Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja de 140pk zijn altijd met een 6bak ….
En het probleem met de “M32” bakken zijn pas sinds modeljaar 2014 opgelost.De 120pk 1.4turbo is altijd met een 5 bak “F17WR”
19 december 2014 om 20:57 In reactie op: Na lang stilstaan start mijn Vectra C 2.2 DTR niet #18265318Klopt wat Bartjex88 zegt ..
Eerst eens beginnen met de retour slangen vervangen op de verstuivers.
Deze kunnen door uitdroging poreus zijn geworden…Het flikkeren van je display komt door de accu die uitgeput raakt van het “lange” doorstarten…
Er zit toch een ultrasoon sensor ?
Die je los kunt vervangen ?Maar die melden kan ook duiden op een defecte waterpomp, wat een euvel is bij de 1.4 turbo.
Pfff lijkt wel op het “M32” versnellingsbak probleem , daar doet de dealer ook zo nuchter over !
10 december 2014 om 19:51 In reactie op: Hoe vervang ik een dynamo van een opel Corsa C 1.7 DI ? #18264042Er zit wel degelijk een olieleiding op de dynamo van een 1,7Di
En ook een vacuum leiding.Er zit namelijk een vacuumpomp (oliegesmeerd) aan de achterzijde van deze dynamo’s.
Je dient alles los te maken alvorens je de dynamo kunt uitbouwen!
5 december 2014 om 06:12 In reactie op: Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad… #18158903Laat nou al je slangen vervangen bij je EGR koeler …
Dat is een erkent euvel bij de 1.7Isuzu.Inmiddels de firmware geflashed naar V1.59 en vaux-com geinstalleerd.
Echter vraagt hij nog om een activatie code ?
Is deze ergens te verkrijgen ? Of doe ik iets niet goed…?Daar zou ik graag meer van wilen weten !
Dan kan ik ook weer uit de voeten met onze Meriva B.Waar is dit te krijgen of kan ik het tegen vergoeding updaten ?
Ja maar dat is nog steeds V1.45 ;)
Als het systeem het zelfde is als in de Meriva B dan moet je het dashboard kast weghalen.
Vervolgens zie je de kachelventilator zitten .. Daarboven zit een klepje , deze kan je zo openmaken zonder schroefjes..
Even wisselen en klaar .Let wel op de “Air flow”
Je kunt het uit laten programmeren , maar dat moet wel in meerdere stuurapparaten in de auto.
Het is niet met “èèn” simpele druk op de knop…14 november 2014 om 19:50 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095034Ligt aan de lagers in de bak !
Kachel weerstand defect.
Deze is relatief eenvoudig te vervangen.
Deze zit vlakbij je kachel op motor op het kachelhuis.
Als je het klepje van het interieurfilter loshaalt kan je hem zien zitten.Het is een blok met allemaal “aluminuim” pinnetjes.
Je kachelmotor draden gaan hier ook naartoe.Het is iets met je electrische ramen ..
23 oktober 2014 om 18:45 In reactie op: Aankoop 2e hands Astra J – Versnellingsbak / Koppeling #18257927Vanaf modeljaar 2014 zijn de M32 bakken uitgerust met een ander type lager.
Waarom ?
Check eerst je retour slangen van de verstuivers ;)Ik zou een beginnnen met de retourslangen die kunnen poreus zijn en er daarom lucht in je syteem komt. En daardoor slecht start.
Misschien even het motortype vermelden ..
Een Collega van mij heeft een nieuwe Opel Zafira met het 650Navi Intellilink systeem.
Op zich werk het systeem goed buiten het niet ontvangen van de TMC berichten na.Mijn collega woont in baarle-nassau dat is een gebied waar je continu de grens over gaat.
Het navigatie systeem zegt daarom continu … “Pas op grens overgang op uw weg”
Ook als de navi niet actief is.Hoe kan dit uitgezet worden ?
Iemand een idee ?Dat ben ik volledig met je eens !!
Wij hebben de “CD500Navi” in onze meriva en die werkt ook 1000beter !
Een 1,5TD zeg je ?
Die kan makkelijk idd in één keer z’n tank leegrijden zonder problemen
1.5 isuzu is één van de beste motoren die opel ooit geleverd heeft in zijn auto’s.Alleen de dynamo is een zwak punt van deze motoren.
Het is inderdaad geen reden om geen opel te kopen..
Nogmaals inderdaad zijn de type lagers verwisseld per modeljaar 2014.
Gewoon handelen als er op de achtergrond een geluid verschijnt zoals bij ons het geval was in dit filmpje :
En welke bak hangt er dan achter de 1,3 diesel ?
Is ook een 6bak namelijk …En zit er op de 2,0CDTI een F40 ?
Banden als eens los van de grond gehad ? En dan gekeken of er speling op zit ?
Alle wielbouten al gecheckt of die vast zitten ?Zit de ophanging misschien los van de achterbrug ?
Het kan zo veel wezen..
-
AuteurBerichten