Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17 wrote:
Nouja, heel eerlijk iedereen die op gas rijd met zn oldtimer? Gebruikt die hem als oldtimer? Meestal als dagelijks vervoer anders, wat is in hemelsnaam het nut van gas op je oldie? Alle autos die 25 jaar zijn zijn die oldtimer? Nou nee. Autos die al meer dan 25 jaar nederlander zijn en waar er nog maar er echt nog maar weinig van zijn, dat zijn echte oldtimers. Autos waar het van stikt die al 25 jaar zijn? Tja, dat je daar belasting voor moet betalen is heel verklaarbaar. Iedereen de een tweede auto heeft ernaast, die mag je rekenen onder oldtimers en daar vind ik van die kunnen ze eigenlijk niet laten betalen, degene die enkel een oldtimer hebben en deze dagelijks gebruiken. Betaal dan gewoon belasting.
Als je auto 1 op 6 rijdt dan is het fijn als je het betaalbaar kan houden middels een gasinstallatie.
En om de definitie van een oldtimer subjectief te maken lijkt mij absoluut niks. Los van het feit dat dit objectief beoordeeld dient te worden brengt dit allerlei administratieve rompslomp met zich mee, waarbij de selectiecriteria aan constante discussie onderhevig zullen zijn.
@TedMechanic wrote:
@MantasticB1 wrote:
18 december heb ik ergens gelezen..
Lekker om zo vlak voor de kerst te horen te krijgen dat je de maand erop keihard belasting moet gaan betalen.
Ja ook echt, erg belachelijk in mijn ogen. Nog los van het feit dat je praktisch 2 weken hebt om erop te reageren (wat absurd kort dag is) zal het ook stervensdruk zijn bij het RDW (om het over Marktplaats enzo maar niet te hebben).
20 november 2013 om 13:40 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192754Dit is niet de plek om wie dan ook zwart te maken; als je problemen hebt met iemand dan kun je dit via de PM, mail of mobiel oplossen en niet hier op het forum.
Dit zeg ik om eindeloze discussies te voorkomen, ik wil niet dat mensen met modder gaan gooien naar wie dan ook. Laten we het gezellig houden.
@geert opel wrote:
gewoon gas blijfen rijd benziene op kenteken laten ze maar de .. krijgen
Goh wat een goed idee zeg, dat niemand daar eerder op is gekomen :hmmz
@MantasticB1 wrote:
Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.
alsof dat nu al niet bij de vleet gebeurd… :vertag
Oh dat ontken ik niet, integendeel. Het zal naar mijn mening wel fiks gaan groeien met dergelijke ontwikkelingen.
@MantasticB1 wrote:
@opapoes wrote:
Ik heb ooit ergens gelezen dat het idee was dat als er 25 jaar wegenbelasting was betaald in nederland voor een motorvoertuig deze belastingvrij zou worden . Dit is ook eerlijk , dan zijn alle motorvoertuigen die ingevoerd zijn pas belastingvrij als ze hier 25 jaar rond hebben gereden en ook 25 jaar wegenbelasting hebben betaald . Dan is het hele probleem van misbruik toch opgelost of niet ?
al is het dat ze 25jaar op Nederlands kenteken moeten hebben gestaan!
Dan verwacht ik dat er massaal origineel Nederlandse kentekens en chassisnummers worden misbruikt en dus massale registratiefraude. Heel makkelijk; origineel kenteken + chassisnummer scoren, overzetten op je importauto en je rijdt weer goedkoop rond. Gebeurd nu ook en dit zal naar mijn verwachting absoluut toenemen als dit soort regels worden geïntroduceerd.
Gewoon van buitenaf spuiten, zo heb ik het ook bij de Kadett van mijn broertje gedaan.

Goed bezig!
Er gloort hoop voor oldtimerbezitters die per 1 januari de dupe dreigen te worden van de voorgenomen maatregelen met betrekking tot de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting (mrb). Vrijstellingoldtimer.nl ligt op koers om de plannen van de Tweede Kamer op te schorten naar 1 januari 2015, met de intentie om ze in de loop van volgend jaar compleet ongedaan te maken.
Sinds bekend werd dat de overheid voornemens is om per 1 januari 2014 alleen oldtimers ouder dan 40 jaar vrij te stellen van motorrijtuigenbelasting, maakt Vrijstellingoldtimer.nl zich hard om deze maatregelen teruggedraaid te krijgen. In de persoon van Wouter van Embden werd onlangs een petitie aangeboden aan de Tweede Kamer en sindsdien is er door hem veel lobbywerk verricht in zowel de Eerste Kamer als bij de oppositiepartijen in de Tweede Kamer. Dat lijkt nu z’n vruchten af te werpen.
“De drie grootste partijen van de oppositie als de Eerste Kamer zijn het met ons eens dat deze maatregel getuigt van onbehoorlijk bestuur, het is immers al de derde maatregel in vier jaar tijd die deze groep autoliefhebbers treft. Ook in de Eerste Kamer lijkt draagvlak te zijn voor uitstel. Daarnaast hebben we aangetoond dat Staatssecretaris Weekers van Financiën de Kamer in april met onvolledige informatie heeft voorgelicht over de importcijfers van oldtimers”, aldus Wouter van Emden van Vrijstellingoldtimer.nl.
Steun van de Fehac
Inmiddels heeft Van Emden ook steun van de Fehac, een van de partijen die in april met Weekers tot het mrb-compromis kwam. Voorzitter Bert Pronk: “Dat compromis was destijds het hoogst haalbare. We zijn de laatste tijd naar elkaar toe gegroeid en het zou fantastisch zijn als het lukt om een jaar uitstel te krijgen. Wouter van Embden zou komend jaar een extra gesprekspartner in de alliantie kunnen zijn om gezamelijk tot een bevredigende maatregel te komen. Het probleem zit vooral bij de diesels van 1985 en 1986. Daarnaast vinden we dat Amerikanen op lpg onevenredig hard worden getroffen.”
Amendement
Omdat de gewijzigde mrb-regels voor oldtimers jonger dan 40 jaar inmiddels door de Tweede Kamer zijn aangenomen in het regeerakkoord, is een amendement nu het middel om deze ongedaan te maken. “50 Plus heeft aangekonigd een amendement in te dienen om de wetswijziging niet per 1 januari 2014 in te laten gaan maar een jaar later, 1 januari 2015 dus. Zodoende hebben we nog een jaar de tijd om aan te tonen dat deze maatregel nooit aangenomen had mogen worden. We willen gedegen maatregelen waarmee we minstens tien jaar vooruit kunnen. Als de huidige plannen eerst een jaar uitgesteld worden, komt er daarna waarschijnlijk afstel van”, zegt Van Embden.
Hoe groot is de kans dat de maatregel inderdaad een jaar worden uitgesteld? Mocht dat lukken, geeft dat Vrijstellingoldtimer weliswaar de kans om verder te lobbyen voor het terugdraaien ervan maar het zorgt tegelijkertijd voor een voortzetting van de onrust in de oldtimerbranche. Van Embden: “Dat klopt en dat vinden we vervelend. Wij zouden de maatregel ook het liefste meteen teruggedraaid zien maar een jaar uitstel is op dit moment de minst slechte optie.”
En wat als het amendement van 50 Plus het niet haalt? “Op 19 november krijgen we daar duidelijkheid over. Mocht het niet worden aangenomen, dan is de strijd zeker nog niet gestreden en gaan we naar de Eerste Kamer”, besluit Van Embden.
Bron: Autoweek, http://www.autoweek.nl/nieuws/25593/mrb-regels-oldtimers-mogelijk-jaar-uitgesteld” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ook al ben ik tegen elke vorm van belasting en belastingverhoging, ik ga mijn auto(‘s) niet schorsen als teken van staking. Ik heb ze gekocht om te rijden (behalve dan in de winter).
Heb jij die rode uit Veenendaal gekocht?
Gewoon een LED-strip (12 volt) van 1 meter lang kopen, makkelijker wordt het volgens mij niet qua mogelijkheden. Kan helemaal aan de voorkant van de motorkap (niet boven de motor dus) en kabel kan via de scharnieren met een schakelaar en een zekering ertussen naar de accu.
28 oktober 2013 om 14:28 In reactie op: Opel Meriva 2003 met schakelprobleem > nokkenassensor kapot? #18183367Ik heb alles in 1 topic gezet, je hoeft niet voor elke vraag een nieuw topic te maken want al met al is het nog steeds hetzelfde probleem.
Ligt er ook maar net aan welke wielen en uitlaat je hebt.
Korte Koni’s zijn absoluut aan te raden bij -60 of -80.
22 oktober 2013 om 07:39 In reactie op: Poetser / polijster gezocht en dit keer een echte uitdaging. #18181039:arrow: TS vraagt of iemand zijn auto wilt bekijken en onder handen wilt nemen, niet om hier de laatste poetstrends te bespreken. Dus als je een goed idee hebt qua poetsen of je wilt de Corsa lekker gaan poetsen, neem dan contact op met pastry. Bekvechten over poetsmethodes mag ergens anders.
Waarom gaan jullie niet gewoon naar de sloop? Heb daar al vaker zo’n lip meegenomen voor €5,-.
Ik ga zaterdag weer om er eentje te halen.Monteur kwam tijdens de voorkeuring achter deze diagnose (kapotte kleppen). Ik weet niet welke foutcodes hierbij naar voren kwamen, dit ga ik achterhalen.
Ik heb de bodem van mijn achterbak met rustyco behandeld en daarna gespoten en drie jaar later is het nog steeds goed. Fijn spul om mee te werken.
De sponningen van mijn Manta waren ook erg verrot. Ik heb deze zelf gezandstraald en toen laten lassen en strak laten maken door de spuiter. Veel werk maar het is wel erg mooi geworden!
Als je wilt kun je ff in mijn projecttopic kijken, ik heb er destijds veel foto’s van gemaakt.
Opzich mooie foto’s, locatie is goed gekozen. Als ik een tip mag geven, je auto is (zeker vanwege de kleur) erg strak en enigszins onopvallend. Daardoor trekt de omgeving veel aandacht, dit kun je oplossen de omgeving minder kleur of details te geven (minder scherpte).
Interieurfoto’s zijn zeer goed gelukt.
P R N D 2 1
Ik heb een groep N en ik kan je verzekeren dat je die absoluut wel hoort. Ben er nog steeds zeer tevreden over. Daarbij vind ik het chrome 80mm eindstuk mooier dan het eindstuk van een groep A, dat is een stalen pijp van 63mm.
@wim-v6 wrote:
@RISL wrote:
Eigenlijk hebben ze natuurlijk al een voorwielaangedreven platform (Mini).
Volgende 1-serie krijgt inderdaad ook voorwielaandrijving. Dit omdat slechts een paar procent een BMW koopt vanwege de achterwielaandrijving en de rest vanwege status/imago/design. En velen weten niet eens of ze voor- of achterwielaandrijving hebben (las ik laatst in een onderzoek naar BMW-klanten).
totdat het gaat sneeuwen, dan leren ze wat achterwielaandrijving is, als ik zo voorbij tuf bij het stoplicht.
Willem
Boeiend, die ene dag in het jaar dat ik er misschien last van heb. De rest van het jaar heb ik meer dan genoeg plezier van.
Onzin eigenlijk, in 1992 was de Kadett 4 jaar oud en ik mag hopen dat er toen ook netjes mee om werd gegaan. Maar ik zou het opvatten als een compliment :thumb
@gerben rsv wrote:
Hmmm verschil tussen BMW en Opel ??? :hmmz :hmmz :hmmz
Ohja BMW heeft achterwiel aandrijving en Opel voorwielaandrijving dus de bak van een BMW gaat echt niet passen op een Opel!! :thumb
Het zal waarschijnlijk eerder zo zijn dat ZF ook een 8 traps automaat gaat ontwikkelen voor voorwielaandrijving .
BMW gaat binnen niet al te lange tijd ook over op voorwielaandrijving (helaas) dus ze zijn druk bezig met de ontwikkelingen.
Vooral de 1-serie gaat hier gebruik van maken. -
AuteurBerichten