Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Astra H
Ik heb het erop gelijmt met ultra sterke seconde lijm en het zit nu al 1,5 jaar zo en is nog niet los gekomen…
Alleen he gaspedaal past niet !! De rest wel…
Ik heb het gaspedaal erop gelijmt …
Snel een foto gemaakt

Slim om voor de 120pk te gaan die heeft de goede 5Bak en niet die enlendige M32 6bak.
Veel plezier ermee :thumbup
Beste is om gelijk twee lampen te verangen omdat eigenlijk je voorbumper eraf moet om er het beste bij te kunnen komen. (Ook koplamp eruit pakken)
Ketting + kettingspanners vervangen …
12 november 2015 om 06:12 In reactie op: CD500 nieuwe kaarten .. Waar voordelig te koop ?! #18281112Niet meer nodig …
Ik ben inmiddels voorzien .Goed opletten of de versnelling pook in de “eerste” versnelling niet uit je handen slaat bij het weg rijden….
Verder de bijgeluiden in de 3e en 6e versnelling “fluittoon”
Gewoon bij de dealer bestellen , is geen gemodificeerde slang voor…
Bij onze Astra 1,7CDTI is deze twee keer kapot gegaan…
Toen alle slangen van de EGR koeler vervangen om meer elende voor te zijn, dus als je slim bent doe je dat ook.Let op het is pas vanaf (modeljaar 2014) Sept 2013…
Er zijn ook betere lagers gemonteerd.
Schijven en blokken vervangen …
Want je schijven zijn zoals hierboven al gezegd krom..
Er is maar één type standaard cosmo velg en die is 16inch en vanaf de introductie in juni 2010 al het zelfde …
Als optie kan gekozen worden uit 17 of 18 inch ..
Oh en als je telefoon eenmaal gekoppeld is in het syteem kan je hem een nummer in de telefoonapparaten lijst geven.
Bijvoorbeeld “2”
Dan kies je bij de eerst volgende keer in het spraak menu “selecteer apparaat” ipv koppelen.
Ja en dan moet je nog namen in de lijst zetten !!
Je kiest als je telefoon gekoppeld is een naam in het telefoonboek .
Dan zoek je naar de optie “commando toevoegen” dan vraag het systeem om een naam in te spreken en dan staat het erin.De volgende keer kan je dan op de spraakherkenning knop drukken en roepen :
BELLEN — “auto vraagt” (wie wilt u bellen ) — *** naam *** zeggen — en dan volgt de rest vanzelf…Succes !
Wat dacht je van de turbodruk sensor die op het inlaatspruitstuk zit ?
@andy8908 wrote:
Ik heb begrepen dat de meriva B dezelfde onderstel heeft als de astra H en de zafira B maar kan ze helaas nergens vinden
Dat klopt ja..
4 oktober 2015 om 05:52 In reactie op: Distributie Ketting Astra J 1.4 Turbo uitgerekt na 60000Km #18297843@Govert wrote:
Even de nieuwsgierigheid van mijn kant. Ik wist eigenlijk niet dat een 1.4 Turbo een ketting heeft. Ik heb een 1.6 Turbo (Astra uit 2012). Heeft deze ook een ketting? of gewoon een riem…. :hmmz
Deze heeft een riem.
De nieuwe 1,6SIDI turbo heeft een ketting
Wat je eerst moet checken is of je wel “clips” in de zekeringshouder hebt zitten voor op de plaats waar de stoelverwarming zekering moet zitten ..
Zitten deze er niet in ,grote kans dat je J niet is voorbereid op stoelverwarming..
Verder moet je ook nog wat programmeren mocht het toch kunnen en daar heb je een code voor nodig die je alleen bij de dealer kunt opvragen..
Is het toch niet gewoon de krukassensor ?? Dan slaat de auto ook niet aan en soms in weer wel…
Ho Mark , het ligt eraan van welk bouwjaar de astra is…
Want op een gegeven moment loopt het af ,dat ze hem “gratis” modificeren.Ga eerst eens na of de modificatie al is uitgevoerd aan je stuurkolommodule (CIM) ..
Dat kan al een deel van je probleem veroorzaken.
Veel plezier nog met de GTC :thumb
9 september 2015 om 20:28 In reactie op: M32 versnellingsbak – Coulance regeling inventarisatie #18292853Er zijn inderdaad meer dan genoeg topics hier over KUT M32 !!
Zolang ze niet kapot zijn NIET vervangen , dat is nergens voor nodig !!
Het is geen benzine auto :???:Gloeibougies hoeven niet preventief vervangen te worden.
En nog iets :
De 1,7CDTI gaat pas gloeien beneden de 5C …dus hij gebruikt ze alleen in de winter maanden ;)8 september 2015 om 13:45 In reactie op: Opel Astra 1.7 Cdti 81KW St.wgn. 2009 motor blok? #18293968@ Bart ..
De dansende pook is alleen in de 1-3-6e versnelling als de baklagers kapot zijn!!
@RM1987:
Kijk ook even na of de dynamo al eens vervangen is (gaan meestal kapot tussen de 150.000-200.000km omdat de keering lek slaat van de vacuumpomp achterop de dynamo)
En of er geen scheurtjes in de koelslangen zitten van de EGR koeler..En als laatste de CIM modificatie van de stuurkolom module.
Was nog niet zo’n slecht idee die tweede garage … Hopen dat het probleem weg blijft…
-
AuteurBerichten