Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
een plankje ervoor houden.
Ik neem aan dat je verbruik ook drastich omhoog gaat met een kappote verstuiver?
Zodat ik (hopelijk gebeurd het niet) het voortijdig waar kan nemen.
het is de normale sleutel variant. die nauwelijks gebruikt is. maar wel een keer hard gevallen is….
waar zit dat menutje in op-com en moet je dan ook je secuirty code ingeven ?
ik heb namelijk een op-com.
Dus ligt het niet aan de CIM , :)
Duur dingetje !!
Op een ophol geslagen diesel motor kan je alleen af krijgen door
het inlaat kanaal af te dichten zodat hij geen lucht meer krijgt.
maar eer dat je dat voor elkaar hebt is het al te laat.
een ophol geslagen diesel draait meet dan 6000RPM.
Ik had het probleem ook dat mijn stuurwiel bediening en mijn claxon niet meer werkte als het licht aan stond.
Omdat ik een astra H ”SPORT” stuur wilde heb ik die gemonteerd en sinds dien is het probleem ineens weg.
Dus nooit gemodificeerd en toch weer werken ??
ff je turbo laten reviseren en dan weer erop zetten.
dat lijkt mij het goedkoopst.ik zou trouwens niet wachten totdat hij echt kapot is.
Als hij te veel olie mee naar binnen gooit in het inlaat kanaal , kan hij in het slechte geval op hol slaan omdat hij dan op olie gaat lopen.Hoezo lekt die van jou bij de waterpomp ?
Er komt nog wel wat bij kijken om de waterpomp te vervangen.
is niet zomaar effe.en je moet ook weer wat nieuwe koelvloeistof erbij doen.
de Thermostaat zit onder je gasklephuis.

En daar zit je waterpomp.

ik zie dat je astra nog maar 77.000km heeft.
dan is het absoluut niet nodig! laat je geen meer werk aanpraten….
vanaf 200.000 gaan ze pas kapot.
succes.
en let er wel op dat ze bij de distributie wissel alles vervangen ook de “spanrol” en looprol ervan
massa contact probleem van de stuurwiel bediening naar de sleepring , achter de airbag.
waterpomp kan je zien of er koelmiddel langs het blok is gestroomd.dat laat kalk sporen achter.
water pomp is op zich wel te doen maar dan moet je wel het lucht filterhuis weg halen.
ik vervang hem ook bij de beurt 18feb.
heb jij al eens je koel slangetjes vervangen van je egr koeler ?
die heb ik al eens lek gehad.succes
gr
stefan@ joop,
deze slangen zitten bij iedere Astra H zo.
het zijn de slangen van je verwarming.
ik was 100 euries kwijt.
nee niks dat ik kan waarnemen,
maar ik zal morgen eens kijken als de motor op bedrijfstemp is en loopt.
auto op contact zetten en dan een paar keer op de open en dicht toets drukken.
zo kan je de AB synchroniseren.
misschien de wervelkleppen in het inlaatspruitstuk , die willen nog wel eens vast gaan zitten…
tja is wel lastig , misschien eens kijken of je iets kunt verzinnen waardoor je een lucht verlies mee kunt waarnemen.
ik weet niet meer hoe ik er toen ben achter gekomen.
18 januari 2011 om 21:47 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794422@ klanderman…
ECC is volgens mij niet standaard. Tenminste niet de versie waarbij je de temperatuur in je beeldscherm ziet. Ik heb een cosmo maar heb half automatische airco. De temperatuur bepaal je met de normale temperatuurknop waar de temperatuur omheen staat geschreven (dus niet alleen maar blauw of rood maar echt de cijfers) De airco schakelt niet automatisch in maar moet je met de hand doen. Voor de rest regelt die de temperatuur wel helemaal automatisch. Ook zit er die knop voor de ontwaseming van de voorruit op.
de eerste 3 modeljaren 2004–2005– t/m 09-2006, was er nog geen half automatische airco op de astra H ….
Dus zat er op de cosmo standaard ECC.
het lijkt wel op een lekke pakking , waar hij de lucht langs blaast.
als je turbo kapot is heb je geen vermogen meer en rookt hij heel veel.
Bij mijn Astra G DTI was daar destijs ook heel lastig achter te komen…
kijk eens of je kunt voelen of er lucht langs je in / uitlaatspuitstuk komt.
hopen dat , het dat was!
ik ga daar ook eens kijken ….
Raar ik heb een bid en het werkt gewoon :hmmz
Dat wat wij bedoelen is het ”Test mode” menu.
Daar kan je bij jou ook al bij, maar dat is vanaf GID en CID beter af te lezen….
Gewoon je Dynamo laten reviseren,
Dat heb ik ook gedaan.
ze vervangen dan je diodebrug , de oliekeering van de vacuumpomp , de koolborstels en evt de spanningsregelaar.
-
AuteurBerichten