Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Stuurapparaat brandstof inspuiting.
Zit bovenop de motor aan de schutbord zijde.
Deze gaan vaker kapot bij de 1,7DTI.
@didi wrote:
zijn er ergens vijzen waardat ik moet op letten vooraleer ik er aan wil beginnen?
en hoe haal ik de airbag eruit?Als je zelf niet zo’n sleutelaar bent zou ik er niet aan beginnen.
Je hebt ook gereedschap nodig die niet iedereen standaard heeft. (Denk aan torx doppen etc..)Het lijkt hier om een Astra J te gaan.
Als dat zo is, dan zijn AFL koplampen niet zo gemakkelijk achteraf in te bouwen ivm heel de regelunit die erachter zit.Astra H is maar tot 2010 geleverd.
20 november 2012 om 19:27 In reactie op: Storing airbag na het plaatsen van lederen interieur astra H #18076021Gordelspanners ?
@opel-mark wrote:
Je hebt er niet veel aan, dit is een link naar een astra G stuur.
astra H, eerst de accu loskoppelen (15minuten), dan met een schroevendraaiertje door het kleine gaatje aan de achterkant heen pielen om de airbag los te maken (2 gaatjes) dan met T55 de bout van het stuur losmaken.
zondag wordt die van mij omgewisselt voor een lederen stuur met stuurbediening.
Mark
In een astra H stuur zitten clips in de gaatjes aan de achterkant van het stuur je moet deze bewegen naar de buitenkant van het stuur.
Dan klikt de airbag eruit.
Eerst de accu los koppelen , en dan min 5 min wachten !!
Dat ligt eraan welke kabelboom erin je H ligt.
Ik ben bezig met stoelverwarming, ik weet inmiddels als pin 7,8,9 bij de carroserie kabelboomstekker onder de stoelen niet belegd zijn dat je dan alle draden nog moet trekken wil het gaan werken.
Gr
Stefan.Het verschil zit erin wat je wel en niet kan progammeren.
Binnenkort post ik hier wel een lijst wat ik al weet .
Ik zie dat er bij de foto’s van de DL en de HL REC’s beide een zekering in zit op plaats 22
“Schuifdak”
Dus dat betekend dat er een standaard opzet is per REC.
En de Codering heeft niets te maken waar de auto gebouwd is , dat je kan je weer terug halen uit het chasisnr.
ik denk dat ik dat aardig ga redden, ik heb een vrij complete REC voor stoel verwarming etc..
Alleen vindt ik het nog vreemd dat ik een REC heb uit een GTC , waar al zekeringen in zitten voor open dak en elec ramen achter ??
HT heb ik er ook in zitten in mijn GTC.
Er zijn veel verschillende REC’s geleverd voor de Astra H
Ik probeer er nu achter te komen of er standaard configraties zijn ingebouwd .
Ik ben er inmiddels achter.
Het zijn de verschillende funties die te programmeren zijn (software matig)
Moet het zelf ook nog verder uitzoeken.Het schijnt wel zo te zijn dat je niet zomaar REC’s kan uit wisselen.
‘Je moet wel de zelfde start letter hebben “Je kunt kijken of er klemmen in de zekering uitsparingen zitten op de plaats van zekering 39&40 in de REC.
Onder zekering 39&40 moet het relais van de stoel verwarming zitten even kijken of daar ook klemmentjes in zitten.Let op : Meestal zijn alleen de Astra’s van de eerste twee model jaren (volledig) voorbereid.
En dan komt er nog bij dat : alle bekabeling er al moet liggen…
Schakelaar connector
ISO connector
Stoel connector
REC connectorDus het is nog niet zo simpel.
Niet alles kan met Op-Com .
Vele zaken van het programmeren en inleren moeten met de Tech 2 helaas.
iemand ?
Ter verduidelijking de UEC = Underhood electric centre.
Ik zou de positiesensor opnieuw inleren.
Mmm dan heeft wellicht wat te maken met een roetfilter dan ?
Demper nr 4 is van een benzine.
En 5 van een diesel.
Maar navraag bij de dealert kan natuurlijk ook geen kwaat.
Op de sloop , of MP
Na de facelift loopt de grill inderdaad iets spitser.
En let op ! Een grill van een GTC past niet op een 5 deurs of station !
Even shoppen op sloperijen. Voor een orginele sport demper.
De 1,9 zijn ook als “sport” uitvoeringen geleverd waar de uitlaat een sportdemper is.
De defuser lip op de bumper kan je los bestellen en op je bumper zetten.Juffer1 hier op het forum heeft het ook zo achteraf erop gezet.
Je kunt hem beter laten chippen , daar bereik je meer mee .
Het is wel de manier.
Bij 2000rpm schakelen.
Daar reed onze 1,7DTH 1op25 mee :jerryFSRS opelparts .
De Z18XE is het best geschikt voor LPG in de Astra H
evt de 2,0 turbo.
Z16XER en Z18XER niet aan beginnen !
Even goed rond kijken voor een andere turbo… Dat kan je al hondere euro’s schelen.
En een klepdeksel pakking valt mee. -
AuteurBerichten