Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dat kan ook ja , maar dan moet je wel weten wat je doet en het kunnen.
anders kan je cilinderkop er ook gelijk af.Kan zonder problemen los.
Dat gaat nog lastig worden met die gloeibougie. als je die ooit eens wilt vervangen wordt het uitboren.
heb je ook al eens je carterpan gecontroleerd ? die willen bij dit type ook nog wel eens doorroesten.
Jammer dat we nog geen foto’s kunnen zien.
Mijn eerste auto was een Corsa A 15TD .
Had meer dan 400.000k gelopen maar gaf geen krimp (alleen 3 dynamo’s) vervangen.Verder altijd starten en lopen….
Ff langs de sloop een ander bedieingspaneel halen , knoppen worden niet los verkocht.
Meestal de is het de bobine brug , maar zoasl hierboven gezegd eerst even de motor code vermelden.
Die kan je vinden op je kenteken bewijs.Je brom druf ik niet te zeggen , maar de lekkage kan hem zitten in de flens op de voorzijde van het motorblok achter de spanrol bevestigingssteun.
Ik heb me destijds rot gezocht naar de lekkage bij mijn 1,7cdti.
Programmeren in de REC en dan daarna het knopje op de middenconsole 5sec inhouden totdat je een pieptoon hoort.
De speedlock sprint er nu op bij 15km/h.
Ja..
Even ter verduidelijking een paar foto’s toen ik hem vervangen heb.
Plaatjes bij het praatje :

ACCU ERUIT
DAAR ZIT HIJ VERSTOPT
DE BOOSDOENER :twisted:Toch is het typisch op de één wel en de ander niet …
Sorry ik zit fout.
Ik ben in verwarring met de Astra H.Bij alle G’s zit er een ventilator voor de condensor.
De stekker moet je wel ergens kunnen vinden (dikke blok stekker)@harrynijhof wrote:
Die ventilator hoort ervoor te zitten ja!
Werkt de airco wel gewoon?Niet waar.
Bij sommige types (ook bij deze) fugeert de ventilator van de radiateur tevens voor de airco.
Bij diesels heb je altijd een tweede fan.De Z18XE kan je het beste pakken als je op gas wilt gaan rijden . De andere motoren links laten liggen kunnen er echt niet tegen.
Ramen omlaag en dan nog een keer drukken op naar beneden.
Dan ramen omhoog (schakelaar vast houden) en dan nog een keer dicht doen.Het inleren is gelukt als de ramen helemaal omlaag gaan als je de schakelaar iets langer in hebt gedrukt.
8 mei 2013 om 05:15 In reactie op: Complete Dritributie + waterpomp Opel Astra Station 1.7 CDTI #18141830Een 1,7 ISUZU is absoluut geen vrijloper !!
7 mei 2013 om 16:26 In reactie op: Complete Dritributie + waterpomp Opel Astra Station 1.7 CDTI #18141826Gewoon zoeken op motor code dan.
Volgens mij is de Z17DTJ de 110pk variant..
Kan je zien op het kenteken bewijs.
@Astra H OPC-Line wrote:
Nee is ruitensproeier vloeistof op.
Bijvullen en klaar.Lezen is ook een kunst he …
Hij zegt in z’n eerste post dat de auto twee meldingen geeft …
7 mei 2013 om 16:22 In reactie op: Complete Dritributie + waterpomp Opel Astra Station 1.7 CDTI #18141825De waterpomp zit op de multiriem .
En een distributiepakket zou ik niet de goedkoopste pakken.
Je accu moet je er wel ff uit halen , anders kan je niet bij de sensor.
Je melding van je koelmiddel die steeds terug komt is een defecte sensor in het expansievaatje.
Even een nieuwe erin zetten.
Dat kan zonder dat het koelmiddel eruit hoeft.Mits je printen kunt solderen anders zelf niet aan beginnen !.
Even openmaken en dan kijken waar de corrosie zit op de print .
Tin voorzichtig eraf zuigen met litze. En dan de punten opnieuw solderen.Kastje opnieuw dicht maken met een kit randje er tussen.
Als het een Z18XER is , even opletten of de motor niet heel hard ratelt bij de koude start.
Zo ja … Dan zijn de nokkenasverstellers kapot !Let er even op dat de Twintop niet op Gas loopt !
Kunnen de 1,6 en 1,8 namelijk absoluut niet tegen.
Als er een DVD90 in zit , dan moet er wel een kleurenscherm in zitten.
Welkom op het Opel-forum
Duidelijk filmpje van de elec module !
Nu wordt het laten draaien van een 2,0 & 2,2 diesel weer een stuk gemakkelijker .
Hou ons op de hoogte :thumb
-
AuteurBerichten