Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dit doe ik altijd:
Andere wielen eronder zodat ik geen platte banden krijg (heb speciale stallingswielen)
Alle ramen op een kiertje (motorkap ook en koplampdoppen eraf)
Accuklemmen los
Tank meer dan de helft vol (dit ivm roest!)
Wassen en eventueel poetsenEn zodra het seizoen weer begint eerst een stukje rijden, dan een grote beurt en dan rustig weer inrijden.
Tja, bij veel auto’s is €73,- ongeveer 1 maand aan wegenbelasting dus dan is het al snel interessant om te schorsen.
Oh maar dat kan ook wel. Gewoon schorsen dan dat ding.
@turbo.d wrote:
=Waar een GSI wordt aangeschaft door jeugdige petjes en scheefhangers. Hetzelfde volk wat dus die oude BMW 3 series en golfjes rijd.
gr
MarcelDus ik ben volgens jou een pauper met mijn BMW E36? Stoer hoor, die vooroordelen.
Voor auto’s tot 1998 is een achteruitrijlicht niet verplicht. Mijn Manta heeft ook geen achteruitrijlampen meer, heb ook compleet rode achterlichten.
In de bezuinigingen is opgenomen dat alle auto’s, ook oldtimers, vanaf 2014 het volle pond moeten betalen. Dat is een besluit dat is genomen aangezien het onderdeel is van een pakket bezuinigingen. Echter, de Tweede Kamer heeft een regeling ‘verzonnen’ omdat ze niet wilde dat iedereen het volle pond zou moeten betalen. Bottomline is: als er niks besloten wordt, betaald iedereen gewoon de volle MRB. Daarom is de Tweede Kamer druk bezig met een andere regeling om ieder geval te voorkomen dat iedereen de volle MRB moet betalen. Mochten hun plannetjes het niet halen voor de Eerste Kamer bijvoorbeeld dan hebben wij als burgers zijnde pech.
Niet dat de huidige plannen echt geweldig zijn maargoed, beter dan iedereen 100% MRB.
@soepkiepe wrote:
jioh, gewoon met z,n allen naar die staking gaan (21 sept geloof ik)
als de 2e kamer komt te vallen dan word deze regel toch weer uitgesteld lijkt me.waar ik trouwens heel weinig over terug vind is het feit dat er ook vele bedrijven de dupe worden.
Juist niet, zolang een besluit uitblijft gaat de oude regeling (iedereen volle pond belasting) gewoon in.
Voordeel van Koni’s is dat ze verstelbaar zijn qua hardheid. Maar de enige keer dat ik geen veerweg meer had was met korte Koni’s op de hardste stand en -80 veren aan de voorkant. Maargoed jij zegt dat je nog originele veren hebt.
Als je korte schokdempers hebt dan moeten je wielen heel weinig veerweg hebben en komen je wielen sneller van de grond als je de auto opkrikt.
Tja het is dan toch een overweging tussen comfort en zuinigheid. Ik ken weinig auto’s die bij snelheden boven de 150km/u nog echt stil zijn.
27 augustus 2013 om 11:14 In reactie op: Ac-Delco manta lawaai suggesties gevraagd welke uitlaat? #18169713Heb zelf ook de Groep N van Simons (gekocht bij Stroeve) en ben er nog steeds goed over te spreken. Alleen de voorste demper is iets te laag voor mijn auto maar verder een mooi systeem.
27 augustus 2013 om 07:56 In reactie op: Fotowedstrijd 19: ‘je auto met vrouw / vriendin ‘ -inzenden- #18166559Het hele doel van een fotowedstrijd is juist de foto, niet het onderwerp. Je gaat bij een hardloopwedstrijd toch ook niet kijken naar de kleur hardloopschoenen. En dan de één beter is dan de ander, tja dat houd je toch, probeer te het compenseren met creativiteit.
Schroefset onder Manta/Ascona is erg interessant. Ik blijf meelezen.
Zitting moet je naar achter duwen (en naar beneden) want die zit met een stang achter 2 haakjes, dus naar de achterkant van de auto duwen en dan haal je die er zo uit. De zitting zit aan de onderkant vast met 2 metalen ‘staafjes’ die je moet ombuigen, dan kun je de zitting er zo afschuiven en uit de auto tillen.
@HarryBarry wrote:
@D.E wrote:

Ik ben een groot Opelliefhebber, maar een kenner van Franse klassiekers ziet achter die C Ascona een Peugeot 403 en naast de Ascona een Renault 12 break en als ik goed kijk, zie ik daar ook een Renault 4 en Citroën DS. Die sloper heeft wel mooie exemplaren op zijn terrein staan :D
Nouja, er is een rede waarom het op de sloop staat hè.
Die DS is letterlijk door midden gebroken, zo rot is ‘ie.
Ik heb die Rekord en Ascona ook heel lang zien staan in Bennekom. Wat is daar uiteindelijk mee gebeurd, opgeknapt?
@peter777 wrote:
van de overheid zelf.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/vraag-en-antwoord/wat-is-de-overheid-van-plan-met-de-motorrijtuigenbelasting-mrb-voor-oldtimers.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Even een citaat uit het artikel:
Doel aanpassen vrijstelling mrb
De mrb hangt af van de CO2-uitstoot van een auto. Hoe hoger de uitstoot, hoe meer belasting u betaalt. Dat geldt nog niet voor oldtimers. Met de wetswijziging wil het kabinet bereiken dat eigenaren van vervuilende oldtimers ook mrb betalen. Vooral oldtimers die op diesel of lpg rijden zijn vervuilend. Er is een lager mrb-tarief voor benzine-oldtimers, omdat die minder vervuilend zijn. Daarnaast maken eigenaren van deze oldtimers vaak minder gebruik van hun auto.
En nu gaat het ineens wel om het milieu! Daarbij een aantal foutieve aannames: de overheid ziet kennelijk een direct verband tussen brandstofsoort en gebruik van de oldtimer (een verkeerde aanname). Daarbij is het interessant om te zien dat de Nederlandse overheid LPG ziet als onzuinig en milieuvervuilend en in Duitsland wordt LPG gezien als beter voor het milieu en wordt het gestimuleerd!
Wel grappig, dat artikel schrijft dat het om het milieu gaat. Toch jammer dat de overheid niet gewoon eerlijk is en zegt dat het om het geld gaat…
@tommyboy82 wrote:
De HU heb ik al een tijdje geleden vervangen door een pioneer F950bt … Ik was aan het overwegen om enkel een krachtige composet te steken vanvoor omdat een sub in de koffer niet goed gaat weergeven denk ik door de ijzeren hoedeplank dus ja …
Ik had in mijn Rekord ook een subwoofer, die moest door de ijzeren hoedenplank en een LPG-tank heen en toch dreunde ‘ie nog erg hard.
Maargoed, stel hij staat gestald en hij wordt gestolen of de schuur stort in of de schuur vliegt in de fik dan ben je niet verzekerd! Daarom houd ik de Manta altijd in de verzekering, ook in de winterstalling.
Dat klinkt als goed spul. Hoe zit het met de roestwerende capaciteiten van 2k epoxyprimer?
Op verzoek weer geopend.
:!: Mensen, het gaat hier om een Kadett en niet om parkeerkunsten. En aangezien het topic niet in “Slap Geouwhoer” staat mag iedereen hier mooi ontopic blijven. :!:
1 juli 2013 om 13:21 In reactie op: Ascona B, vreemd verlichtings probleem (dimlicht werkt niet) #18156619Zijn hetzelfde en sowieso is de schakelaar kapot.
1 juli 2013 om 13:10 In reactie op: Ascona B, vreemd verlichtings probleem (dimlicht werkt niet) #18156616Is het een Ascona B?
1 juli 2013 om 12:59 In reactie op: Ascona B, vreemd verlichtings probleem (dimlicht werkt niet) #18156614Ascona B? Hele grote kans dat het de lichtschakelaar is, dit had ik ook bij mijn Manta.
-
AuteurBerichten