Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Auto opgehaald bij de spuiter!
OPC1 lip, deurstripts en sideskirts in de kleur van de auto. Handgrepen waren al meegespoten. Ik ben blij!



@DKvectra wrote:
En met de bandenmaat 215/35/18,
Hoeveel zou ik dan in de wielkast overhouden?Dan is die 52mm kleiner dan wat ik heb, dus aan de bovenkant 26mm meer ruimte dan dat ik nu heb. Dus dan kun je volgens mij zat vooraan 45 verlagen of nog meer. Hou er wel rekening mee dat je niet meer dan 40mm kan verlagen op de standaard schokbrekers, als ik me niet vergis.
@DKvectra wrote:
Ja ik wil wel gewoon comfort houden nu .
Heb nu ook een Vectra b met een KW schroefzet maar dat is wel heel stug.
Zit te denken om nu 30/30 te doen.Zal in theorie denk ik net kunnen met 30/30. Je band/velg is dan 29mm hoger, dus 14,5mm aan de bovenkant. Ik heb 40mm verlaging dus je hebt dan 4,5mm minder ruimte in de wielkast dan dat ik nu heb.
@DKvectra wrote:
Ja ik wil wel gewoon comfort houden nu .
Heb nu ook een Vectra b met een KW schroefzet maar dat is wel heel stug.
Zit te denken om nu 30/30 te doen.Comfort zit hem ook in de hoogte van de band. Vandaar dat ik nu met een vrij hoge band rij omdat dit veel fijner rijdt. Bij mijn vorige Astra G had ik 35mm voor en 25mm achter verlaging, maar met 205/40 banden op 17 inch. Ik heb nu veel meer comfort dan met mijn vorige Astra, heb nu 38,5mm meer band in de hoogte dan met mijn vorige G.
@Haasje17 wrote:
@Unlimited Tuning wrote:
Hey Nick,
Bedankt voor je review en nog veel plezier er van!!
@Haasje17: Bij een handgeschakeld auto meten wij het vermogen op de krukas. Bij een automaat is niet mogelijk om de weerstand goed te meten dus daarbij meten we de waardes op de wielen. Vervolgens geven we de klant een indicatie van het verlies in procenten zodat het toch duidelijk is hoeveel vermogen men op de krukas heeft.Bovenstaande Astra was handgeschakeld. De waardes zijn dus ook de waardes netto op de krukas :thumb
Dat wil dus zeggen, dat de eerdere verhalen over wielvermogen allemaal broodje aap zijn?
Das mooi dan wat dus toch wel ergens bekend gemaakt had mogen zijn.Wat dus wil zeggen dat klanten eerder allemaal voor het lapje zijn gehouden.
Ik heb mijn auto in de zomer ook laten chippen bij UT.
Wat ik standaard te zien kreeg met een uitdraai was het krukasvermogen, vervolgens gevraagd om het wielvermogen en hier kreeg ik ook netjes een uitdraai van.
Ik zat destijds ook te twijfelen hoeveel ik wilde verlagen en of dit zou aanlopen ja of nee.
Ik heb nu 40mm voor en 20mm achter verlaagd. Ik rij met 225/45 banden op 17 inch, wat vrij fors is en overeenkomt met 215/40 op 18 inch. Jij hebt nu 35 hoogte dus je hebt 13,3mm meer ruimte in de wielkast dan dat ik heb.
Bij mij loopt er nu niets aan, maar ik denk dat als ik naar de 45 of 50 verlaging zou gaan dat er dingen gaan aanlopen. Bij mij gaat het nu allemaal net goed.
Ik heb de veren van ST Suspension dat is het B merk van KW.

@Gautomaat wrote:
Wanneer je eens zou willen kijken. Ik zou ze graag willen overnemen wanneer ze in goede staat zijn natuurlijk. Hoor het graag van je!
Zal morgen eens voor je kijken!
Ik heb ze (geloof ik) nog ergens liggen. Zaten origineel op mijn Astra G maar deze heb ik er destijds afgehaald.
@Opeltje17 wrote:
5W40 vol syntheet.
Bij winparts heb je bijvoorbeeld deze: https://www.winparts.nl/filters-vloeistoffen/motorolie/c734/motorolie-castrol-edge-turbo-diesel-5w40-5l/p266452.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Staat diesel bij, kan deze ook in de z18xe?
Heb namelijk goede ervaring met Motorolie Castrol Edge, en dat is bij winparts de enige in 5W40 van Castrol maar daar staat diesel bij..
Welke olie kan ik het beste gebruiken voor mijn z18xe?



:D
Dan zul je dus zelf kabels moeten trekken. Elke auto is anders, bij de één is bijna alles voorbereid en bij de andere bijvoorbeeld niets.
Ik had hiervoor zelf een Astra G uit 1998 waar wel de mistlampen waren voorbereid. Een andere Astra uit 1998 was dit weer niet het geval.
Wil je bepaalde opties inbouwen, kijk dan eerst even of het is voorbereid. Als dit niet het geval is kun je altijd nog zelf de bedrading trekken.
Zover ik kan zien is de standaard bandenmaat geleverd onder een Astra J Sports Tourer 205/60 R16 (bron Autoweek.nl).
Als je deze vertaald naar 235/40 R19: +2,79%. Dit kan inderdaad prima.
Als je 205/55 R16 vergelijkt met de originele geleverde maat 205/60 R16: -3,14%.
Je kunt eigenlijk elke combinatie van band en velg wel plaatsen onder een auto, alleen wijk dan je teller enorm af als je heel veel gaat afwijken van de originele maat. 205/55 R16 die je nu hebt kan ook prima onder je auto, alleen zul je doordat je een OPC pakket hebt en de auto wat lager ligt wat rustiger aan moeten doen over drempels. Je auto ligt met 205/55 R16 1,935cm lager dan met 235/40 R19.
Waarom 205/55 R16 in het boekje staat, geen idee. 205/60 R16 is origineel (volgens Autoweek.nl) geleverd op de 1.4 140pk Astra J Sports Tourer
Als je in de zomer 235/40 R19 hebt dan is 205/55 R16 dus niet gelijk. -5.77%.
Zoals Haasje17 hierboven zegt, kom je dan inderdaad op 205/65 R16. Dit geeft +0.34%.
Hier kun je het zelf uitrekenen:
http://auto.sqmedia.nl/bandencalculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;Chippen is de software van je auto. Voordat je iets aan software aanpakt, pak je eerst de hardware aan als je dit wilt doen.
Ik heb zelf mijn z18xe laten chippen bij Unlimited Tuning (forumsponsor), al zijn ze niet zo actief meer op het forum. De korting geld nog wel steeds.
Fabrieksopgave:
125.0 pk
170.0 Nm
max. vermogen 5600rpm
max. koppel 3800rpmGemeten voor de chip:
(percentage t.o.v. fabrieksopgave)
121.2 pk (-3,04%)
158.2 Nm (-6.94%)
max. vermogen 6572rpm (+17,36%)
max. koppel 4472rpm (+17,68%)Gemeten naar de chip:
(percentage t.o.v. gemeten voor de chip)
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)
max. vermogen 6370rpm (-3.07%)
max. koppel 3530rpm (-21,06%)Zoals je ziet heb ik 15,55% meer koppel en dit komt ook nog eens 21,06% eerder. Dat is wat ik elke dag nog merk.
Topsnelheid gemeten met GPS: van 209.00 km/h naar 214,55 km/h (+2,66%)
Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=191&t=192239 voor meer over mijn chiptuning.
[youtube:2mq3msgm]http://www.youtube.com/watch?v=W2T_D-3l3kI[/youtube:2mq3msgm]
@KRSA2000 wrote:
Dank je wel!
Ik ga een kijkje nemen straks…
Een vraagje: waarom zou ik voor jouw app moeten kiezen iov van de vele andere in de app/play store?
(Que sales pitch! ;) )Ik heb werkelijk geen idee. Toen ik hier zn 1.5 jaar geleden mee begonnen ben kon ik niet iets vinden wat aan mijn eisen voldeed dus ben ik zelf maar iets gaan programmeren. Deze applicatie is op dit moment volledig webbased en kan daardoor op ieder device geraadpleegd worden. Op dit moment gebruiken 8 mensen deze applicatie naar volle tevredenheid.
Door nu meer gebruikers toe te laten hoop ik dat er nieuwe ideeën komen zodat ik de applicatie kan uitbreiden en/of verbeteren. Kijk op http://auto.sqmedia.nl/watisautoapp.php” onclick=”window.open(this.href);return false; voor wat er op dit moment mogelijk is.
Kijk gerust eens rond met het demo account, dan hoop ik dat je dat overtuigd om dit systeem te gebruiken!
@Haasje17 wrote:
Dan kan best, maar aangezien die vrij veel afwijkt zou ik toch de bandenmaat laten controleren.
EDIT: in de ecu van de auto (teller/motorecu/boordcomputer)
Klopt, wellicht dat deze niet op de standaard maat staat.
@Haasje17 wrote:
De dealer kan dit in de computer van de auto gewoon aanpassen en goedzetten. Als de bandenmaat foutief zou zijn.
Ookal rij je met de standaard opgegeven bandenmaat (ook geprogrammeerd in de computer), er zal altijd een afwijking zijn. Franse auto’s hebben daar helemaal een handje van, die geven juist teveel aan op de teller.
Tellers wijken zover ik weet altijd af.
Mijn teller van een Astra G geeft 5,4% te weinig aan (komt omdat ik met 225/45 R17 rijdt), maar ook met de originele maat klopte dit niet 100%. Ik heb zelf een MID van Veramon en hierin kun je zelf de bandenmaat aanpassen, je MID en dus ook je verbruik rekent dan met de waardes die je zelf hebt ingevoerd.
Mijn verbruiksmonitor komt nu overeen met wat ik zelf kan uitrekenen als ik tank. (dagteller / getankte liters).
Als je iets met je bandenmaat wilt berekenen: http://auto.sqmedia.nl/bandencalculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;. Je kunt ook aan de hand van je bandenmaat en de ratio’s van je versnellingsbak je snelheid uitrekenen bij een bepaald toerental: http://auto.sqmedia.nl/snelheidcalculator/” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Ik had ook een Astra G 1.6 8v (x16szr) uit ’98. Deze was ook voorbereid, ik moest ook aardig zoeken totdat ik de stekkers vond. Zaten goed weggewerkt.
Als het is voorbereid dan is het heel makkelijk te installeren. Relais, zekering erin in de zekeringskast onder het stuur, schakelaar erin, en klaar.
Ik heb trouwens nog twee originele (GM) mistlampen, als je deze wilt overnemen stuur me een PB.
Standaard onder een G met 17 inch is 215/40 17. Ik rij met OPC 2 velgen met de Zafira bandenmaat: 225/45 17. Vooraan -40 achteraan -30 verlaging. Gaat prima.

Misschien heb je hier wat aan:

Ik heb zelf een MID van Veramon omdat deze goedkoper is en geen last kan hebben van pixeluitval. Mocht je nu een exemplaar vinden die geen pixeluitval heeft betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs. De MID van Veramon heeft ook nog eens veel meer functies en als je de amber kleur besteld lijkt het bijna origineel.
[youtube:1h93olwc]http://www.youtube.com/watch?v=ams6kEO0tE4[/youtube:1h93olwc]
@Speedswitch wrote:
Volgens mij zit het verschil erin of je wel of geen airco hebt. Geen airco: langwerpig filter. Wel airco, vierkant filter.
Ik heb airco (met ECC) en heb een langwerpig filter.
@Raider wrote:
Ik ben zeker niet van plan xenon in mijn reflector lampen te zetten! Weet nog niet of ik voor de zwarte of heldere lens koplampen ga en dan even kijken naar de xenon kleur. Dacht namelijk dat je met 4300k het beste eruit haalt met xenon. Dat het wat geler is vind ik niet zo’n probleem.
Klopt, 4300k heeft het meeste lichtopbrengst. Ik vind persoonlijk 6000k wat chiquer staan.
6000k is de kleur die het dichtste bij wit ligt. 4300k zit al weer een aardige gele gloed in. 4300k zit ook altijd fabriekaf in xenon auto’s.

-
AuteurBerichten