Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
even het dashboardkastje eruit halen en kijken als je de recirculatieklepknop bedient of de klep nog heen en weer gaat.

bij mij was er dit aan de hand , en daarom besloegen de ramen van de GTC steeds.

Met Tech 2 of Op-com
Sleutel opnieuw programeren.
Dat is idd de ECU.
voer maar eens in op Google dan vind je er veel meer over dat de stuurapparaten kapot gaan bij de 1,7DTI’s.
Stuurapparaat van brandstofpomp waarschijnlijk kapot
deze zit boven op de motor aan de achterzijde.een veel voorkomend probleem bij de 1,7 DTI’s en DI.
Werkt je Recirculatie klep nog wel goed ?
zit er vuil onder de parafaanplaat bij de inlaat van de kachel ??of idd lekkage in de auto.
Gaat ook niet met een TID…
Een TID = geen boardcomputer.
Dat is vanaf de BID.
Nee dat is onderdeel van de happy light show.
Maar je kunt het ook altijd nog via de boardcomputer oproepen.
Dan heb je de beste weergave van alle info met een GID en een CID.17 december 2012 om 19:27 In reactie op: Opel astra 2.0 diesel diestributieriem of ketting? #18085153En volgens mij. Met een enkele nokkenas.
17 december 2012 om 19:08 In reactie op: Opel astra 2.0 diesel diestributieriem of ketting? #18085151De 2.0 diesel heeft 16 kleppen .
DTL= 82pk
DTH= 100pkDe temp kan je digitaal oproepen in het verborgen menu van de boardcomputer.
En tussendoor gewoon goed in de gaten houden of het templampje in de toerenteller niet gaat branden.
Thanks voor de Tips !
16 december 2012 om 21:18 In reactie op: Opel astra 2.0 diesel diestributieriem of ketting? #18085147Ketting .
Maar als ik het dan goed heb hoef ik dan niks te wisselen lijkt me?
Denk aan :Aandrijfassen
Koppeling
SchakelmechanismeWervelkleppen die vast zitten ?
14 december 2012 om 19:39 In reactie op: Alle lampjes in dashboard gaan branden, meters schieten uit #18082546@Jolanda.vanp wrote:
Dankjewel voor jullie reacties. Er brand ook al sinds enige tijd een lampje met een sleuteltje, in eerste instantie was mij verteld dat dat een onderhoudslampje is. iemand anders heeft er nu naar gekeken, en uitgelezen. Hij gaf 20 storingen aan. Na resetten ging ditzelfde lampje alweer branden. Ze willen hem nu opnieuw uitlezen. Is dat gebruikelijk? Groetjes Jolanda
Ik weet niet waar je naar welke garage je gaat , maar als dat een Opel dealer is zou ik me eigen schamen als officele garage.
Want het autotje met een sleuteltje betekend dat er een storing is (electronisch).Als je in de buurt van baarle woont wil ik hem ook wel even uit lezen.
Gr.
Ik denk zelf dat het mogelijk is .
Alleen weet ik niet of de Z1,8XER de andere verhoudingen trekt.10 december 2012 om 21:11 In reactie op: Uitvallen stuurbekrachtiging, accu- abs- airback lampje enz. #17922367Bij een 1.9 is het anders dan een 1.7 !
1.7 is anders dan een 1,9
@opel-mark wrote:
Er schijnt een software update te zijn voor de cim module wat een aantal zaken oplost waaromder het soms niet goed zien van de sleutel en het op afstand bedienen van de vergrendeling.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Klopt mark .
Ja dat klopt.
Dan heeft de CIM geen verbinding met de transponder in de sleutel.
ik heb ook led verlichting in mijn H GTC van GM tuningparts en tot nu toe naar volle tevredenheid !
2x torx achter het stuur links en rechts.
dat moet al voldoende zijn.wil je hem helemaal los halen zitten er nog 2x torx achter het stuur voor de onderkap
en dan aan de onderkant 1x van de onderkap.succes. !
Het schommelen van je toerenteller heeft niks te maken met de CIM module.
De modificatie van de CIM was nodig omdat als het licht aan stond de claxon en de stierwielbediening niet functioneren.
Een knipperlicht hendel kan natuurlijk ook.
De modificatie is een metalen clipje die geplaatst moet worden , kost niet zoveel tijd.
Kosten ben ik niet van op de hoogte.Het was destijds wel een terugroepactie dacht ik.
-
AuteurBerichten