Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2011 om 20:49 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819226
Tja nu wordt het voor mij gissen, maar het is dus wel duidelijk dat de brandstof terug zakt ergens
maar heb je ook de “T en koppelstukjes” bij de retour slangen vervangen?
Want ALS daar ook een scheur in zit Dan heb je het probleem nog.Aan sluitingen brandstoffilter in orde?
22 februari 2011 om 20:34 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819224Retour slangen al vervangen en verstuiver ringen?
Zo aan het verhaal te lezen vermoed ik de Y17DT
22 februari 2011 om 19:26 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819222Er zitten 3 vaccum potjes in de motor ruimte
De 2 bij de accu zijn voor de EGR en de wervel kleppen volgensmij
de vaccumpot voor de wastegateklep van de turbo zit tegen de veerpoot.Maar als hij eenmaal gelopen heeft start hij Dan gelijk weer goed?
21 februari 2011 om 19:25 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819219Retour slangen en verstuiver ringen is een veel voorkomend probleem.
Als ze al slecht waren en je hebt net je filter vervangen dan heb je wel eens kans dat hij daarom niet meer aanslaat, (omdat hij te veel valse lucht erbij krijgt en je filter leeg is)
kijk uit met gloeiers zelf vervangen , willen nog wel eens afbreken .
17 februari 2011 om 18:39 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819194Al lang door gestart ? (zou moeten lukken)
misschien even de leidingen iets los draaien dat er een beetje diesel langs komt, dan zal hij geleidelijk wel aanslaan.
aha oke ,
ene een fris thermostaatje misschien ?
steven,
wat dacht je van.
– spanner multiriem
– looprol multiriem
– multieriem
– waterpompDat is even lastig om precies te achterhalen waar het geluid vandaan komt
dit omdat het huis waar de multiriemspanner in zit praktisch aan de dynamo grenst.Was het een nieuwe dynamo of een gereviseerde?
Het kan namelijk ook nog zo zijn dat je vacuum pomp achterop dynamo kapot is.Gr
stefanJa want het materiaal van de spanner werkt ook
stel je voor als de spanner koud is dan heeft hij de speling zodat hij gaat klapperen
en als de motor warm kan de speling afnemen omdat het materiaal uitzet.
Het hoeft maar een klein beetje zijn maar het maakt net het verschil.Een nieuwe spanner kost bij de Opel dealer 163€ ex btw
succes ermee.
Mijn Astra h 1,7cdti heeft Nu bijna 190.000km gelopen
en ik laat bij de volgende beurt uit voorzorg de multiriemspanner en looprol vervangen.
Née, deze hebben een riem.
Maar laat eens naar je multieriem spanrol kijken!
Als de veer in de spanner kapot of slap is gaat hij klapperen.anders zou ik het ook niet zo gauw weten
nu ook een E-mail :)
:angel
nog een u2u
plus foto.

Je hebt U2U..
ik zou toch de slangetjes eens controleren van de verstuivers.
retour slangen van de vertuivers al gecheckt ?
verstuiverringen ?:hmmz
28 januari 2011 om 19:37 In reactie op: mijn astra station en de garage ( hij is weer klaar ) #17794424:thumbup
Succes ermee…
Omdat hij al 190.000km heeft gelopen.
Ik wil geen problemen als hij over de 200.000km gaat en de ervaring leert dat spanrollen hun kracht kunnen verliezen en dan gaan klapperen waardoor de multieriem stuk loopt.
Bij mijn Astra G DTI ging de spanrol bij 175.000 klapperen.wat ik ook gelijk doe is de geleiderrol.
Ik doe dus binnenkort de complete distributie en multieriem loop vervangen.
Dan hebben we de eerste 190.000 (dis) tot 320.000km en 190.000 tot 390.000km (multieriem) daar geen omkijken meer naar.vraag eerst maar eens na of ze de brandstofpomp al vervangen hebben (met bewijs!!)
is een zwak punt van deze motoren…
de turbo van mijn astra fluit ook(z17dth)
helemaal als hij koud is
toen ik er mee proef ging rijden 3 jaar terug dacht ik :dit is is niet goed maar het verdween toen ie op temp was.
wel eerlijk die garage ….
en ja de verstelbare schoepen willen wel eens vast gaan zitten ,
maar geen idee hoe je die nou goed schoon krijgt ? -
AuteurBerichten