Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Thaitanium27 wrote:
Uit de vele reacties blijkt dat Opel ,zijn eigen voorwaarden schendt!!!! Het is een simpel gegeven…de klant koopt een product(in dit specifiek geval..een auto),ongeacht wie nog wat de toebehoren(hier dus dat gewraakte Bringo shitding,dat al uitgebreid aan de Laak gesteld werdt in diverse testen!!!),produceerde…de klant heeft recht op een deugdelijk en ,erkend product(gezien de meerprijs verrekent werdt in de aankoopsom..is dus Opel WEL verantwoordelijk.). De klant wordt (ook in NL,veronderstel ik?) ,beschermd door de regels die door de “consumentenbond” of hoe dat ook mag genoemd worden intussen.
U als klant mag aannemen ,dat het door U gekocht product aan ,aan alle vereiste voldoet. Zoals beschreven staat in de folders . in dir t specifieke geval…..is er sprake van een product dat NIET voldoet aan de gestelde en BESCHREVEN verwachtingen,die gewekt werden door de verkoper als folder van Opel. Dit wordt zo mooi verwoordt in : een ondeugdelijk product.Oplossing:
De dealer en Opel Nl
1. Aanspreken en de mogelijkheid bieden om een oplossing aan te reiken. Indien na redelijke termijn verstreken en GEEN gedegen oplossing..
2. Aangetekend in gebreke stellen
3.advocaat van je verzekering raadplegen (indien jullie dit systeem hebben?). Anders naar een advocaat inlichtingen gaan winnen. Algemeen regel is …eerste info gesprek …is gratis!!!!Succes
Je kan wel dreigen met advocaten maar daar kom je niet ver mee.
Nogmaals, Opel heeft mij een auto geleverd met een radio die compatibel is met de Bringgo applicatie. Radiosysteem werkt perfect in mijn Corsa. Dat die applicatie niet deugd is niet het probleem van Opel, nogmaals, zij leveren alleen de radio, de applicatie koop je elders. Volgens mij heb je de folder niet gelezen, ik wel namelijk. Weet je wat er in de prijslijst staat over dat systeem? Dit:
IntelliLink met navigatie-ondersteuning via Smartphone
Er staat dus letterlijk ondersteuning. Ze leveren een systeem met navigatie-ondersteuning. Dat doet ‘ie ongetwijfeld perfect. Dat die applicatie niet deugt, is een ander probleem. Daarvoor moet je dus bij Bringgo zijn en niet bij Opel.
Oftewel: ik heb gekozen voor een systeem met navigatie-ondersteuning en Opel heeft dit geleverd.
@WillemR wrote:
Nee, als je Opel ervoor betaald, is en blijft Opel, de leverancier en dus verantwoordelijk.
Correct me, als ik het fout heb, maar volgens mij kan je die App niet zelf installeren of verwijderen of vervangen door een ander.
Als je een Systeem koopt waarop een App draait die je zelf niet kan vervangen door een ander, dus een gekoppelde verkoop, dan wordt het wettelijk als 1 systeem gezien.
Als Opel geld vraagt voor een systeem, dan is en blijven zij verantwoordelijk voor de goede werking.( wel natuurlijk met inachtneming van verwachte levensduur , slijtage, onderhoud e.d.)
Lees mijn post eens.
Ik betaal Opel niet als ik BringGo koop, ik betaal de ontwikkelaar van BringGo, in dit geval Engis Technologies Inc. Zij maken de applicatie, Opel niet. En die applicatie is gewoon te koop via internet, via Google Play en via de AppStore. Niet bij Opel.
Er is geen sprake van gekoppelde verkoop.
Dus het is de vraag of het systeem niet werkt, of dat de applicatie niet werkt. Dat moet je los van elkaar zien.
@WillemR wrote:
Nee niet mee eens, Opel is de leverancier van dat product aan ons de klant/consument en vraagt geld voor dat systeem, en is dus volledig verantwoordelijk.
(Staat zelfs zo in de wet consumentenbescherming)
Als ik het goed begrijp kan de klant zelf geen andere App op de intellilink installeren.Wij hebben een koop contract met Opel en niet met die applicatie ontwikkelaar, Opel is dus wel volledig verantwoordelijk voor de werking van dit systeem, net zoals ze verantwoordelijk zijn voor de goede werking van alle onderdelen.
Zij hadden dat gewoon beter moeten testen, en een Samsung S5 is nou niet bepaald een exotisch telefoonmerk, is geen onbekende china kloon mobiel, dus ook geen excuus om te gebruiken van, we kunnen niet alle telefoons testen .
Zou wel even mooi worden als een autoleverancier, bij het falen van een onderdeel de klanten door zou sturen naar de originele fabrikant, dat is de taak van de autoleverancier.
Ik heb zelf een nieuwe Corsa dus ik heb het meegemaakt.
Ik heb de BringGo applicatie niet gekocht bij Opel. Mij werd verteld dat ik deze zelf aan diende te schaffen. Wel heb ik een optiepakket bij mij Corsa genomen met een IntelliLink-systeem dat de applicatie BringGo ondersteund. Zie je de nuance? Ik koop bij Opel een systeem dat een applicatie ondersteund en ik koop elders de bijbehorende applicatie. Oftewel, ik koop de Senseo bij de Media Markt en de pads bij de Albert Heijn.
Als je dus de applicatie koopt heb je wel degelijk een “koopcontract” met de applicatie-ontwikkelaar (een mondelinge koopovereenkomst in feite, je tekent niks). Als de applicatie niet werkt, dan ga je naar de ontwikkelaar. Als het systeem niet werkt, ga je naar Opel. Dat zat immers bij de auto en was onderdeel van de koop. Laten we hier de applicatie even los zien van het IntelliLink-systeem.
@Klaas van Batenburg wrote:
slechte vergelijking,maar oke dan koop je toch gewoon pads van Kanis en Gunnink of pads van AH
Ik kan geen andere app draaien op dit systeem en dat is nu juist het probleem.
Als Opel dit systeem niet had afgeschermd dan had ik wel mirror link gebruikt met google maps.
Opel blijf hier door verantwoordelijk.Het gaat om de (vorm van de) pads, niet om het merk ervan.
Opel is verantwoordelijk voor de keuze. Niet voor de werking van de applicatie. Dat de applicatie niet werkt, is verantwoordelijkheid van de ontwikkelaar.
@TedMechanic wrote:
@Klaas van Batenburg wrote:
Nou, hier ben ik het niet mee eens.
Ik koop een Opel Corsa met navigatie systeem dit zat ook in mijn vorige Opel Corsa speciaal bij de garage om gevraagd systeem koste bij elkaar toch €995,00.
Het probleem is dat Opel mij dwingt om BringGo te gebruiken anders heb je geen navigatie in jou auto.
Dan vindt ik ook dat zij de problemen op moeten lossen.
Ze hebben niet voor niks zo snel van het systeem afscheid genomen en gaan over op android auto.Inderdaad, als Opel dat verkoopt aan jou en jou dwingt om dat te gebruiken, dan is Opel wel degelijk verantwoordelijk voor een goede werking, ondanks dat het systeem niet van Opel zelf is.
Dat geldt voor alles op en aan de auto wat is ingekocht. Startmotoren, dynamo’s, ECU’s zijn ook allemaal ingekocht bij Bosch, Siemens, Delphi, Hella of wie dan ook, dat betekent niet dat Opel zich dat zomaar van zich af kan schuiven op het moment dat er een storing is. Opel is verantwoordelijk voor alle functionaliteit van de auto, of dat nu ingekocht is of niet.
Niet mee eens.
Stel, jij koopt een Senseo apparaat en je hebt een probleem met de pads van Douwe Egberts. Ga je dan Philips verwijten dat zij jou dwingen op pads te gebruiken en bij Philips klagen dat ze het probleem moeten oplossen? Die pads worden gemaakt voor Douwe Egberts, niet door Philips. Immers, jij kiest immers voor de aankoop van een Senseo en je wist dat je altijd speciale pads zou moeten kopen. Je zegt ook dat Opel jou “dwingt” om die applicatie te gebruiken. Waar blijkt dit uit? Ik heb ook een nieuwe Corsa met Intellilink en volgens mij heb ik bij de aflevering dan het stuk gemist waar Opel heeft mij heeft gedwongen om die applicatie op mijn telefoon te zetten.
Opel heeft een keuze gemaakt om een navigatie-applicatie te ondersteunen die door een externe leverancier is gemaakt. Bij problemen met die specifieke applicatie zul je dus bij de maker moeten aankloppen en niet bij de fabrikant die er voor kiest om een dergelijke applicatie te ondersteunen. Anders zou je van twee kanten support krijgen. Daarbij, schoenmaker blijf bij je leest. Laat de applicatiebouwers zich maar bekommeren over de applicatie en de autobouwers zich bekommeren over de auto.
Nog steeds op zoek!
Nieuwe Corsa uitgezocht via mijn werk. Diesel, Cosmo (duurste uitvoering) met nog het Intellilink pakket en Winterpakket. Kleur is Emerald green, erg mooi in het echt. Hele fijne auto! Er komt nog een Irmscher armsteun in en ik heb er inmiddels ook een Brodit telefoonhouder in zitten.






Opgehaald met 7km op de teller. Luxe uitgevoerd met onder andere Bi-Xenon, stoel- en stuurverwarming, rondom parkeersensoren en licht- en regensensor.
Je kan toch het datagebruik per applicatie per dag zien? Dan weet je het zo.
Nou ja, voor de liefhebbers, hij is weer te koop. Dit keer wel ietsje duurder.
http://link.marktplaats.nl/m953539011″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Gast, 125 euro is absurd goedkoop, doe dat gewoon. Ik was laatste 300 euro kwijt bij een hele goeie polijster, dus 125 euro is niks.
Topic mag hier verder:
Hier heb je al een topic over:
We hebben ’s middags zeker geboft met het weer. Goeie opkomst ook en wederom weer goed georganiseerd. Al was het bij het oprijden van het terrein nog ff spannend qua hoogte :P
€ 140,- voor alle vier de velgen? Dat is echt enorm goedkoop.
@manta2.0iohc wrote:
Deze zit in je aandrijfas in het stuk wat in de versnellingsbak gaat
Okee, bedankt :thumbup
Verplaatst naar Auto algemeen omdat dit geen Opel Astra is.
Het is gelukt, uiteindelijk heb ik de bak verder gekanteld en toen lukte het wel.
Morgen onderdelen halen en dan hopen dat het gerammel bij het optrekken voorbij is.
Hoe kan ik het beste de bovenste bouten van de versnellingsbak aan het koppelingshuis losmaken? Kom er van onder niet bij met een ratel of steeksleutel. Heb de achterste baksteun al los.
Bedankt!
Ja een 5-bak zou ook mooi zijn maar ik zoek nog iemand die zo’n bak kan ombouwen naar een 5-bak met een lange pook (schakelmechanisme van een 4-bak)
Engee gestemd, enige foto met goeie kwaliteit in mijn ogen en met een goeie focus.
Hoe is het met de Ascona?
1 topic is genoeg.
Je zegt geen “fotoshop” maar bovenstaande foto’s zijn compleet kapot gemaakt door filters. Denk dat je daar ook streng in moet zijn.
Echt goed geluid? Alles isoleren, deuren en zijpanelen en overal waar een speaker zit. Inclusief anti dreun matten. Daarnaast een extra versterker kopen voor de losse speakers en deze ook goed afzekeren (dikke kabel naar achter dus). Speakers en dergelijke goed inbouwen en vastmaken zodat trillingen en dergelijke worden geëlimineerd. En ook niet bezuinigen, geen goedkope troep kopen. Het begin bij een goeie headunit.
Kleine speakers kunnen ook goed klinken. Ik had in mijn BMW 4x 13CM Audio System speakers met een flinke versterker erachter en dat klonk grandioos. Maar daarbij was ook alles geïsoleerd en goed bekabeld.
-
AuteurBerichten
