Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Foto?
Hiervoor hebben we een Marktplaatsgedeelte.
@RickR91 wrote:
Door het weghalen van de middendempers is de tegendruk flink verminderd, te weinig tegendruk geeft vermogensverlies.
In theorie kan dat wel kloppen maar wat is jouw ervaring met de 3.0E? Het gaat mij nu ff om de praktijk. Daarnaast is het van belang welk type demper het is.
Oftewel, er moet gewoon een merkteken op de poelie zitten. Ik zal er binnenkort eens goed naar kijken.
Hier heb je al een topic over: viewtopic.php?f=5&t=182766
Klopt, ga daar maar verder. Eén topic is voldoende.
Mensen, als iemand een andere mening heeft dan moet je niet boos worden. Het mooie van een openbaar forum is dat er meerdere meningen zijn. Als Oenatje het roestbakken vindt dan mag hij dat uiteraard zeggen, er bestaat nog zoiets als de vrijheid van meningsuiting.
Het gaat in dit topic om een collectie auto’s en niet om de mening van iemand daarover. Vanaf nu wil ik daar niks meer over zien.
Game on.
Als ik zou moeten gokken zou ik 1977-1979 zeggen.
Heren, het gaat hier om wegenbelasting, niet om protesten en het nut daarvan.
@theunm wrote:
is al een topic van
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=192&t=169757&start=1775
Klopt.
Niemand die hier bekend mee is? Ik zal toch niet de enige zijn die zijn Senator wilt verlagen of heeft verlaagd. Of Monza, aangezien dat praktisch hetzelfde werkt.
Ik heb voor mijn Senator ook een incorrecte factuur gekregen voor de wegenbelasting. Iedereen die dat krijgt moet ff bellen met de belastingdienst, mij vertelde ze ook dat het onterecht is.
Het gaat in dit topic over wegenbelasting voor oldtimers, niet over alcohol, sigaretten of benzineprijzen. Houd het ontopic.
1 topic is genoeg.
1 januari 2014 om 21:51 In reactie op: Voorruit vergoeding door verzekering afgewezen kan dat..? #18203861Jij kunt toch door foto’s bewijzen dat de schade op een bepaalde datum nog niet aanwezig was?
Vanmiddag was ik bezig om het dashboard uit elkaar te halen en tijdens mijn weg heb ik alle electronica die ik tegenkwam gecontroleerd en eventueel aangedrukt. Kennelijk zat er iets los want de ventilator werkt weer!
Nu nog een keer een expert opzoeken om de airco te laten fiksen.
29 december 2013 om 15:57 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481423Zo, tijd niet meer een update gedaan maar is een hoop gebeurd in de tussentijd. Hieronder maar even een samenvatting met foto’s.
De Rekord is verkocht aan een andere liefhebber. Veel plezier aan gehad maar ik wilde wat anders. Hier rijdt de nieuwe eigenaar net weg.

Ik had daarvoor al een BMW E36 328i Executive gekocht. Hele fijne auto, vooral op snelwegen en het geluid was erg goed. Deze BMW heb ik een maand terug ook verkocht.





De Manta is verder verlaagd en heeft nieuwe lampen voor en achter, de koplamplijsten liggen nog bij de spuiter.

Eerst naar Doel (België) geweest met mijn broertje:





Daarna naar Duitsland op vakantie gegaan:


En daarna verder verlaagd met op maat gemaakte veren door Hans (Pipo).

Dit waren de oude achterveren:

De Manta staat nu in de winterstalling:

Hieronder de Manta met de goeie veren en mijn nieuwe aanwinst sinds kort; een Opel Senator A1 CD 3.0E facelift met een 4-traps automaat op benzine uit 1981. Een hele fijne auto met wat ruwe randjes welke ik momenteel aan het oplossen ben. Hieronder een paar foto’s van de twee auto’s.




Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet. Er is keuze zat en er is een reden waarom alles bij Jet cars zo goedkoop is.
@GSE wrote:
http://www.senator-monza.de/?wM9QUSE1kJxITPElUTT1kJ1MTM9QUSF10UmUDN8lTM9EkUBBVT
meten is weten :)
Bedankt voor de link. Als ik het zo lees dan kan de airco dus roet in het eten gooien vanwege een slecht functionerende relais of schakelaar.
Waar zitten deze relais? Zijn het er toevallig 2 tegen het schutbord aan met 1 zekering ertussen?
De draaischakelaar? Even meten of die wat doorgeeft bedoel je. Ik hoor de airco wel dingen doen als ik er aan draai.
@Maurice89 wrote:
@soepkiepe wrote:
heb rdw gebeld.
jan feb en dec mag je geen gebruik maken van de openbare weg.
maar je hoeft de auto NIET te schorsen die 3 maand.
auto in de achtertuin is al voldoende dus :thumbWie controleert wanneer jij gebruikt maakt van je auto? Denk dat de meesten gewoon door rijden deze maanden.
Ik twijfel er niet aan dat ze de kentekenscanners in de politie-auto’s dermate aanpassen dat ze ook dit kunnen waarnemen.
Verzekering kun je opschorten voor die paar maanden maar dan heb je dus 0,0 verzekering. Ik heb dit nooit gedaan ivm het risico op diefstal en brand.
@Haasje17 wrote:
@soepkiepe wrote:
je hele verhaal kopt.. 1 zin niet denk ik.
“de echte liefhebber zou hem niet naar de sloop of export doen”
hoe zit het met de echte liefhebber die in een rijtjes woning woont en geen geld heeft om een garage/loods te huren om de auto de 3 maand te stallen?
die worden haast VERPLICHT de auto weg te doen.
dan kun je de grootste liefhebber zijn, maar als je het niet kan betalen houd het op.Stallen kan al voor 100 euro per jaar. Dus ook voor mensen met weinig geld moet dat haalbaar zijn. Is dat het niet zal het ook niet haalbaar zijn om überhaupt zo’n auto te blijven rijden, want ben je ook kwijt aan onderhoud.
Hier in de buurt niet hoor. Dan ben je rond de €100,- per maand kwijt.
@geert opel wrote:
ja daar gaat onze hobbie geld wolfen in den haag :argue :argue
Mijne niet hoor, ik blijf gewoon lekker bezig.
Ik weet niet wat jullie als felle tegenstanders doen maar ik ga wel geld doneren aan Vrijstelling Oldtimer voor de eventuele rechtszaak. Dat heeft naar mijn mening al veel meer nut dan een demonstratie.
Wie doet er mee?
-
AuteurBerichten




