Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
bij een astra 2,0dtl of dti
is het inderdaad vaak zo dat alleen de hendel vervangen dient te worden.
soms kan je pech hebben en is het niet doorgetrokken tot aan je motorstuur apparaat.
misschien is het domme pech dat je een slechte bobine hebt gehad, nu maar hopen dat deze langer mee gaat.
Triest Dat ze je zo afschepen.
Het kan een klein iets zijn….
Maar ga het maar eens zoeken.
Niet doen ,gaat idd in noodloop.
Gewoon wel eens schoonmaken al kom je er niet gemakkelijk bij.
deze zitten aan de voorkant van het blok bij het inlaat spuitstuk.
het is wel een rot klus om ze te vervangen.
en neem orginele onderedelen, dat scheelt !
(slangen)
(t-stukjes)succes
ja daar heb ik nu ook een beetje last van , maar weet nog geen oplossing……
nieuwe rubbers eronder ?
kijk ook gelijk je retour slangen na !
grote kans dat die het zijn…..WANT EEN 2,0 DTI GLOEIT HELEMAAL NIET VOOR MET DEZE BUITEN TEMPERATUUR .
hij gaat pas gloeien bij een temp vanaf 5 graden en lager.
succes
Stefan.Onder de ECTOTEC kap aan de voorkant.
3x torex los draaien die in de kap zitten en je kunt erbij.
Ook als ik stil sta komt hij op ong 900 toeren, waarna hij na enkele seconden naar 850 pas zakt.
De auto rijdt voor de rest prima in mijn ogen. Kan dit te maken hebben met het warme weer & de airco die hard moet werken?Dit is een normaal stationair toerental voor de 1,7CDTI.
Bij mijn astra H 1,7cdti is dat ook zo.
Bij mijn 1,7 CDTI van 2005 met de 1e accu kwam het langzame starten vorig jaar ook voor na een paar dagen stil staan en sloeg soms ook pas aan na de 2e keer.
Daarop heb ik mijn accu vervangen en nu is het echt veel beter.
vergeet niet dat de commerailpomp nog druk moet opbouwen tijdens het starten. dus het is nooit echt boem lopen bij de 1,7CDTI.De distributie riem moet bij 120.000 km vervangen worden…
Dynamo al een keer vervangen ?
Koelmiddel peil checken als de astra koud is, de slangen van de EGR koeler willen nog wel eens scheuren.is mij nog niet opgevallen
De eerste 1,7 is met 100pk en de latere is met 110 pk vanaf 2007
en de nieuwe 1,7 CDTi is nu met 125pk
Beste MRcengo,
De Astra H 1,7CDti Zijn vrijwel probleemloos als je maar op tijd de distributieriem vervangt.
Volgensmij zit er alleen een sofware verschil in de 80 en 100 pk versie
Ze zijn heel zuinig 1 op 20 is geen uitzondering.Nu heb ik toevallig mijn Astra H 1,7CDTI te koop staan ,
Als u interresse heeft kunt u mij mailen : stefangtc@hotmail.comhttp://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=117935&page=1
Mvg
StefanBij de Astra H moet je ook het rempedaal tergelijketijd ingedrukt houden bij de bovenste handelingen.
Het moet toch ergens in je audio settings zitten,alleen weet ik niet welke.
Ik heb het zo ingesteld dat als je de Radio hard aan hebt staan bij het uitzetten van het contact , dat hij dan de volgende keer niet met het zelfde volume aan gaat. (zacht)
Dat komt helemaal goed met de foto’s
:)
Bedankt heren,
Ik ga het gewoon uit proberen.
Is het ook niet zo dat de Astra eerst op de handrem moet staan voordat je hem kunt sluiten en openen ?
Volgens mij was dat zo bij een Astra G cabrio.En dan de laatste vraag kan de Twintop ook rijdend bij een lage snelheid open en dicht gedaan worden?
Alvast bedankt.
Gr
Stefan.Mooie Vectra V6 en nog een CD uitvoering ook !
:thumbupmaar die bekerhouders , is dat orgineel van een vectra of komt het van vw ?
is wel handig :)27 april 2010 om 17:55 In reactie op: Astra H Station: Locatie van de DDS (TPMS) & PDC module& #17662991Volgens mij zat op de Astra H geen TPMS dus kan ik je ook geen plaats aanwijzen waar hij zal moeten zitten…
Volgens mij was destijds TPMS een optie op de astra H en kon al in combinatie met een GID.
en de DDS moet je idd een bepaald soort ABS/ESP pomp voor hebben , meet info hier over vindt je op astrahforum.de
Gr
Stefan.mooi dat het gelukt is. :D
ik denk dat de dynamo ook met vloeistof gekoeld wordt aangezien de stuurbekrachtiging electrisch is.
Gr
Stefan. :Wat loopt da toch lekker zo’n isuzu blok !
Ik heb zelf een Astra H met jawel een ISUZU hart erin (IK HOEF GEEN OPEL MET EN FIAT MOTER ERIN)
hij heeft er nu 166.000 km op staan en is pas net ingelopen.Gr
Stefan.Mijn astra heeft nu bijna 175.000km gelopen.
En mag boven de smeerput van de buurman staan dus dat scheelt.
Ben even accu aan het opladen zodat ik hem ieder geval kan verrijden zonder te hoeven duwen.
En zo’n OP-COM is idd een uitkomst.
Nog tips voor het vervangen van de dynamo?
Ik neem aan dat je het beste de accu loskoppelen kan tijdens vervangen.
En hoe ontspan ik de multisnaar? Met de dynamo zelf?
En nog andere aandachtspunten?Mijn astra heeft nu 168.000km en ik hoop niet dat ik ook zometeen aan de beurt ben.
heb nog 4 grote ritten gepland staan in april en mei. die zeker 800 km op 1 dag zijn.Koppel zeker de accu los als je hem gaat vervangen.
het onspannen van de mulitieriem doe je met de multieriem spanner daar zet je een ringsleutel op en als ik haal je die tegen de klok in en dan kan je riem eraf pakken, kijk uit er staat natuurlijk wel spanning op deze spanner (veer)kijk ook gelijk of je dynamo stekkers nog vrij zijn van corrosie en andere aanslag anders kan je deze ook gelijk schoon maken.
Als je kunt maak dan wat foto’s is altijd handig voor andere die met het zelfde probleem ooit komen.
Gr en Succes !
Stefan.
MMMM dat is minder Joop en inderdaad als je motor loopt moet hij op de bovenste regel in de testmode 14V aangeven anders is je dynamo kapot , wel handig trouwens dat je een Op-Com hebt he !
En ik zou het lekker zelf proberen om je Dynamo te vervangen dat scheelt toch weer een paar honderd euro. je kunt hem weg brengen naar een revisie bedrijf of die ene op mp kopen van 209 euro.
Je hebt denk ik wel een brug nodig want je bodemplaat moet er ook af en dan kan je er beter bij.
En je luchtfilter unit kan je er beter ook uit halen dan heb je ook al wat meer ruimte bij de multie riem. (noteer wel goed hoe hij er op heeft gezeten) !Hoeveel km heeft jouw Astra nu gelopen ?
ben en er wel benieuwd naar want ik heb ook een Astra met een 1,7 DTH motor.Succes !
Gr
Stefan.jawel , kijk maar als je motor loopt zal hij op 1 op van de plaatsen 14V aangeven.
-
AuteurBerichten