Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee ,
Wat je hoort zijn je injectors.
Niks om je zorgen om te maken iedere Z17DTH , R , J heeft dit.Een vacuum regelklep.
Als ik het goed heb is dat een Z17DTH ?
Die is voor de verlichting van de automaat keuze hendel.
Ik rij zelf ook met een Z18XER maar je moet hem ffies de tijd geven boven de 4000RPM om de verstellers hun werk te laten doen…
Het “knopje” zit bij de H in het slot , dus zoals Wim zegt is de mircoswitch het probleem.
Lager van de looprol of multiriem spanner.
Niemand ?
Je kachel weerstand zit vlak bij het interieur filter , de draden van de kachel motor zitten erop.
Zwart en rood.Even een paar berichten terug lezen en je weet het …
Ja dat moeten we wel even weten ,want er zijn meerdere storings lijsten ;)
Een cosmo en een executive zijn gelijk .
De executive was voor de lease…
Als je geen regensensor hebt kan je hem gewoon weg halen…
Je kunt een punttang pakken en de klok meedraaien en ter gelijkertijd induwen.
Dan gaat ie van zelf terug.
Je kunt beter gaan voor een Zafira B Cosmo.
Hier zitten de betere stoelen in.En als een XER motor 1.6/1.8 erg tikt/rammelt bij de koude start zijn de variable kleptimers op de nokkenas al overleden.
Het beste kun je gaan voor de 1.8 in de Zafira B een 1.6 is niet vooruit te branden in dit model.
De beste man vraagt hier over ervaringen over de A14NEL
En het merendeel van het topic gaat over de TSI VW meuk ??Als je het mij vraagt is de A14NEL (120pk) net te licht voor de Zafira C.
Neem dan de A14NET (140pk) dat rijdt een stuk soepeler.Bijde motoren hebben een ketting die onderhoudsvrij is.
Laatste Tip: als het buget het toelaat neem een Cosmo uitvoering daar zitten standaard al betere stoelen in.
Als ervoor staat het restant naar rechts duwen en dan links eraan trekken totdat hij los komt en dan wat rommelen en dan komt het er wel uit.
Naar één kant duwen en voorzichtig eruit trekken.
Het kunststof kan breken.25 januari 2013 om 20:24 In reactie op: Tikerdetik, Astra H 1CDTI 2007 tikt irritant bij koude motor #18099930Simpel…
Motor die nog koud is.
Had mijn 1,7CDTI ook altijd last van en bij 70C was het weg.
Nu hoor je het nog beter omdat het extra koud is.Zolang hij niet overdreven meer diesel gebruikt zou ik me geen zorgen maken over de injectors.
Gr
Stefan.Dit is olie voor de vacuum pomp te smeren die achterop de dynamo zit gemonteerd.
23 januari 2013 om 19:26 In reactie op: Hallo Opel rijders – Vragen over Astra GTC 1.8i 16V (140pk) #18092454Een paperclip aan de onderkant van de hendel er voorzichtig in schuiven.
Ik verdenk nog steeds de CIM.
Als je sleutel omdraaid en er gebeurd niks en de lampjes blijven branden dan is het dat.
Stuurkolom module
CIM.
Deze krijgt geen verbinding met de transponder in de sleutel waardoor de auto niks doet.Even de CIM laten updaten en dan hoop ik dat het probleem is opgelost anders moet er een nieuwe in.
Succes !
Toch even aan de dealer vragen.
Ik denk dat je de DVD900 bedoeld en daar zit ook een color info display bij.
Trouwens is het wel zo netjes je hier eerst even voor te stellen….
Aansturing van de CIM in de war.
Even de Tech 2 eraan en kijken of je de ruitenwissers opnieuw kan kalibireren.
De dynamo bij de 1,7CDTI zit vast met 2 bouten.
Ook zit er een olie en vacuum leiding op en een multiestekker.
De multiriem moet eerst wel los !
Je kunt een sleutel 17 op de spanner zetten van de multiriem en dan naar je toe halen.
Zo ontspan je de multiriem, maar let op !! Maak eerst even een tekening van de riem zoals hij over de poelies loopt van de krukas,airco,waterpomp,dynamo en spanner.Succes !
En oja je claxcon moet eraf want daar langs haal je de dynamo weg.
-
AuteurBerichten