Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Vanaf nu graag ontopic reageren, geen opmerkingen meer over het voorstellen.
Als je de topicstarter beter wilt leren kennen dan kun je hem een PM sturen.
@pixels66 wrote:
Tja, allemaal zaken waardoor je wel kwaliteit houdt op het forum. Ik ben sowieso van mening dat er wel iets aangepast moet worden… Al die rommel en die topics die maar de rondte in slingeren, allen onoverzichtelijk ook nog…
Een beter begin, begint bij jezelf! Als je een topic ziet dat nutteloos of rommelig is, meldt het via de meldknop, dan kunnen wij het aanpassen/verplaatsen/verwijderen.
Met alle respect maar voor gebruikers is het ook een stuk eigen verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat een (probleem) topic alle juiste informatie bevat. Daarnaast is gelukkig niet elk topic een probleemtopic!
Maar bedankt voor je input, ben benieuwd wat andere users er van vinden.
2 topics lijkt me onnodig.
Waarom koop je niet gewoon een nieuw motorblok? Als het een C20NE dan is er meer dan genoeg keuze.
Aangezien TS dit ‘geschil’ heeft beslecht met de dader en de advertentie is verwijderd wordt dit topic gesloten om escalatie te voorkomen.
Stuur even een PM naar Senatorman, hij kan dat regelen.
@mantamarc wrote:
Als je het originele onderhoudsboekje nog bij de manta hebt staat het motornummer achterin.
Klopt, daardoor ben ik er achter gekomen dat ik het originele motorblok nog heb.
En omhoog.
Volgende keer mag je dit in ons Marktplaats-gedeelte plaatsen.
31 oktober 2014 om 08:18 In reactie op: Schema kabelboom automaatcomputer Opel Vectra A C25XE #18259240Heb je ook een verklarende tabel?
Even omhoog.
@ANJO TOL wrote:
mooi gedaan ! nu graag een optie dat het gemakkelijker word om foto ’s hier te plaatsen ! Dank U
Hoe zie je dat voor je? Op dit moment is dr knop met de IMG tags zo makkelijk mogelijk gemaakt.
Als je wilt kun je me ook een PM sturen met opmerkingen.
@Haasje17 wrote:
@jethro wrote:
Das knap dat je van een paar foto`s kunt zien dat deze nog te redden is.
De onderzijde kan wel stokverrot zijn, bodem, chassis balken en noem maar op.
Deze staat er ook al een hele tijd, kijk maar naar het kentekenplaat.
Deze is van vóór 2000, toen kregen alle auto`s het GAIK kenteken.
Remember it?:jerry
Er zit nog model in, al zou de onderkant verrot zijn is dat allemaal nogsteeds te fixen..
Tuurlijk, alles is nog te redden met onbeperkt geld en tijd.
Beste manier om er achter te komen of deze persoon betrouwbaar is, is toch door er langs te gaan!
De computer is gevonden (de GM 90 357 212 in deze, motorcode YY). Deze schijnt specifiek te zijn voor de Calibra/Vectra A V6 met een C25XE (zie http://www.opel-infos.de/getriebe/af20_22.html” onclick=”window.open(this.href);return false;).
Heeft iemand zo’n computer liggen zodat ik ‘m kan uitwisselen? Er lijkt een weerstand te ontbreken al vind ik deze nergens terug.
Update:
Pizzapunt is schoongemaakt en de storing is inderdaad nog steeds aanwezig, ook nadat de accu is los geweest en na een korte proefrit.Wat is er nu dus nog mis: foutcode bij de automaatbak (DC 56) en de boardcomputer doet het nog steeds niet (tijd wel, andere opties niet).
Wat is er gebeurd: cruisecontrol kabelboom is verstrikt geraakt en waarschijnlijk langs het gat in het schutbord en is compleet los gesneden. Wellicht hebben enkele draden elkaar aangeraakt.Ik vermoed dat er kortsluiting is geweest. Cruisecontrol doet het inmiddels weer perfect maar ik heb het idee dat het snelheidssignaal kortsluiting heeft gemaakt met een 12V+ kabel. Dit omdat zowel de boardcomputer als de automaat het niet goed doen en ik vermoed dat deze beide aangesloten zitten op het snelheidssignaal.
Ik heb de kabel vanaf de pizzapunt nagekeken maar raakte deze kwijt ter hoogte van het brandschot. Waar gaan deze kabels precies heen?
Bedankt voor het aanbod. Ik zal eens gaan opmeten hoeveel er ongeveer af moet.
@mr-turbo wrote:
Hoe denk je dat een verstelbare gaat helpen bij het aanlopen van de uitlaat ?
De achteras zit ook te ver naar de bestuurderskant (en dus niet recht onder de auto) en bij het inkorten van de panhardstang zal de stang diagonaler staan en de uitlaat niet meer raken.
Aangezien de uitlaat nog steeds tegen de uitlaat rammelt ben ik nog steeds op zoek naar een verstelbare panhardstang of iemand die deze kan maken!
Ik ben er mee bezig. Er is erg lastig bij te komen en alles zit muurvast dus het zal wel even duren.
Kabelboom van cruise control unit naar onder andere de hendel en alle andere aansluitingen in de auto. Deze is compleet kapptgetrokken en ik vermoed dat er kortsluiting is geweest.
Cruise control werkt inmiddels weer naar behoren.

@Tomvt wrote:
zat aan zoiets te denken, dan onderaan een ring die in de veerschotel valt maken, dit is dan een afbeelding van een normaal coilover systeem dan ipv schokdemper masieve bus waar schroefdraad opzit

Zoiets zou ideaal zijn, weet alleen niet of dit al eens is toegepast op een RWD Opel.
@jethro wrote:
Kennelijk is STENDER een fan van de Roverheid, en betaald hij gráág die extra accijns. ;)
Onze roverheid kan niet rekenen en met ONS belastinggeld om gaan.
De Roverheid is de grote verbrasser geldverbrander eerste klas cq kampioen!!
Beetje bij beetje word onze welvaart afgebroken…………………………….
Als onze Roverheid zou werken als een bedrijf, dan zou men op jaar basis € 20.000.000.000,- kunnen besparen. :wors :wors
Maar de WIL is er NIET bij onze volksvertegenwoordigers!! cq politici en ambtenaren…………..
Men denkt: bek dicht en betalen!!
En dat betalen vernemen we niet alleen bij de pomp………………..“Kennelijk” doe jij verkeerde aannames.
-
AuteurBerichten