Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals gezegd, het front past. Motorkap, voorbumper, zijschermen. Alleen heeft een standaard Astra G een ander model voorbumper dan een cabrio.
Zover ik weet heb je bij zowel de z16xe en de z18xe te maken met twee soorten distributieriemen. Heb je de kunststofrollen variant dan moet het om de 60.000 of 4 jaar, heb je de stalenrollen variant dan moet het om de 90.000 of 6 jaar.
Met een kilometerstand van 91.000 even goed op de distributie/waterpomp letten!
Veel z16xe en z18xe zijn ”oliebooten”, probeer dus zeker het trucje wat Wimv6 hieronder uitlegt over het constateren van het olieverbruik.
Daarnaast moet het gevoel erbij natuurlijk ook in orde zijn, is bij mij ook altijd een belangrijke parameter.
Overigens heb ik ook vaak voorbij zien komen op het forum dat leden vinden dat de z16xe te weinig vermogen heeft voor een cabrio, maar dat is natuurlijk een persoonlijke afweging.
Hatchback gaat in 11.5s naar de 100 km/h met 1063kg
Cabrio gaat in 13.0s naar de 100 km/h met 1250kgSucces!
Citaat van Wimv6 over de Astra G / 1.6 16v:
Tja, Astra-G, daar is over het algemeen weinig mis mee:
op letten:
– Roest achterschermen
– Roest tanklep
– Roest deuren en achterklep
– Onderstel geluiden en trillingenMotor 1.6 16V:
– Olieverbruik
– Tikken
– Distri (indien vervangen incl waterpomp en span en geleiderollen??).
– Brand het motorstorings lampje bij aanzetten contact (2x storings lampje bij latere modellen)
– gaan deze uit als de motor loopt en dan niet tegelijk met oliedruk Dynamo of ABS lampje (worden vaak doorgelust)
– bij airco, brand bij aanzetten contact Koelmodule controle lampje??
– Gaat deze uit nadat de motor is gestart niet samen met Dynamo oliedruk of ABS lampje.
– ABS lampje, gaat deze branden bij aanzetten contact, deze dien na een paar tellen vanzelf uit te gaan, motor hoeft daarvoor niet gestart te worden, zelfde geld voor TC en ESP lampje.Hoe constateren olieverbruik:
Koude motor eerste start:
– laat de motor enkele tellen draaien om op oliedruk te komen
– laat de motor onbelast rustig klimmen naar 3500 toeren,
– houd dat even vast, en kijk of er geen blauwe (witte (niet zijnde damp of koelvloeistofrook) als ie ver heen is) rook uit de uiltaat komt, komt dat er wel, onderblok versletenWarme motor:
– laat de motor enkele minuten stationair draaien
– Geef een flinke duit gas, komt er blauwe (witte in ernstige olieverbruiks gevallen) uit de uitlaat, kleprubbers versleten– draai bij stationair draaiende warme motor de oliedop los, komt er flink damp uit duid dit op een verleten onderblok en/of verstopte carterventilatie.
Willem
@Holger wrote:
Ik zoek een bumperlip voor originele bumper Astra G Wagon 2.0 16V, maar vraag mij af of deze voor alle uitvoeringen hetzelfde is en hoe deze gemonteerd moet worden.
bij voorbaat dank, Marcel.
Die heb ik als het goed is nog wel liggen, stuur mij maar een pm, komen we wel uit.
@remcovervoort wrote:
Gister mijn koelvloeistof bijgevuld en een nieuwe koelvloeistof dop erop gezet.
Helaas is hierdoor mijn melding “Koelvloeistofpijl” nog niet opgelost.Ga hem toch maar laten uitlezen.

Waarschijnlijk sensor kapot, komt nog wel eens voor..
@vectra vlammen wrote:
Nice.heb jij je lip ook gespoten.en de skirts enz ook stephan
Ja ik heb met de montage van de OPC1 lip alles laten spuiten;
Mijne is destijds vastgezet door de spuiter met kit waar ze ook ruiten mee vastzetten. Zit als een huis.
@Fearless wrote:
Stephan! :thumb
idd bobine als ie er gelijk weer inkomt….vervangen incl bougies
Thanks, onderdelen zijn besteld! :thumb
@Maurice89 wrote:
Die 15 pk zou ik persoonlijk echt de moeite niet vinden dat ga je echt niet merken auto zal misschien iets vlotter zijn maar ben je in 3 dagen aan gewend ofzo.
Ik heb destijds ook mijn ongeblazen z18xe motor laten chippen. Veel mensen zeggen inderdaad, ag, dat merk je niet zo, maar ik merk het nog iedere dag. Vooral het koppel wat eerder en met meer komt is erg fijn. Helemaal in de 5de versnelling, als je wilt inhalen op de snelweg.
Zonder chip:
121.2 pk
158.2 Nm
max. vermogen 6572rpm
max. koppel 4472rpmMet chip:
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)
max. vermogen 6370rpm (-3.07%)
max. koppel 3530rpm (-21,06%)Lees hier mijn volledige verslag;
viewtopic.php?f=191&t=192239Auto gister laten poetsen door Arjan (Juffer1 van ’t forum)










Zomervelgen weer gemonteerd.
Velgen zijn helemaal opnieuw gecoat, naafkapjes gespoten en nieuwe Dunlopp Sport Maxx RT banden. Ik kan weer even vooruit!



CDR500 vervangen voor een CCR600. De CCR600 heeft een casette en hiermee kun je heel makkelijk aux-in maken. Heb een complete set kunnen kopen inclusief CD-wisselaar, alleen heb ik de wisselaar nog niet ingebouwd, denk ook niet dat ik dat doe aangezien ik nu aux-in heb.
Ik kan het niet goed vergelijken maar de CCR600 lijkt ook veel beter geluid te hebben. Waarbij ik bij de CDR500 de bass op +2 had staan staat die bij de CCR600 in de min anders gaat alles in de deurpanelen trillen. Ik moet wel zeggen dat ik geen originele boxen meer heb.
Geluid via aux-in is fantastisch.

[youtube:2444woqr]http://www.youtube.com/watch?v=XLWYm-F-OUs[/youtube:2444woqr]
@vectra vlammen wrote:
Nice staat goed.
Had nog een setje over, heb ik onlangs verkocht.
Dit vind ik persoonlijk ook de mooiste units voor de G als je xenon wilt.
Hier nog een aantal foto’s;


Dit zijn de originele xenon projectors;

Te koop bij bijv gm-tuningparts; http://www.gm-tuningparts.nl/product/koplampen-opel-astra-g-xenon-look-plug-play-2/” onclick=”window.open(this.href);return false;
@Engee wrote:
Persoonlijk zou ik nooit meer voor een 1.6 gaan in een Astra H. Heb een GTC 1.6 gehad en die was echt niet vooruit te branden, verbruik was bij mij met een sportieve rijstijl gem. 1 op 13.
Dus ik zou voor de 1.8 gaan met liefst 140pk (ipv. de 125pk).
Verder goed op de punten letten welke Wim al aangaf, en even zoeken op het forum naar andere adviezen over de Astra H :thumb
Wim heeft het hier over de 1.6 Turbo met 180pk. Niet de ”normale” 1.6 met 105 of 115pk.
14 januari 2016 om 18:44 In reactie op: Advies gezocht bij aankoop Opel Astra 1.6i-16V uit 2003 #18302777De temperatuurmeter geeft ook niet altijd accuraat weer!
Als ik mijn Astra G aan de computer hang is het koelwater netjes 90-93 graden maar kijk ik dan op mijn temperatuurmeter in auto staat die precies tussen de 80 en de 90 in.
Ik zou zeggen, als de auto warm is, hij geeft boven de 80 aan en houdt dit ook constant vast, niets aan de hand :thumbup
@littlebird wrote:
@Parqueted wrote:
17 inch vind ik persoonlijk het mooiste, met 205/40
Ja ik twijfel een beetje. Zou dan wel lekker brede velgen willen. Maar breedset is weer net iets te. Dus of met spacertje ertussen. Maar ik zal hier eens het forum doorspitten wat er 5×110 allemaal mogelijk is voor een astra g.
De 4×100 zie ik bijna overal namelijk.Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Ik rij met 225/45 R17 op OPC2 velgen rond. Vind ik persoonlijk erg mooi staan.
Vorige pagina staan wel foto’s.
Inmiddels wat leuke updates verder..

@Danny0092773928457 wrote:
Ik heb x18xe1 dus 115 pk. Hij is van bouwjaar 2000 dus
Die kunnen ze daar ook vast chippen.
Volgens mij zijn er twee blokken geleverd op de coupe, tot 2002 het 115pk (x18xe1) blok na 2002 het 125pk (z18xe) blok. Ik heb dus het z18xe blok laten chippen.
Ik heb €300 totaal betaald.
@Danny0092773928457 wrote:
Bedankt voor jullie reactie’s!
@ step-han heb je je auto laten chippen bij unlimited tuning dan?Ja, via het opel-forum krijg je daar korting. Sommige zijn er niet te spreken over, en er zijn vast ook veel betere (op maat) chippers te vinden, maar deze was bij mij in de buurt en voor een leuke prijs.
Overigens hebben ze, zoals je ziet op de testbank uitdraai, wel hun best gedaan om het beste eruit te persen. Eerst de standaard chip, vervolgens hebben ze deze bewerkt en aangepast. Volgens UT was er na de laatste run van 134,6pk niets meer op het gebied van chippen eruit te halen bij mijn motor tenzij je hardware matige dingen gaat aanpassen.
Heb mijn auto in de zomer laten chippen (z18xe 125pk/170nm);
ongechipt leverde de volgende resultaten op:
121.2 pk
158.2 Nm
max. vermogen 6572rpm
max. koppel 4472rpmgechipt:
(percentage t.o.v. ongechipt)
134.6 pk (+11,06%)
182.8 Nm (+15,55%)
max. vermogen 6370rpm (-3.07%)
max. koppel 3530rpm (-21,06%)Topsnelheid: gemeten met GPS: van 209.00 km/h naar 214,55 km/h (+2,66%)
Verbruik: gemeten over 2698km voor het chippen 1:12,2 en 2640km na het chippen 1:13,3 (+9,02%)Je went er wel snel aan dat de auto iets meer vermogen/koppel heeft. Hetgeen wat je goed blijft merken is dat het koppel eerder en met meer komt.

[youtube:3qctgnx7]http://www.youtube.com/watch?v=W2T_D-3l3kI[/youtube:3qctgnx7]
Hij zit geplakt en geklikt

Zijn inderdaad gewoon bij de dealer te bestellen, ik had pas geleden het sport logo nodig, 18 euro per stuk.
@t.beentjes wrote:
Ja okee, moet eens kijken wat ze daar op de sloop voor vragen. Welke zijn dat? Zijn dat die licht getinte lampen?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat zijn deze lampen, geleverd op de Njoy, Sport Edtion 2 en OPC2 uitvoering;

@t.beentjes wrote:
Ik ga er niet te veel aan knutselen maar de achterlichten vind ik idd ook niet geweldig. Deze laat ik denk k wel zitten maar heb hier wel nog een vraag over. Welke weerstanden moet ik bestellen om in de bc niet de melding te krijgen dat remlicht en dimlicht achter defect zijn door de led. Tijdens de proefrit viel me dit op en heb wat research gedaan maar ben er niet achter gekomen welke weerstanden ik nodig heb en hoe ik deze moet monteren. Als iemand dit weet hoor ik het graag want de kans is groot dat ik deze auto ga kopen.
Bvd
Mvg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik zou gewoon naar de sloop rijden en Njoy lampen op de kop tikken, ben je gelijk klaar.
-
AuteurBerichten