Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Een corsa 1,7CDTI heeft een denso hoge druk brandstofpomp.
Daar dit een drukregelklep voor het aanzuigen van de diesel op, deze gaat vaak defect bij dit type pomp.Zie hier de link van iemand die het zelfde probleem had zoals jij het beschijft.
Het probleem
http://m.youtube.com/watch?v=QKP9TUjQJ_cDe oplossing
http://m.youtube.com/watch?v=1CyBpMhAqAUSucces !
8 januari 2013 om 19:12 In reactie op: Hallo Opel rijders – Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk) #18092427Idd dat zijn de verstellers ….
8 januari 2013 om 12:02 In reactie op: Hallo Opel rijders – Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk) #18092425@Andre_Ede wrote:
Vreemd geen cruise control op een GTC Sport, zelfs mijn Enjoy is daar van voorzien en in de GTC folders die ik heb staat die ook gewoon bij de uitrustings lijst.
Cruise control is altijd een optie geweest muv de cosmo.
8 januari 2013 om 12:01 In reactie op: Hallo Opel rijders – Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk) #18092424Let op met ratelen bij de koude start met een Z18XER !
Dat zijn de variabele klep verstellers op de bijde nokken assen die dan nog geen olie hebben.Het kan zijn dat de filters van de verstellers verstopt zitten met als gevolg dat het kapot gaat !
Even laten controleren en anders de filtertjes eraf halen , die zijn toch enkel voor de inloop periode.
6 januari 2013 om 15:13 In reactie op: Benodigdheden voor het tonen gegevens op GID ASTRA H #17943271Dat is voor de verlichting van de automaat als die erin zit.
Oh en het lampje zit in het midden van de toerenteller.
Ook bij dat type vanaf minder dan 5 graden.
Hoi,
Sorry heb hem inmiddels gezien.
Kom er vanavond nog op terug !Gr
Gewoon ff laten reviseren en dan zelf in en uitbouwen , dan ben je goedkoop klaar.
Gr
Stefan.Inderdaad eerst maar eens de stabi stangen vervangen dan zal ie al wat minder lawaai maken op slechtere wegen.
Ik heb nog een uitgeleerde REC liggen met de code HT van een GTC.
PM me maar als je er interresse in hebt.
Evt kan ik dan eerst jou REC uitlezen voor de funties en dan naar de Opel dealer gaan waar mijn REC destijds ook gewisseld is en hem daar dan laten programmeren.
Ook een niet uitgeleerde REC kan je zonder problemen programeren in je astra.
Alleen moet je wel een paar keer de code van de andere astra gebruiken.Als je een nieuwe REC inleerd moet je alle funties opnieuw nalopen.
Zowel in de low-speed canbus als high-speed canbus & de variant programming.
En inderdaad moet je er zeker van zijn dat je de goede Code erbij hebt anders gaat het niet werken.Gr
Stefan.Jaren een diesel gereden met lage toerentallen.
Koud op schakelen bij 1500RPM en warm bij 2000.
Nooit problemen gehad…
Zoqls boven al gezegd één van de gloeiers defect…en dan krijg je dat geschommel de eerste paar sec ook omdat hij dan ff op drie poten loopt.
Even de hw to gezien en een bericht geplaatst dat deze aangepast moet worden.
Even aanpassen !
De accu moet ook los gekoppeld worden en dan nog eens 15 min wachten !!
Omdat dit er niet in stond heeft er iemand op dit foum u al een dikke airbag storing….
Jij hebt echt vet mazzel gehad zeg !!
Als je aan airbags gaat sleutelen moet je altijd de accu los koppelen.Als de airbag statische spanning had opgepakt dan had hij kunnen ploffen !
Maar even de stroing wissen.
De koelslangen van de Olie koeler willen wel eens scheuren .
Even vragen of deze als eens vervangen zijn.Je vind ze boven het thermostaathuis.
Zoals op de eerste foto van mij pakt hij lucht van buiten.
Anders kijken of er een revisie bedrijf in de buurt zit ?
Dat kan ook veel schelen.Ik had het anders moeten zeggen.
Dat kastje boven op de pomp is de regelunit van de brandstofpomp.Maar dergelijke uitspraken als :” is wel de laatste Opel die ik koop…”
Kan je beter hier op het Opel-forum niet doen ….
Zeker niet als je alleen maar met je “probleem” hier komt.Ik zal nog eens helpen…
Deed de startmotor niks meer of was de accu aan het einde van z’n latijn ?
Daar zit namelijk wel wat verschil in.
Even idd de spanner van de multiriem vervangen.
Niet te lang mee door rijden.
Astra laten staan met die km-stand.
Dat is uniek.En lekker door blijven tokkelen met de saxo diesel.
Ik heb al eens een saxo diesel gezien met meer dan 600.000km zonder dat er aan gesleuteld was.23 december 2012 om 16:15 In reactie op: Gemiddeld verbruik Astra J resetten in de boordcomputer #18087395Naar mijn weten moet je alles bij de J appart resetten in de boardcomputer.
23 december 2012 om 13:32 In reactie op: defecte kofferbakverlichting / achterklepslot Astra H 2008 #18087169Bij mijn GTC was er één van de drie pootjes afgebroken. Zodoende moest er een nieuw slot in.
Ook eerst geen kofferbak verlichting en signaal.
-
AuteurBerichten