Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
7 december 2011 om 20:29 In reactie op: Astra H wielspin voor en geluid bij snelweg. Is dit normaal? #17955682
Er zit in indergeval geen ESP op zo te lezen… :jerry
anders zou ie niet doorslippen.
ik heb zelf ook een 1.8 maar die slipt nooit , ligt er een beetje aan hoe je weg rijdt.
een corsa B met 1.5TD motor zijn die betrouwbaar?
de 1,5TD zijn ook reuze betrouwbaar.
zwakke punten zijn :
Dynamo
carterpan (doorroesten)verder starten en lopen…………
onder de settings knop op je radio .
en dan in het rijtje volgens mij de 2de van ondere kun je de taal wijzigen.
Goedeavond,
De 2liter diesel is beter dan de 1.7.
MAAR…. heb het zwart op wit dat de brandstofpomp al een keer vervangen is.
dit zorgt voor veel problemen bij deze motor.tevens zijn de retour slangen een zwak punt van deze motor.
ik ga de 2,0L diesel niet alleen maar af lopen kraken,mits je de beurten goed en optijd uitvoerd kan je er makkelijk 5 ton mee halen.
Enne tip : kijk nog ffies verder voor een Astra G sport DTI 2.0 (deze zijn beter aangekleed en betere sport stoelen voor lange afstanden)
ik vindt deze astra namelijk niet zo fris op het eerste gezicht.Succes !
Ik heb dit probleem ook met mijn GTC.
Ik vermoed ook dat het de schakelaar van het kofferbakslot zit.
Ook geeft mijn opcom aan dat deze defect is.Verder heb ik nog niet gekeken, want onze GTC zit nog in de G2 garantie en gaat binnenkort naar de dealer.
Groetjes
Stefan.Ik heb ze er net weer onderuit gehaald….
Voorlopig wordt het toch niet koud.En het is zonde om de nieuwe michelin pilot alpins extra te laten slijten.
Gr
Stefan.2 december 2011 om 20:56 In reactie op: prombleem me diesel astra station voor gloeien werkt niet #17949249@stefanDTI: ik dacht dat mijn motor altijd voor en na gloeit, maar alleen EXTRA gloeit onder de 5 graden… dacht ik…
De 1.7 en 2.0 diesels gloeien niet onder 5c .
De 1.7 gloeit bij temperaturen onder 0c na (eventjes) om de motor beter te laten lopen. Je kunt dit horen , de motor is stiller als anders in de kou.Bij de astra G en H brand Als er èèn van de gloeibougies kapot is het motor storings lampje even als de motor net gestart is.
1 december 2011 om 21:59 In reactie op: prombleem me diesel astra station voor gloeien werkt niet #17949243Dit type diesel gaat pas voorgloeien bij temperaturen lager dan 3 tot 5 graden.
Het verschil in prestaties zie ik tussen mijn 1.6 5 deurs en een GTC met en 1.8 absoluut niet terug.
met welk type 1.8 vergelijk je dit Arjan?
De Z18XE tot 4-2006. Of de Z18XER ?
Gr
Stefan.ik heb zelf een astra gtc 1.8 (140pk) hij rijd heerlijk!! en er zit een sportstand op die is super !!! je merk het verschil enorm! hiervoor had ik een astra gtc 1.4 (90pk) reed ook heerlijk !! maar je houd niks over kwa vermogen dus 1.8 is perfect ! en zuipt niet….
ik zelf heb een vrij uitgebreide versie , opc line pack 2 recaro leder stoelen stoelverwarming (perfect!!) en een panorama vooruit das echt een geweldig iets !!
wat je zegt de 1.8 140pk rijdt veel beter dan mijn andere H (1.7 diesel)
Enne het panorama ruit is echt een vette optie!Het model stoel is wel het zelfde , alleen zijn ze door het halve leer wel steviger ja.
Dat merk ik nu ook in tegen overstelling met mijn laatste H.Maar een essentia of temptation of 111edtion stoel is helemaal niks.
Groeten
Stefan.Hallo Ronnie,
Zelf rijdt ik ook wel eens met de GTC sport van een kennisen.
De “sport” stoelen zijn inderdaad niet de meest fantastische stoelen die er zijn.Zelf heb ik een 5 deurs H met cosmo pakket. Hierin zitten de half lederen stoelen en dat is een hele verbetering.
Arjan, de sport stoelen in de H zijn gelijk aan die van de Cosmo alleen zijn die van de sport in volledig stof.
Gr stefan.
Ik wist niet dat je de radio aan en uit kon zetten via het stuur ??..
Als je voor de Astra H Gaat maak dan gebruik van de volgende tip.
Neem dan een sport,cosmo of executive uitvoering deze zijn alle vrij compleet en hier zitten de zogenaamde sport “comoft” stoelen in.
In de essentia,enjoy,111edtion,elegance zitten de korte slechte stoelen (geen steun) .
Hoi mark,
Als je de hendel voorzichtig aanraakt. Dan knippert hij 3X
Wanneer je de hendel helemaal naar beneden duwt dan blijft hij knipperen.Ook een leuk weetje :
Als je de astra hebt afgezet,je haalt de sleutel uit het contact dan open je de deur
Even seinen met groot licht en je hebt. Follow me home verlichting.Dit blijft ca 50sec branden.
Gr stefan.
26 september 2011 om 18:35 In reactie op: Opel Astra GTC 1.8 Edition, start met hoog toerental #17810394Ik heb het zelf ook gehad,
continu de melding van koelmiddel.hier zie je hem zitten.


even de accu uitbouwen en dan de stekker eraf en de sensor omlaad duwen.
er komt geen koelmiddel uit want de sensor is ultrasoon.Correctie bij de Isuzu Z17DTH worden de kleppen niet hydraulisch gesteld.
26 september 2011 om 18:23 In reactie op: Opel Astra GTC 1.8 Edition, start met hoog toerental #17810397Hoog toerental kan misschien wel door je temperatuur sensor liggen ?
En de melding koelvloeistof controleren komt van je sensor in je koelvloeistof tankje deze is kapot.
een nieuwe kost 45€En oja , het is misschien handig dat je de motorcode vermeld hier dat kan handig zijn !
Correctie! bij een Astra H werkt het anders..
Eerst de accu los halen en dan minimaal 5 min wachten.
Dan de airbag los klikken met de clips achter in het stuur naar links en rechts duwen. kleine platte schroeven draaier erin.* de airbag kabel los halen voorzichtig , kunnen er soms 2 zijn geel en roze.
* het kabeltje los maken van de stuurwiel bediening in het hart van het stuur.
* het stuur goed recht zetten. en dan de torx los draaien en het stuur eraf pakken.bij terug plaatsen goed opletten dat de het streepje op het stuur en de naaf overeen komen en dan vast zetten.
verder terug bouwen in omgekeerde volgorde.Veel succes !
Probeer eens je accupool er ff af te halen. misschien reset de storing zich.
En het probleem met het niet starten is dat de CIM module achter het stuur de sleutel niet herkend.
transponder probleem.
hier kan je heel lang mee door rijden alleen kan je wel eens hebben dat je tot 2keer toe de sleutel opnieuw in het contact moet steken.
misschien helpt de CIM modificatie nog wel.Succes ermee !
ik heb ze toen allemaal maar gedaan aan de zijkant van het blok….
bij mij was de km stand 180.000km
Ik heb ook diversen malen koelvloeistof lekkages gehad met mijn Astra H 1,7CDTI.
De laatste was toch wel de onmogelijkste, maar wel het makkelijkste en goedkoopste op te lossen.
ALLEEN…. je kunt er voor geen meter bij !
eerst de Dynamo weghalen dan de multieriemspanner/looprolhouder demonterenDan zie je een flens zitten op het motorblok , wat de koelvloeistof van het blok naar de radiateur brengt.
De pakking van de flens is van ??? maar die is dus weg.
ik heb er zelf nieuwe vloeibare pakking tussen gedaan en toen was het opgelost.voordat ik dit had gevonden dacht ik dat het de waterpomp was…en had die dan ook al vervangen….
Succes ermee !
Zie die Km-stand !!!
nog niet eens over de 2000 km !Wat een volstrekte %$#^@ !!!!
De Astra Gaat gelijk volle bak in storing … kijk maar naar het motor ECU lampje .
Heb er echt geen woorden voor :thumbdown :thumbdown :thumbdown
Kan er ook geen 2e keer naar kijken dit is gewoon een motor opzettelijk opblazen…
ff uitlezen idd
een 1,4 twinport is niet met sportknop geleverd.
waarschijnlijk is er een sensor kapot.
-
AuteurBerichten