Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Yep , de elec handrem zit niet in de klauw maar is een apparte unit die de kabel aantrekt…
Eenvoudige boardcomputer :

Uitgebereide boardcomputer:


Zoals al meer gezegd ….(en nee heb geen aandelen daar..)
Fsrs nemen voor je onderdelen , dat zit altijd goed.
De cosmo is de duurste uitvoering .
Het ligt eraan of je AGR stoelen hebt ja of nee , zo ja zit er geen opbergvak onder de rechter voorstoel.
Op de goedkoopste cosmo uitvoering zit geen uitgebreide boardcomputer.
Dit moet samen gekozen worden met een Pakket in de optielijst.
Cosmo+ pakket.Een remzuiger van voor voor remklauw kan je gewoon terug knijpen..
Ja dat zijn in de meeste gevallen de stabilisatorstangen …
Kosten iets van 18 a 25€ per st.De automatische kleppen verstellers zitten pas op de Z18XER ! Vanaf 2006.
En kijk uit dat je niet op : RESET ECU drukt !!!!!
Dan strart je zaf gelijk niet meer…Je kunt alleen na het uitlezen de foutcodes wissen..
ECO. Als de Airco uit staat
AUTO als de cilmat control actief is
ECU defect , laat die eens checken..
Als je dit nog nooit hebt gedaan zou ik er niet aan beginnen !
Remmen moet je niet mee knutselen …..Maar als je het toch wilt doen :
FSRS opel parts kan je goed helpen met het kiezen van de juiste onderdelen.
Voor kan je de zemzuiger met een grote waterpomptang terug knijpen…
Achter moet je zeker het juiste gereed schap gebruiken voor het terug zetten van
de zuiger anders maak je gelijk heel de stofhoes kapot. (Setjes hiervoor kan je vinden op diversen autogereeschappen sites)@RicoG wrote:
Oké, dan ga ik daar nog even over nadenken.. thanks voor de info!
Nog een vraag, ik heb op carpartsdirect alles gevonden wat ik nodig heb voor een mooie prijs. Alleen de bougies, die van bosch of ngk doen?Al bij FSRS opel parts gekeken ? Daar heb je ook onderhoudspakketten.
En nog Origineel GM ookZolang je maar de 1.4 (140pk) pakt gaat het prima.
Maar er is ook een 1.6 turbo beschikbaar in de zafira tourer (170 – 200pk)
Maar dan praat je weer over andere prijzen dan een 1,4 ;)FSRS opel parts !!
Model Cosmo zoeken van 2015 die nog ergens op voorraad staat …
Met zo’n onderhoudshistory zou ik hem ook wel aanschaffen…
Tof dat we je vader hebben kunnen helpen..
8 maart 2016 om 21:08 In reactie op: Tigra 1.4 wanneer moet de ketting wel vervangen worden #18312726En als ie begint mer ratelen kan het ook vaak alleen de spanner zijn..
Welkom :
Twee vragen die ik al kan benatwoorden..
1. Dat gaat niet werken , dat is een stuur van een Astra H 2004 -2010.
4. Niet voorbereid …dat was alleen bij de 2,0 diesel het geval..
Allebei !
Je moet altijd de pakking ook vervangen en maak het aansluitvlak op het blok ook even goed schoon !
Bekend probleem bij de 1,4Turbo motor.
De motorsteun miet los anders kan je de waterpomp niet demonteren..
Als de bak gemaakt moet worden zit je al gauw aan de 1100€ !
Je kunt de schade van de lagers in de bak herkennen als de versnellingspook bij het weg rijden in de eerste versnelling uit je handen slaat….(heen en weer beweegt)
Of aan een fluitoon in de 3e en 6e versnelling …Navragen of de versnellingsbak al eens gereviseerd is !!!
Hier zit een M32 6bak in …Google daar maar eens op.
Verder wil de waterpomp van de 1,4turbo motoren voortijdig de geest geven in de vorm van lekkage langs het lager van de poelie.
Verder zit er geen originele stoelverwarming in , dit leer is naderhand ingebouwd zo te zien.
24 februari 2016 om 19:16 In reactie op: Zafira 1.6 van 2008 of een Citroën C4 Grande Picassa #18311363Ik weet niet wat voor motor de Citroën heeft maar een 1,6 in de Zafira is echt te licht…
Ik ben benieuwd !
Probeer nu eerst eens een andere tellerunit ? En als dat niet werkt een andere CIM..
-
AuteurBerichten