Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie Vec met een lekker blokkie erin.
Maar dat is echt wel een CDX hor .
Dat ziet er wel heel dik uit !
Hoe is de steek maat bij een meriva B , toch ook 5×115 ? Ipv 5×110 ? Hoe heb je dat gedaan ?
Ja er zit een soort filter onder de parafaan plaat.
Rubber los maken die van links naar rechts loopt.
Dan de ruiten wissers los maken (let op ! Voorzichtig de ruitenwisser demonteren)
Dan de parafaan plaat voorzichtig iets omhoog halen waar het rubber zat en de ruitensproeier slangen los maken .
Dan kan je voorzichtig de parafaanplaat uit de houders klikken. (Doe dat echt met beleid).Foto’s !

Ruitenwissers eraf.

Parafaanplaat weg

Zoals je ziet zit daar dus ook nog een soort filter.
En wat betreft je kachel motor zet daar toch een andere in , anders blijf je aan het tobben.
Succes ! :thumb
Trouwens ,
Controleer ook gelijk even de staat van je motorrubber van je motorsteun , dan heb je hem toch los..
Zoals Nick zegt ,
Even de motor steun uit bouwen aan distributiezijde.
Zorg dan dat er een stevig blok hout onder je oliecarter ligt als je geen motor takel bij de hand hebt.Koelmiddel aftappen onderaan de radiateur vervolgens de multiriem demonteren .
Daarna zijn het als ik het goed heb 3 uitwendige torx losdraaien en kan je hem er zo uitpakken.Ruimte zat.
Succes !
17 februari 2013 om 07:24 In reactie op: Spontaan ABS & ESP lampen aan (soms ook IDS+ & band druksens #18108377Mmm,
Het lijkt op een massa probleem.
Even de stekkers van de ABS sensoren los halen en controleren op corrosie.Het kan ook zijn dat de ELM niet alle fouten ziet , maar dat weet ik niet zeker.
Succes !
Welkom en nu nog foto’s van de H ;)
Tip,
Controleer de koelslangen van de EGR koeler als je er voor staat aan de rechterkant van het blok deze willen wel eens scheuren bij de Z17DTH als je er dan mee door rijdt loopt ie warm en gaat het blok kapot.
Het eerst probleem : stekkers van de ABS sensoren op de wielnaven controleren en even schoonmaken.
Het tweede probleem : Je EGR schoonmaken.
Hieronder afgebeeld als AGR.

Dus als ik het goed begrijp zit het slangetje nog een aardig eind naar binnen ?
Je kunt de motor vervangen zonder het dashboard eruit te halen.
Even het dashboardkastje eruit …. En aan de onderkant een kunststof plaatje.

15 februari 2013 om 15:48 In reactie op: Help dashboard doet niks meer Zafira opc OPGELOST #18106883En de dealer had geen oplossing !?!
Even wat sloperijen afgaan.
Je kunt de motor los vervangen.
Ik neem 4parker schroef en 2 clipjes.
Het valt wel mee.
Je kunt er zo bij ….
Ze zitten aan de achterkant van de kop vlak bij de turbo.Het kan misschien zijn dat je nog een CIM modificatie moet laten uitvoeren.
Opzich niet .
Alleen je moet het heel voorzichtig doen met een pijpsleuteltje als er èèntje afbreekt ben je verder van huis.
Even de gloeibougies bij de schroefdraad inspuiten met WD40 en een goed stuk rijden en dan proberen
En ook met vast draaien geld vast = vast.
Wel vol syntheet gebruiken !
Misschien handig als je ook even je motor type vermeld , dan kunnen we wat meer zeggen.
Word je recirculatieklep niet om de paar minuten aangestuurd ? (Kapot motortje)
Dan krijg je op den duur ook een lege accu.zo was dat bij mijn GTC.
Kapotte voorgloei bougie…denk ik.
Dan brand het lampje heel even na het starten..Maar de beste remedie is hem even laten uitlezen.
Woon je in de buurt van baarle-nassau ? Kom dan maar even langs dan lees ik hem wel even uit.Gr
Stefan.Mijn 1.5TD in mijn corsa had destijds bijna 500.000km en reed nog als nieuw.
Wel 3x de dynamo kapot gehad en een nieuwe carterpan er onder, verder niks !11 februari 2013 om 11:54 In reactie op: ASTRA H Z17DTH overhit, lekt koelvloeistof, getik cilinder #18105181De flens op het motorblok zit achter de ophangbeugel van de multiriem spanner …
Als het buiten wat warmer wordt dan merk je wel dat het geluid minder is.
10 februari 2013 om 18:43 In reactie op: ASTRA H Z17DTH overhit, lekt koelvloeistof, getik cilinder #18105179Wat ik eigenlijk nog wel vreemd vind is :
Als je peil van koelmiddel te laag is gaat je boardcomputer gelijk alameren…
En als je motor boven de 120C komt gaat het “oververhit” lampje branden in de toerenteller.Vreemd dat je dit niet tijdig hebt opgemerkt.
10 februari 2013 om 18:40 In reactie op: ASTRA H Z17DTH overhit, lekt koelvloeistof, getik cilinder #18105178@wim-v6 wrote:
Kans op Diesel klop, of gebroken zuiger..
Lekkage zal de befaamde koelslang achter de motor zijn.
Willem
De koelslangen van de olie koeler gaan vaak kapot ook gat de flens op het motorblok wel eens lek.
-
AuteurBerichten