Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ga je nu al die 6 cylinder weg doen joh? :D
http://www.winparts.nl/174/onderstel/schokdempers/schokdemper-toebehoren/verlaging-veerschotel-/0049092/veerschotel-kadett-e–10mm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat is een goeie suggestie. Veerspanners of een krik onder de draagarm om de spanning te verminderen.
Zeker de originele veren hebben enorm de neiging om er tussenuit te knallen bij het losmaken van de fuseekogel.
De prijzen van A Manta’s is de laatste tijd enorm gestegen, helaas.
Remklauw hoeft er niet af hoor. Heb de laatste tijd best vaak de voorophanging los gehad.
Het is inderdaad stabilisatorstang los, stuurkogel los, veer samendrukken met veerspanner (tenzij je verlaginsveren hebt), onderste fuseekogel losmaken (liefst met fuseetrekker ivm schade aan je fuseekogel) en dan de veer ertussenuit pakken. Montage uiteraard precies andersom.
Om meer ruimte te creëren voor het losmaken van je veer kun je de bouten en moeren van je onderste draagarm losser maken.
Als je de boetes inkomensafhankelijk gaat maken, waar leg je dan de grens? Dan is het ook ‘zielig’ dat arme mensen minder brood kunnen kopen dan rijke mensen. Dan kun je beter alles inkomensafhankelijk gaan maken. Of iedereen hetzelfde loon?
Allemaal onzin. Uiteindelijk kom je uit op puur socialisme en dat heeft nog nooit iets goeds gebracht, kijk maar naar de USSR. Socialisme werkt niet.
Inkomensverschillen blijf je houden en diegene die meer verdienen kunnen meer brood kopen.
Ik ben het met je eens. De foto’s moeten wel getuigen van fotografisch inzicht.
@Aapje wrote:
@Stender wrote:
Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.
Toevallig dat je een LPG auto hebt…. wat dacht je van m’n diesel. ;) LPG kan je nog laten verwijderen om in het kwarttarief te vallen. Een dieselmotor verwissel je niet zomaar :-) (naja met Opel wel, net Lego, maar neem de Landrovers bijv….)
Enige wat kut is, dat ze gaan verplichten dat je in de winter niet mag rijden…
Daar heb je ook gelijk in. Als ik de Rekord niet verkocht krijg dan demonteer ik de LPG-installatie, een Rekord met 91.000km in kwartstarief verkoopt een stuk makkelijker.
Maar is jouw Ascona straks zo enorm duur als diesel zijnde?
@corsaboy wrote:
ik vind die 40 jaar grens wel erg extreem ineens.
denk dat de meeste er zo toch nog redelijk goed onderweg komen met deze regeling.
Had veel erger kunnen zijn, blijft wel zuur verder hoor.Qua benzine-auto’s ben ik het met je eens, maar LPG komt er wel heel slecht vanaf.

Ja en dat is precies het vervelende. De grotere LPG-auto’s zijn hard de sjaak straks. Ik had verwacht/gehoopt dat er nog iets van een korting/voordeeltje was. Hoeft niet meteen 25% tarief te zijn, maar wel iets t.o.v. nieuwe auto’s.
Ik dacht dat je er ervaring mee had, vandaar :thumb
@mantaray wrote:
voor de mensen die kleine stukjes willen spuiten is er nu ook 2K epoxy primer in spuitbussen
hoef je niet je compressor en verfspuit tevoorschijn te halen :Dhttp://www.nonpaints.com/nl/2k-epoxy-primer-in-spuitbus-auto-k-spraymax/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Werkt dat goed qua roestwering?
@soepkiepe wrote:
@Stender wrote:
@soepkiepe wrote:
denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)Donder toch op man. Zelfs met vol tarief is een Manta nog goedkoop met z’n gewicht van minder dan 1000 kilo.
Ja, misschien is het te duur voor de knakenrijders. Nou die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind het voor de grotere slagschepen erger.
zo joh, als je het niet met me eens bent is tot daar aan toe.
dat ik het toevallig over een manta heb welke jij rijd is dan zoals ik zei toeval.
maar dat je dan gelijk zo grote bek tegen me open trekt vind ik niet kunnen!!
je kan me ook wel op een gewone manier zeggen dat de vork anders in de stee zit of niet?
dat noemt zich een moderator.. :agentIk voel me verre van aangesproken. Als je Ascona had gezegd had ik hetzelfde gezegd. Het gaat mij erom dat de liefhebber er niet eens zo heel slecht vanaf komt. Zoals ik al zei; het kan veel erger. Daarbij, hoe meer slopers, hoe meer onderdelen.
Precies. Voor de liefhebbers is het naar mijn mening een regeling waar mee te leven valt (al ben ik het er absoluut niet mee eens). Zeker LPG-auto’s (goed voor het milieu?) komen er slecht van af.
Maar ik blijf het zeggen; het had heeel veeel erger kunnen worden.
Maar wees eerlijk, maximaal €10,- per maand is toch nog wel op te brengen.
@soepkiepe wrote:
denk dat er binnen kort veel oude auto’s te koop staan voor weinig.
zoals bijvoorbeeld een manta is straks voor de verkoop geen drol meer waard lijkt me.
plus dat de onderdelen schaarser, dus duurder worden ;)Donder toch op man. Zelfs met vol tarief is een Manta nog goedkoop met z’n gewicht van minder dan 1000 kilo.
Ja, misschien is het te duur voor de knakenrijders. Nou die kun je beter kwijt dan rijk zijn. Ik vind het voor de grotere slagschepen erger.
Als dit waar is dan is mijn Rekord helemaal niks waard. Wel jammer.
Ik weet zeker dat zodra iedereen overgaat op nieuwe belastingvrije broodtrommels er weer te weinig binnenkomt zodat die vrijstelling ook verdwijnt.
We hadden vroeger een contest, wellicht leuk om weer op te pakken!
Inderdaad, wat Asconahobbyist zegt.
Als je een mooie, oude en degelijke auto heel graag wilt rijden dan moet je er ook wat voor over hebben. Ik zou graag een oude BMW E23 gaan rijden en als ik daar per maand €100,- MRB voor moet betalen, tja dat is jammer maar je krijgt er wel een hoop voor terug.
Persoonlijk ben ik van mening dat een dergelijke dagenkaart onnodig veel administratieve rompslomp met zich meebrengt wat weer leidt tot extra kosten. Er moet immers iemand de kaarten uitgeven, controleren en bijhouden en ik voorzie hierbij een flinke kostenpost, iets dat gezien de achterliggende gedachte van deze hele kwestie (geld, geen milieu) verre van wenselijk is.
De oplossing met 25% MRB kan ik wat dat betreft beter begrijpen, al is dat vanuit milieutechnisch oogpunt natuurlijk ook onzin.
Dat is toch alsnog een schijntje. Het kan veel en veel erger.
Maandag gaan ze ermee aan de gang.
En als jullie voortaan het geklets in dit topic houden dan is iedereen tevreden :thumb
-
AuteurBerichten