Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar; kan ik die sensor testen of ontwijken of moet ik gewoon een andere hebben? Het wordt wel ietsjes erger naarmate het kouder wordt. Ik kan ‘m nu met koude motor wel laten lopen als ik ietsjes gas geef.
14 november 2012 om 17:43 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481413Zo Manta is weer gestald:

Wielen wisselen
En zo gaat ‘ie in slaap. Nu mag de Rekord het alleen doen tot ik die weer verkoop.Binnenkort ff terug om de wielen te poetsen en nu plannen maken voor de restauratie van de Manta!
Klinkt goed, maar hoe vergaat het dan de LPG-auto’s?
10 november 2012 om 15:41 In reactie op: Ga je wegenbelasting voor je oldtimer betalen? of …….. #17965641De Manta gaat nooit weg en de Rekord was ik toch al van plan om te verkopen begin 2013. Maargoed, eerst maar eens kijken wat er definitief wordt.
Ik heb ook Apex veren, had eerst -40 rondom maar heb nu -60 achter omdat ‘ie nog hoog stond achter. Maar ben wel van plan om ook -60 te gaan.
De Manta heeft een carburateur dus weet niet wat die heeft qua schakelaar. Die heeft dan toch gewoon een choke?
Okee dan weet ik welke je bedoelt. Kan ik deze doormeten ofzo of gewoon even wisselen met de Manta?
6 november 2012 om 20:00 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481412Bedankt voor de complimenten! :thumbup
Afgelopen week heb ik de Rekord voorzien van een audio-upgrade. Ik had al een set old skool hoedenplank speakers en heb daaromheen nog wat meer gemaakt.
Eerst de radio uit de Manta erin gezet aangezien de Manta binnenkort toch op stal gaat. Daarbij heb ik een versterker, subwoofer en een setje tweeters gekocht voor in de Rekord.
Pioneer subwoofer, 10″:

Gekocht icm versterker, subwoofer is 350w RMS en gaat best hard, basscontroller komt er deze week in. Kabels en zekering had ik gelukkig nog, kist zat erbij.
De tweeters moest ik eerst bewerken aangezien de originele behuizing niet mooi was. Toen ben ik zelf aan het klussen geweest om mooie tweeterbehuizingen te maken voor op het dashboard, best creatief al zeg ik het zelf:

De losse tweeter.
En dit wordt de tweeterbehuizing; een deo-bus.

En dat ziet er zo uit als het bijgewerkt is.

Onderkant goed gesoldeerd en stevig vastgemaakt met isolatie en lijm.
En zo zagen ze eruit toen ze klaar waren.Tevens met de wielen van de Rekord bezig geweest, ik heb ze laten balanceren en meteen goed schoongemaakt.
Zo waren ze:


De Rekord op de tijdelijke wielen.
Velgen weer mooi schoon.
Reservewiel ook schoongemaakt (volgens mij nog met de originele band?)@KadAstra-EF wrote:
Nou mensen:
Hieronder een link naar een Opel die speciaal gekocht is om belastingvrij terijden.
Nu deze regels veranderd worden doet meneer/mevrouw hem maar gauw weer weg :swear :swearWel het kenteken even natrekken, dan valt je meteen een paar zaken op :shock:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=223012047&cd=634869334520000000″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Rik ;)
Dat is een handelaar die bijzondere oldtimers opkoopt uit Duitsland. Hij heeft veel oldtimers staan met lage kilometerstanden en in zeer goede staat. Heb de Kadett in het echt gezien en het is een net ding.
Daarom heeft ‘ie waarschijnlijk geen blauwe gekocht ;)
Is het dat ding met een snoertje eraan links van het kleppendeksel of het ding met 2 aansluitingen (waar bij mij niks aanzit) onderaan de radiator? Motorruimte van de Rekord is best vol in vergelijking met de Manta, hij heeft stuurbekrachtiging, LPG en een automaat.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, waar die zit. Ben er nog niet aan toe gekomen om ernaar te kijken.
5 november 2012 om 11:07 In reactie op: MANTA GESTOLEN HELP!!! 25-10-2012 NN-13-SJ is gevonden!!!! #18000057@david verburg wrote:
Gps tracker erin doen! Heb ik al jaren .
2 tikken op de pc en ik kan em live volgen
Zelfs als ze de acuu eruit halenKlinkt interessant, welke is dat?
@astraTD wrote:
@DevilraY wrote:
kilometerheffing zou wel een stuk eerlijker zijn. Dat oldtimertje waar je met pijn en moeite 1000 km per jaar op de klok krijgt wordt dan wel ontzien.
Oja, die mannen die bijtellingsvrij of -arm leasen en het eerste wat ze doen dat ding laten chippen, gaan ze daar misschien ook wat aan doen?
Gaat niet werken, ieder jaar effen gauw op de keuringdag andere teller in zetten wat ik dan ieder jaar 2000km verder draai, terwijl de originele teller 40.000km erbij telt.
Tellerfraude wordt binnenkort strafbaar dus het kan ingedekt worden.
26 oktober 2012 om 19:31 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481390Randen zijn afgedraaid en gepolijst ;) erg mooi gedaan.
Ach ik heb al -60 veren liggen, ga het gewoon proberen, als het niks is dan verander ik het weer. Hij stuurt inderdaad heerlijk zo.
26 oktober 2012 om 19:10 In reactie op: Stenders Opel Manta B1 2.0s & Rekord, BMW E36 en Senator! #17481392Zo er is weer een hoop gebeurd sinds Mei 2012. Ten eerste de Manta:
Nieuwe velgen: BBS Melber, 7J ET12.
Zo gekocht:

Laten behandelen door Wheelcare in Zeeland:



Inclusief 4 nieuwe banden, de Vredestein Sporttrac 3 in de maat 195-50-15.
Daarvoor liep ik tegen een leuk interieur aan, die heb ik toen ook maar gekocht:

Nog een leuke toevoeging vanwege het niet zuinige karakter van de Manta:

En nu staat ‘ie er zo bij:


En met de juiste naafdoppen:


Recentelijk heb ik voor de winter (en voor erbij) een Opel Rekord gekocht, dit keer een E1 met een 2.0E, automaat en weer een Berlina. Het interieur was erg mooi en de teller staat op 85.000 dus volgens mij heeft ‘ie nog geen ton gelopen! Vorige eigenaar was ‘m aan het opknappen maar heeft dit niet afgemaakt, en via een handelaar kwam ‘ie bij mij terecht. Helemaal hard!
Zo stond ‘ie te koop:


Eenmaal gekocht moest er een hoop gebeuren. Achterbumper mistte, er waren veel lelijke details (kentekenplaathouders, zilveren rand bij de achterlichten) en het interieur was een puinhoop (stoelen verkeerd om, 1 gordel mistte, dashboard was niet 100% goed bedraad en nog veel kleine dingen. Daarbij ook de motor een beurt gegeven en afgesteld.
Eenmaal thuisgekomen meteen aan de gang gegaan met het interieur.


Nadat het interieur weer netjes was, de achterlichten waren opgeknapt, nieuwe kentekenplaathouders waren gemonteerd en een andere bumper was gevonden (moet nog correcte steunen hebben) zag de Rekord er zo uit:



Redelijk dof dus het was tijd om de auto te wassen en te poetsen.


Iron-X aan het werk
HalverwegeEn het eindresultaat:







En samen (toen de Rekord nog niet gepoetst was):


Verdere plannen:
Rekord: verder afwerken, andere achterbumper, audio aanpakken en misschien andere velgen.
Manta: -60 verlagen en beginnen met restauratie.22 oktober 2012 om 18:25 In reactie op: Wie kan me helpen hoe ik de juiste foto kan maken!? #18058694Foto maken in .RAW formaat en aanpassen met Lightroom, daarmee kun je een hoop fiksen (zit bij Photoshop).
Ik zie dat je een van mijn foto’s als avatar hebt :PHoe kan ik deze testen? Ik ga zo de slangen nakijken, al heb ik tot op de heden geen kapotte slangen gevonden.
Wat voor een module bedoel je?
17 oktober 2012 om 14:03 In reactie op: [12-10-2012] Eigen mattenset ontworpen, ze zijn binnen #18062198Passen goed zo te zien of niet? Mooi ook, dat Berlinetta tapijt.
Vandaag geweest bij Kooy in Austerlitz, een hele mooie en opgeruimde (gesorteerde!) sloop. Veel Omega B1’s, 1 Senator B, 1 Calibra A1, Veel Astra F (Astra F Cabrio met kapot leer), 2x Kadett E (Cabrio edition en een hele oude witte), 1x Kadett D en ook veel Corsa B en Combo. Overigens ook nog veel deuren voor oa Manta B , Kadett C (en B?).
Hoe heb je die Omega matten in je stoelen gekregen? Klinkt wel interessant.
Gewoon 195 pakken, is mooier op 7J, dan staan de wangen redelijk recht. Het zal in ieder geval niet gaan aanlopen.
13 oktober 2012 om 09:12 In reactie op: [12-10-2012] Eigen mattenset ontworpen, ze zijn binnen #18062201Hoe is de pasvorm?
Ik vond er weinig aan dit jaar. Veel ‘stoere’ mensen, overal andere muziek en vooral veel plastic fantastic auto’s.
-
AuteurBerichten