Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De stuurkolom module herkent de sleutel niet…
Sleutel even opnieuw laten programeren evt als het probleem vaak gaat voordoen.
AstraHforum.de staan ze ook op . bij privater teilemarkt.
ja de essentia uitvoering de eerste 3 modeljaren.
nu is airco standaard denk ik.
bedo in waarle
slechte kwaliteit slangen.
het zijn een stuk 4 slangetjes.
ze zijn lastig te vervangen !


Het ligt niet aan je sensor dat de slang kapot gaat, dit is je sensor in het koelvloeistof reservoir die kan je zo vervangen.
accu eruit.
dan zie je aan de onderkant van het tankje een sensor zitten die kan je er zo uit halen zonder dat het koelmiddel eruit komt.de slangen is een lastige kwestie, ik heb ze maar allemaal gelijk vervangen…
Gr
Stefan.heb je al eens de multieriem spanner vervangen of de looprol van de multiriem ?
ik heb deze bij 200.000km vervangen.
Ik had het eerst ook bij mijn astra H .
vooral als ik mijn licht op had staan.
totdat ik een keer een ander stuur erin had gezet en toen was het spontaan over.
misschien een slecht contact bij de stekker bij de cim ?Waar zit volgens jou dan het vlottertje ?
naar mij weten zit er alleen een sensor in om dat te meten bij een Astra H.
dat heb ik ook al een keer gehad.
even de sensor vervangen in het exspansie vaatje.het is heel gemakkelijk te vervangen, hij zit onderaan het vaatje.
Accu eruit halen anders kan je er niet bij
dan de stekker los halen en de sensor omlaag duwen. (er komt geen koel middel uit sensor is ultrasoon)
nieuwe sensor erin en klaar ben je.Succes!
de Z17dth gaat naar 130pk.
ik heb er zelf ook 1 maar nog niet gechipt…
bij mijn astra G had ik dit wel gedaan X2,0DTL van 82 naar 105 pk.dat was bij mathijs technics opel.oirschot.
bij mijn astra H heb ik het ook gehad en ik heb voor 15 euro bij winparts een nieuw spiegel glas besteld.
Moet je dan de dynamo demonteren om erbij te kunnen?
en kun je het al wel waarnemen dat hij daar lekt zonder de dynamo te demonteren?
ik ben wel benieuwd!
ook foto’s van gemaakt Stefan?
groeten,
JoopJa Joop de dynamo en zelfs het multiriemspanner blok moet van het motorblok af.
maar ik heb helaas geen foto’s gemaakt.het huis waar de slang op zit moet je met 2 boutjes los maken (waar hij op lekt)
en dan het huis los maken van de leiding die naar de ERG koeler gaat.Wat je dan moet vervangen zijn de vloeibare rubberen pakking en een nieuwe O-ring.
Gr
28 mei 2011 om 17:37 In reactie op: Startmotor doet het auto slaat na korte stop soms niet aan ? #17878990wat betreft de koelvloeistof , dat heb ik ook al eens gehad.
even je sensor vervangen in het tankje en huppa , probleem weg.
27 mei 2011 om 18:53 In reactie op: Startmotor doet het auto slaat na korte stop soms niet aan ? #17878986Op de verlichtings fouten na vielen mij een antal dingen op
B3055-00 Transponder Key Problem
P0335-29 Crankshaft Position Sensor “A” Circuit Open
P1614-50 Wrong Transponderkey
U2139-00 CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
B0575-05 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction
U2141-71 Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)ik heb zelf ook een 1,7CDTI en bezit ook een op-com
en heb de codes even bekeken.je hebt 6 foutcodes uitgelezen,vier van de zes komen bij mij ook altijd voor.
maar de volgende twee niet :crankshaft position sensor A circuit open is niet goed als je het mij vraagt. (het lijkt er op dat je sensor oneindig veel weerstand toe laat en daarom de verkeerde info doorgeeft.
fuel level sensor vindt ik een vreemde , heb je ook wel eens problemen met de brandstof meter?
Succes !
24 mei 2011 om 18:43 In reactie op: Startmotor doet het auto slaat na korte stop soms niet aan ? #17878978knippert het autotekentje met sleutel erin tijdens het starten ?
blijft je gasklep van de inlaat hangen ?
het kan zo veel wezen….. laat hem eens uitlezen.
magneetspoel van de airco misschien ?
probeer is zonder airco aan ?
mm niemand meer online die dit probleem ?
Je krijgt wel een fout code.
communication fail transponder key.
daarom knippert ook je auto met sleutel als hij ”niet” start.Gr
Wij hebben hier ook wel eens mee te maken.
en dan in het slechste geval 3x dat hij helemaal niks doet.
dan doen we de sleutel uit het contact en even open en dicht.ik heb zelf een uitleesapparaat en hij geeft dan aan fail transponder communication.
dus hij ziet de transponder in de sleutel niet.maar de afgelopen 4-5 maanden hebben wij geen last meer van gehad ( we hebben niks aan het probleem gedaan)
Gr
StefanP.s
De CIM is de module achter het stuur waar de richtingaanwijzer en ruitenwisser hendel op zitten.Check dit topic !
misschien is het de weerstand in de magneetkoppeling.
http://www.astratuningclub.nl/viewtopic.php?f=43&t=9792
Succes !
voorzichtig uit het huis trekken.
en de nieuwe de erin drukken.
mijn spiegelglas was er laatst ook spontaan uitgevallen. (ik denk de vorst)
mooie velgen die spaaks 18”
bij een klapband is er zeker 1 beschadigd ?
en wat vraag je voor de oude ?
je gaat met een koude motor toch niet boven de 3000 rpm ???
-
AuteurBerichten