blok heeft nu naar mijn weten rond de 120k gelopen, mooi om eens alles goed aan te pakken.
Die onderdelen die ik linkte, dat zijn de goede onderdelen? (met name de remblokken en olie filter weet ik niet zeker)
30% meer vermogen en 20% meer koppel met zn kastje lijkt mij inderdaad grote onzin.
Ik had met een chip op maat +11,06% pk en +15,55% Nm op een ongeblazen z18xe
Welke stabilisator stangen heb ik nodig op mijn Astra G z18xe? Winparts geeft er namelijk 4:
1: https://goo.gl/fMRfJc” onclick=”window.open(this.href);return false;
2: https://goo.gl/bqCEbQ” onclick=”window.open(this.href);return false;
3: https://goo.gl/LHzTrc” onclick=”window.open(this.href);return false;
4: https://goo.gl/Jk0mwL” onclick=”window.open(this.href);return false;Alvast bedankt! :)
@Nick-GSI wrote:
Xenon en mistlampen ingebouwd:
Ook de perfecte xenon projectors, originele look. Staat goed!
@Shane_Astra_g wrote:
Netjes. Geen openluchtfilter toch? Vooral nu met dit warme weer werkt dat averechts. Chippen raad ik je pas aan wanneer je meer aanpassingen hebt gedaan. Waaronder een goede uitlaatsysteem en een goede cold airintake en eventueel je inlaatspruitstuk. Op een standaar motor chippen ga je niet zoveel op vooruit. Mijn auto ging maar 11pk omhoog, van 97pk naar 108pk. Toen uitlaatsysteem aangepast. 18.2pk meer, van 97pk naaar 115.5pk op de wielen. Moet voor het goede opnieuw laten chippen. Ik denk dan meer dan 20pk winst te behalen.
Dat is niet helemaal waar. Mijn auto is nagenoeg standaard op een vectra c aanzuigbuis na en heb de volgende waardes gehaald met chippen:
Van:
121.2 pk
158.2 NmNaar:
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)En je kunt dit goed merken, omdat het koppel veel eerder komt en met een stuk meer.
@computerbug wrote:
Hoi, Step-han
Werkt dit ook zo bij een zafira a?, naar je weet?
Ik denk van wel..
@Parqueted wrote:
Mijn ramen gaan nu automatich omhoog zodra ik 2 keer op de sleutel druk. Zou morgen even een foto maken van hoe het er nu uit ziet voor mensen met het zelfde probleem.
Mooi dat je even meld dat het werkt! Foto’s zijn altijd handig!
@smoke_soldier wrote:
vandaag ledjes erin gemonteerd, vele male mooier en strakker zonder de bekende plekjes in je dash, vanavond foto’s maken in het donker :wub
Voor de geinteresseerde:
http://www.crazyleds.co.uk/509T-3xPLCC-2-LED.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Smoke
Ben benieuwd naar de foto’s!
@Parqueted wrote:
De ramen omhoog doen met de sleutel in de deur dat werkt! Toppie! :thumbup
Nu de zender nog. Kan ik dat zelf doen of moet je ingeleerd worden door iets of iemand?Alvast bedankt!
Mooi dat het werkt!
Nee dit kun je niet inleren of instellen. Zover ik weet kan je het op 2 manieren doen;
1. zelf een kabel door verbinden, zie topic: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=2002540#p2002540″ onclick=”window.open(this.href);return false;
2. een raam module aanschaffen die dit kan dit staat ook wel in het topic wat ik hierboven heb gelinkt.
Test het volgende eens;
– Zet beide ramen van de auto open
– Doe de auto opslot met de sleutel in de deur (2x tot safe lock)
– Houd de sleutel dan naar rechts gedraaidAls je ramen dan omhoog gaan dan kun je het ook zo maken dat de ramen altijd dicht gaan als je je auto 2x opslot doet met de zender.
Ramen open heb ik verder geen weet van.
Bedoel je die bij je zij achterruiten? Dit zat bij mijn 3 deurs ’98 Astra G vast aan het raam. Ik had destijds lekkage en heb toen de 2 achterzij ruiten vernieuwd waar de rubbers al aan de ruiten vast zaten.
Als je nu nog geen problemen hebt met je EGR, even naar de dealer gaan, een blindpakking halen voor de motor die je hebt, monteren en klaar :)
@Byznovat wrote:
Mooie Astra heb je daar. Ik heb precies dezelfde grill eens op marktplaats voorbij zien komen.
Ik heb deze grille gekocht met het originele OPC logo. Zelf het SPORT logo erin gezet. Heb dit al bij meerdere Astra’s gezien.
Zn grille is echt heel mooi maar wel overdreven duur..
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=150&t=157999″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Een how-to om een EGR af te doppen bij een Astra G. Principe is hetzelfde als bij een H.
Geen probleem!
Heb de auto onlangs gewassen en gepoetst. Was die wel weer even aan toe!


@Byznovat wrote:
Gewassen zowel binnen als buitenkant.
En motorkaplifters gemonteerd.
Helaas mis ik de R en de T van mijn sport badge :p iemand een idee waar je dat los kunt kopen?
Ik heb laatst een Sport logo in een OPC grille gemonteerd. Plaatjes zijn ook los bij de dealer te krijgen.
Bestelnummer: 9201184

Je krijgt hem standaard in een lijstje die je zo in de deuren kan klikken. Bovenstaande foto is hij eraf omdat ik hem los in de grille heb verwerkt.
@elyseum wrote:
En kun je deze foutcode’s wissen om te kijken of ze terug komen?
Nogmaals bedankt.
Ja dat kan
@KRSA2000 wrote:
Als ik de berekening voor vermogen toepas ( pk = Nm x rpm /5252 ) kloppen de getallen niet…
Zou je ongechipt al 134,7 pk moeten hebben…
158.2Nm × 4,472Nm / 5252 =134.704950495pk
Ik ken deze formules niet, dit zijn de waardes die ik heb gekregen via de uitdraai van de chipper (Unlimited Tuning). Wat ik wel weet is dat de auto een stuk beter trekt en dat je echt kunt merken dat er iets is verandert! ;)
Volgens de formule van jou:
Ongechipt:
158.2 * 4472 / 5252 = 134.7pk
Chip:
182.8 * 3530 / 5252 = 122,9pkVolgens mij klopt daar niets van! De auto heeft merkbaar meer vermogen met de chip.
Vandaag mijn z18xe laten chippen bij Unlimited Tuning. Voor hele verhaal zie viewtopic.php?f=191&t=192239.
Ongechipt:
121.2 pk
158.2 Nm
max. vermogen 6572rpm
max. koppel 4472rpmGechipt:
(percentage t.o.v. ongechipt)
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)
max. vermogen 6370rpm (-3.07%)
max. koppel 3530rpm (-21,06%)@tamiya wrote:
Allemaal bedankt voor de reacties :thumb Ik neig toch een beetje naar een z18xe, 1 op 13 vind ik erg acceptabel voor een auto van bijna 1150 kg met 125 pk.
Roest valt dus wel mee, dat is mooi ;) Het olie-verbruik is dus even een aandachtspuntje.Heb vandaag een toch van 333 km gemaakt met mijn z18xe, bijna alleen maar snelweg en overal rond de 130 km/h op de GPS. Verbruik van 6.8 op de 100 km. (1:14,71)
Ik rij zelf in een z18xe sport editon 2 uit 2002.
Over 11440 km heeft de auto 7.6 liter gebruikt per 100 km. (1:13,16). Tijdens deze kilometers heb ik geen olie bij moeten vullen, deze blijft bij mij prima op peil! Ik heb 225/45 banden op 17 inch velgen en ik maak rond de 3400 toeren (afgelezen van Veramon MID) bij 120 km/h op de GPS. Of latere G’s minder roest gevoelig zijn weet ik niet, mijn vorige G uit 1998 had alleen last van iets roest bij de tankklep. Mijn huidige heeft nog nergens roest.
Als je van een auto houdt met wat meer pit is een z18xe de betere keuze, het scheelt 2 seconden met optrekken naar de 100 met een z16xe. Ook heb je met een z18xe in de 5 op de snelweg nog voldoende vermogen over om in te halen. Volgens mij maakt het kwa verbruik niet heel veel uit tussen deze blokken.
@SimpleFace wrote:
Misschien dat het in de canbus radio’s niet zit, dat weet ik niet. Mijn oude CDR2005 had wel een security code nodig na het vervangen van de accu.
Welke radio heb je, er moet vast iets over te vinden zijn in de handleiding?Bij die CD en DVD radio’s vanaf Astra H en Vectra C hoef je geen security code meer in te voeren.
@Duderino wrote:
Hallo,
Ik heb ook via veramon een display gekocht, engelse tekst en blauwe letters.
De versie bij mij was een MID (32 pins), je heb inderdaad ook een TID die is 16 pins.
Ik heb een foto van het display maar ik weet niet hoe ik een foto kan toevoegen.Je kunt zelf in het service menu de taal veranderen mocht je hem ooit nog in het Nederlands willen.
@marijnl1988 wrote:
@Step-han wrote:
Hieronder een overzicht van de geleverde schermen in de G:

Je kunt dus de MID vervangen voor een alternatief. Volgens mij bied de verkoper ook een alternatief voor de TID, maar die ken ik niet.
Hier een filmpje van de Tsjechische MID in mijn auto:
[youtube:2dys8wca]http://www.youtube.com/watch?v=ams6kEO0tE4[/youtube:2dys8wca]Hier de site naar de verkoper om eventueel contact op te nemen: http://veramon.czweb.org/en_pp_astra_g_mid.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik was geloof ik € 91 euro kwijt in totaal. Wel zelf erin gezet natuurlijk.
alleen jammer dat ze allemaal een spelfout hebben
Klopt, als je spelfouten constateert mail dat naar de verkoper. Dan past hij het aan in de nieuwere versies. Ik erger me er niet veel aan. Je kunt hem ook in het Engels zetten.
-
AuteurBerichten