Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja watte, ferm topic.
Moet wel zeggen toen ik de nexia op het toneel zag
verschijnen hield k even mijn hart vast :D
Maar die is gelukkig verdwenen voor terug een echte kadett.
Nog veel succes met het verdere knutsel werk :thumbupmooi ding echt wel… is het een echte gsi eigenlijk?
en zou mij idd ook niet lukken hem 7 jaar te laten staan.(en voor sommigen kadetT is met dubbel T)
origineel gepost door bjornno
job student hoeveel had ludo op de bank ben da weer vergeteniets minder dan mijne maar niet veel. wist niet da ge hier ook op zat :D
nu nog wat raar. dacht andere nokken, meer opening van kleppen, meer lucht. dus ook wat meer benzine druk zetten. Loopt voor geen meter. incl zwarte bougies en een mooie co waarde van 5 a 6. Dag erna 2.5 bar regelaar terug geplaatst en is direct een pak beter. Waarom hebben ze dan in hemelsnaam dan ooit een 3.5 bar potje op de markt gebracht?
is terug goed aan het komen met mijne nu. juist nokken ingelegd. 18 april is het resultaat in zolder normaal te zien op sprint ;) als je zin hebt…
origineel gepost door marcos_16v
hej,Nee niet gechipt, wel erg snel ondanks de 318.273km wat hij nu gelopen heeft.
GSI loopt nog erg goed, vraag maar aan gsi-maffia.
Jammer dat jou auto niet goed liep.dacht ik dat ik pech had.. ma inbraak is ook vervelnd ja hoop dat ik dat niet moet meemaken. mijn auto bolt ondertussen beetje deftig :D alleen was de politie niet zo te spreken over mijn test rit kunsten. aanhaal momenten van de hele blok staan trouwens hier op dit forum. helemaal bovenaan. heb ik ze ook van afgehaald
mijn olie pomp van de week pas vergangen en lijkt mij voorlopig nog niet te lekken dus zal het ringetje toch wel dicht zijn.
Maar denk als er teveel speling op de losse ring zit dat er wel een probleem kan zijn. Maar deze zal ook wel los te krijgen zijnzo voor t uurtje wat het gewerkt heeft was het leuk. ging vrij goed. Maar vonden de flikken ook. Gevolg
15 dagen rijverbod :(heb het anders opgelost. stukje van de ontstekings pen afgedaan. tot juist voor het deel wat hem centreert in de nokkenas en hij draait. morgen en de komende dagen toch even ontsteking terug los maken
om te controleren en benzine druk morgen omhoog halen en even aan co meter hangen om beetje juist te zettenook als ze in de motor ligt? heb niet bepaald zin om ze er terug uit te halen. en hoe zit het met de olie dan in de as? want bij originele komt daar olie door tot aan de ontsteking he…
heb je het zelfde probleem gehad mischien?ja uitboren… das een kogeltje, met als gevolg steen hard…
origineel gepost door otdh
dan heb jij nokken voor een dis-ontsteking,daar zit een balletje inkan je natuurlijk uitboren, dan werkt t zoals t hoort…
ja idd dat is allemaal waar maar ja zoek hier maar eens iemand die het kan afstellen…
Nu even ander probleem. alles gemonteerd maar hij starte niet juist. even onderzocht met als resultaat:
aan de uitlaat nokkenas waar de ontsteking moet komen zit een kogel in de nokkenas die niet diep genoeg zit,
met als gevolg dat de ontsteking er niet deftig en diep genoeg in gaat. Op de originele nokkenas zit geen kogel in dit gat. iemand dit probleem ook al gehad?
pin van ontsteking is 19mm lang en het gat in de as is 16mm diep :thumbdownleuke maat… zijn ze ook beetje doenbaar voor op de openbare weg te gebruiken of enkel circuit? is namelijk de maat waarmee ik mag rijden in belgie. (keuring en toestanden hier…)
origineel gepost door asconac20let
ja oke, maar altijd lullig als je daardoor moet stoppen.
heb nu trouwens toyo r888 weten te bemachtiging, nog gesponsord ook. wel voor 15inch velg dus heb nu 195 50 15 band, met de spaak velgen et 13, staat heel mooi op de wieltjes :Dzou voor andere blok gaan. wel even nazien kwa dichtingen. wat je kan vervangen best even nieuw zetten voor t geld wat het kost. Nu kunt je overal makkelijk bij. en zowieso nieuwe riem ook op andere blok… en btw wist ook niet dat die bouten van de rollen rek bouten waren :) toch ook maar even bestellen morgen bij de dealer dan:angel
en ja wat is speciaal aan 20xej.. geen idee. volgens dit forum zou dat een zeldzaam ding zijn. mja weet er zo al twee of drie die zo een onderbolk hebben dus blijkbaar toch niet zo zeldzaam :hmmz
Ze hebben mij ooit gezegd en volledig terecht met de originele poelies te maken bij het motor ontwerp, daar zijn mensen (ingenieurs) dagen mee bezig geweest om te bepalen hoe ze moeten staan en dan gaat gij zeggen dat da niet juist is ;) nee poulies ga k niet doen denk ik om al iemand te vinden die ze juist kan afstellen dat je er een paar extra pk s uithaalt… beter origineel dan vind ik.
origineel gepost door Fearless
Doe dan ook verstelbare poelies voor je nokkenassen…Mijn xe wordt momenteel afgesteld, door iemand die er verstand van heeft.
ik ga hier zelf niet mee prutsen.
Straks raken mn klepjes de zuigers door een verkeerd afgestelde nokkenas. Dan heb ik mn dure motortje in puin…Mag nooit!heb besloten van toch alleen mij olie lek aan te pakken en nokken erin te leggen. nieuwe riemetjes enzo erop en zullen wel zien hoe het dan loopt he. moest ik niet tevreden zijn kan k t nog altijd volledig doen he :)
groeten topic mag dicht btwSorry als ik mischien zeur en zaag.. Maar heb je geen hartpijn als je een (zo al zeldzame) orginele vectra turbo wilt gaan verbouwen met intercooler en gordels en muziek en verlagen en van die zooi.. Daar hebben ze calibra s voor gebouwd he. Nu ja als je bezig bent en het nog niet te laat is, ik zou graag een intercooler darm hebben, die van de originele intercooler naar de inlaat. heb op mijne namelijk ook pop off staan maar wil de originele darm er ook bij hebben om heb terug te kunne ombouwen voor meeting ofzo.
nja vond t ook aan de hoge en blije kant idd maar ja die man waar de test bank staat rijd sinds begin jaren 90 met opel op circuit dusja… ik weet dat de wagen nu niet slecht loopt. denk dat ik gewoon nokken ga steken en mijn olie lekje ga herstelle ;). En het idee van een tweede blok ok had ik ook al aan gedacht maar zou deze blok graag houden (20xej onderblok) Niet dat t veel uitmaakt maar t oog wilt ook wat he :D En heb er ook wel een paar op stock liggen dus komt wel in orde bij stukken rijden
Heb even zelf een topic geopend over mijn motor mischien kun je ook even je mening geven :)
GroetenQuote:origineel gepost door hillclimber16V
Je moet vooral weten wat de lift in het BDP bedraagd
en naruurlijk controlleren of hij niet blokkerd net voor
en na BDP. Het is daar dat de kleppen kunnen raken.
Normaal krijg je een gegevenslijst bij de assen of vind je ze terug op de site van het merk.Met de endoscope is het misschien moeilijk in te schatten
hoeveel speling er precies tussen klep en zuiger over blijft
maar als je kop er niet echt af moet is het een mogelijkheidjaja juist daarom de kop zit bijna op zn einde voor te vlakken.
Geen schrik, liggen versterkte lagerschalen en ARP bouten klaar hoor ;)mooi dashboard ;) eindelijk eens een foto gezien van de wagen en mijn ex dash
groetjesniet al te strak plan maar wel goed voor mij uiteraard(hoe minder er zijn hoe unieker de mijne is uiteraard :) ). Moest je hem slopen heb ik eventueel interesse in de achterbumper en de tussenbak en mischien de achterlichten
origineel gepost door nvt_opel
heel slecht nieuws vernomen en tergelijk goed nieuws
wil ik het ik heb gebeld met de ex eigenaar (ivbm aanvullinge onderhoud historie) van de vectra die hem gekocht en verkocht heeft aan kuipers
datr de al de sensoren zijn vervangen van de motor al de pakingen buiten koppaking luchtmassa meter en nieuw vliegwiel met kopeling
maar (nu het slecht nieuw):argue die persoon heeft hem terug verkocht aan kuipers omdat er iets met achter as zou zijn (vertelde zijn vader eigenaar van opel garage ) wat het is weet ik niet maar idd de wagen doet vreemd wanneer hij op 4×4 rijd heb bij deze geen zin om zware kosten te doen daarom heb ik besloten dit project te staken en de motor met boite er uit tehalen en de rest te koop te zetten en een ander project beginnen met deze motor bij deze weet er iemand ng een hard kas staan van een astra gsi ? mag zonder motor grtztrek even t stickertje van de benzine druk regelaar af en aanschouw dat het een 3.0 bar ventiel is ;)
origineel gepost door nvt_opel
vandaag leuk paketje gekregen met de post chip 280pk
3.5bar benzine druk regelaar

schakelweg verkort plus bussen


en ng wat inlaat buizen grtz
Weet niet of je de uitlijn gegevens eens hebt gekeken van een 4×4 maar de achterwielen staan echt wel op een zeer rare manier. vandaar mischien het scheef aflopen. Mij hebben ze altijd gezegd de wielen (voor/achter) te wisselen om de 3000 km ongeveer. Mede voor de krachten op de tussenbak te verminderen. Maar dit helpt mischien ook voor de slijtage…
groetjes -
AuteurBerichten