Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
LET OP !
Met erin zetten van het filter :
Geleid hem goed mee een heel eind erin met je hand er achter , anders dan vouw je hem op …..
En bedo in waalre ?
heeft die niks liggen ?
Ebay.de
op Mp staan ook wel eens bedienings schakelaars voor 4 elec ramen.
Als je het omschrijft ,
lijkt het alsof je diesel terug zakt.
een lekkage aan 1 van de diesel slangen ? waardoor er valse lucht bij komt ?Als je lucht in je syteem hebt of als de diesel terug zakt , dan start hij moeizamer als hij wat langer heeft stil gestaan.
Dat kan van alles zijn,
* brandstoffilter
* retourslangen
* hogedruk pompMisschien even laten uit lezen ?
Hallo,
Als de temp te hoog wordt dan gaat er een lampje branden in je toerenteller.
Als jou Astra geen boardcomputer heeft en je wilt toch de temp zien dan kun je een printje op je uitleesstekker zetten genaamd “de happylightshow module” dit printje kun je zo programmeren dat je de temp af kunt lezen in je km stand.
succes!
16 maart 2011 om 18:15 In reactie op: Corsa B start niet meer nadat accu leeg is gelopen. Hulp sne #17834379EN ? doet hij het al weer ??
16 maart 2011 om 18:06 In reactie op: Astra H 1.7 Diesel, flink pluimen en schokken van motor #17836190de zwarte kleur van de rookpluim is een oorzaak van olie in de intercooler of slechte verstuivers.
En het koelvloeistof probleem kan wel eens de slangetjes van de EGR koeler zijn. deze scheuren vaak kapot. (heb ik ook al wel eens gehad).
15 maart 2011 om 20:51 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819254gelukkig
is een inzet filter bij de G , dat gaat niet zo gemakkelijk (wordt knoeien) als je de leidingen laat zitten
en idd gaat bij de F goed zo’n filter afvullen omdat het een schroef filter is.
bovendien ontlucht de X2,0DTL zich zelf als je doorstart.
Ik heb er 225/45/17 Britgestone RE50A’s op liggen en doe daar 50.000km mee op de voorwielen en op de achterwielen 100.000km !
motor Z17DTH met de zelfde velgen als jou :)
oja en neem geen pirelli’s die sleiten hard. :(
bij de X2,0DTL motor
is het onderhoud opzich goed te doen.Oliefilter is een inzet filter: de dop eraf draaien de 2rubberen ringen vervangen aan de dop en aan de plastic pin in het midden (smeer de ringen in met olie!.
De olie die je moet gebruiken is Idd 5W40 Vol Syntheet (ik gebruikte altijd olie van MPM)Brandstoffilter is ook een inzet filter. De kap losschroeven , de 2 leidingen niet eraf halen maar laten zitten… kap omhoog halen en het filter verwisselen.
ZORG DAT JE EEN GOEDE ACCU HEBT WANT NA HET VERWISSELEN VAN DIT FILTER MOET JE LANG DOORSTATEN VOORDAT HIJ WEER AANSLAAT IVM EEN NIEUW FILTER. DOE DIT IN STAPJES VAN MAX 30SEC !Veder heb ik niks aan te vullen op AstraDLS zijn antwoord.
succes ermee !13 maart 2011 om 19:36 In reactie op: Corsa B start niet meer nadat accu leeg is gelopen. Hulp sne #17834377Ik zie dit topic langs komen en heb dan ook nog een tip van mijn kant waar andere misschien ook nog andere tips aan kunnen toevoegen als je de motorcode hier post.
is het bijvoorbeeld een X12XE of een X14XE ? (het staat op je kenteken bewijs)
Succes ermee !
@ astraDLS
ik heb mijn G destijds bij matshijs technies laten chippen.(staat hier ook op de site)
dat koste 295 euro, ik weet niet of dit bedrag nog zo is nu , dat was in 2006.de mijne had toen 270.000km en ik heb nergens geen last van gehad.
hij was daarvoor niet traag , maar hij trok net even wat feller op en ging langer door
topsnelheid 205km/h.Thanks !
aha ook weer wat bij geleerd
Op een DTh zit een varialble turbo en een ander inlaat kanaal.
de DI kan je wel chippen naar 105pk , had ik ook gedaan met mijn G DI.
dat reed gelijk een stuk vlotter!gaat lastig worden den ik in verband met het Can/bus sysyteem.
al hij via de binnenkant van de poeli lekt dan is het NIET te zien….
Ja zelf vervangen.
* even de bodemplaat eronderuit halen )voor de koelvloeistof die eruit komt bij het verwijden van de pomp.
* dan je luchtfilter kast eruit halen.
* multieriem eraf halen (wel een tekening maken hoe hij loopt!)
* poeli wat pomp eraf halen 3 boutjes.
* dan de waterpomp 5 boutjes.
* als de waterpomp eraf hebt dan even de OUDE PAKKING eraf halen.En dan alles in omgekeerde volgorde.
Succes !
bij mijn Astra lekt hij al ander halve week niet meer! hij blijft op peil.
10 maart 2011 om 06:22 In reactie op: astra 1700diesel, zijn dit stevige en deftige motoren? #17829753de dynamo´s gaan nog wel eens kapot van de isuzu blokken maar verder zijn het puike motoren !
ik ken iemand die met een astra F 1,7TDS van 1997 487.000km heeft gereden en hij komt ieder jaar nog door de keuringInterieur filter vervangen.
En een Airco beurt laten uitvoeren.
heb ik bij die van mij ook laten doen en daarna geen last meer van gehad.
duurde wel 45min en 80 euries lichter.
OPGELOST !
Bij mij was het de waterpomp
Hij gooide het koelmiddel in de binnenkant van de poelie.km stand 191.000
24 februari 2011 om 21:57 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819235Opvoerpomp in de brandstofpomp?
23 februari 2011 om 19:08 In reactie op: Y22DTR start niet UPDATE 2 Hij draait maar geeft foutcode p0 #17819229Mmm, brand je motor storingslampje even ALS hij loopt?
Of brand hij continu?
Heb je de retourslangen al eens gecheckt?
-
AuteurBerichten