stefanDTI

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,525)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: navi update dvd800 my 2009 #18240361

    Zou dat ook gaan op een CD500 Navi ?
    Zou mooi zijn want ik zit in baarle-nassau.

    Misschien staat dat op de achterkant van het cd doosje ?

    Ik hoor het graag.

    In reactie op: Mijn Vectra OPC 2.8V6 station 280pk met 76dkm #18240261

    Succes met de verkoop ! Mooie station :thumb

    In reactie op: Europa op Navi 600 wel of niet #18239918

    Nee in de CD 500 moet je ieder land afzonderlijk inladen.

    Ik zelf ben nog opzoek naar de volgende updates voor onze CD500
    – benelux 2013
    – duitsland
    – frankrijk

    In reactie op: CD500 issues #18239378

    Vraag nr 1 : is alleen bij de “DVD900” navigatie mogelijk.

    Vraag nr 2 : ik onthou altijd welke telefoon ik op wat voor nr ik heb staan en zo ga ik de fout niet in met aanmleden. Er verschijnt geen lijst als je een voice commando geeft met “selecteer apparaat”

    In reactie op: Insignia Intellilink DRAMA #18206763

    Uh ja , en dat schijf jij als nieuweling even na 9 pagina’s met niks anders dan klachten….??

    Hahaha

    In reactie op: vervangen schijfremmen achter ( Opel Astra H ) #18239312

    Zoals ik al schreef , “naar rechts ingedrukt draaien met een punt tang”

    En het is een uitwendige torx.

    In reactie op: vervangen schijfremmen achter ( Opel Astra H ) #18239308

    De achterzuiger moet je “draaiend” terug draaien.
    Dat gaat het beste met een punttang. Of speciaal gereedschap.

    Voor die uitwendige torx bouten heb je speciale doppen of sleutels nodig.

    Succes !

    Ik denk dat ik ook wel even langs kom met de Meriva Turbo :thumbup

    In reactie op: OP-COM #17577146

    Voor de versie van 1.45 is nog geen “cloon” toch ?

    In reactie op: Schade is weer hersteld. #18234715

    Ik hoop het niet voor je, maar ik denk dat je auto total loss wordt verklaard.
    Dit vanwege de leeftijd van de G.

    Maar het is te hopen van niet..

    Daar bedoel ik mee buiten de opel dealer om…

    Absolut niet realistisch !!
    Er zit ten eerste coulance op de versnellingsbak vanuit opel.

    En hieronder een tweetal opties voor als je het zelf wil doen:
    Voor 800€ in nederland
    http://vanloon.c-me.biz/nieuws/41-versnellingsbak-revisie.html
    Of voor 1500€ bij een zeer specialistisch bedrijf in duitsland die heel veel M32 bakken doen.
    http://www.has-antriebstechnik.de/shop/search2.jsp?field=fulltext&Search=Getriebe

    Je hebt trouwens voor ca500€ al een volledige lagerset bij FSRS opel parts.

    In reactie op: 2010 Astra H SW 1.6xer vs Astra H 1.8xer #18237816

    De cosmo nemen daar zitten de betere stoelen in.

    Begin eerst eens met de banden spanning.
    Zet deze op 2,4Bar rondom.

    Altijd rond de 2000RPM schakelen en veel laten uitrollen.
    Airco niet vaak gebruiken.
    Dan zou het al beter moeten worden.

    Onze Astra H 1,7CDTI liep destijds met gemak 1 op 20 !

    In reactie op: zelf kleine beurt doen Astra H 18I 16V ?? #18238194

    Bij een kleine beurt is het meestal :

    Olie + filter. ( bij de Z18XER zoals jij hebt een inzetfilter en 4,5l GM 5W30 semi synthetic olie)
    Let op. Het rubberen ringetje vervangen van de aftapplug en de nieuwe rubberen ring van het olie filter ook insmeren met olie.

    Luchtfilter wordt normaliter pas gedaan bij een grote beurt.

    Verder zaken nalopen zoals :
    Niveau koelvloeistof
    Verlichting rondom
    Bandenspanning incl reserve wiel
    Remmen alleen visueel. (Remblokdikte)
    Multiriem op uitdroging
    Remvloeistof (moet om de twee jaar vervangen worden)
    Batterij sleutel.
    Deuren,achterklep en motorkap smeren.

    Je onderhoudsinterval op het dashboard kan je zelf resetten door het dagteller knopje ingedrukt te houden en dan de auto op contact te zetten en het knopje pas los te laten wanneer er —- verschijnt.

    Ik denk dat je voor ca 60€ al een heel eind bent.

    De onderdelen kan je het beste bestellen bij FSRS opel parts. Heb daar zelf goede ervaringen mee.

    In reactie op: Brandstofpomp DIESEL kapot! Wat nu?! #18235843

    Boven op het motorblok met twee zwarte stekkers ..
    Kastje voorzichtig openmaken en de onderkant van de printplaat checken of er geoxideerde sporen zijn op de solderingen of op de sporen van de printplaat.

    Laat het wel repareren in een ESD vriendelijke ruimte ivm statische electriciteit.

    De Nieuwe M32 bak is herzien…

    En mijn M32 bak halen ze er niet af op voorhand , (Moest eerst maar kapot lopen werdt er even bij de dealer gezegd ) ….

    Vandaag staat onze Meriva B met Een M32 bak in de garage voor een onderhoudsbeurt en APK in de garage .

    Vanmorgen gelijk aan gegeven welk probleem de versnellingsbak geeft , maar wilmpelen dit bijna zo goed als af…(schijnt wel mee te vallen wordt er dan gezegd , nou wij weten wel beter)

    Ik moet nog gebeld worden of ze tot reparatie over gaan…. Ben benieuwd..

    In reactie op: Even voorstellen….. Opel Astra H GTC 1.6 #18234692

    Beste onderdelen bestellen FSRS opel parts , is origineel opel en voordelig.

    In reactie op: Corsa C 1.4 (2002) start niet meer #18236470

    Als het accu lampje niet gebrand heeft tijdens je lange rit dan kan je er vrijwel zeker vanuit gaan dat je accu kapot is..

    In reactie op: Brandstofpomp DIESEL kapot! Wat nu?! #18235841

    Misschien fijn als je ons even van een update voorziet ?
    Je wilde snel hulp wij hebben wat opties gegeven dus hoe gaat het inmiddels ?

    In reactie op: Brandstofpomp DIESEL kapot! Wat nu?! #18235836

    Weet je wel zeker dat het de pomp is ?
    Het motorstuur apparaat van deze motoren geven ook vaak de geest.

    Doordat de sporen op de printplaat oxideren gaat de print defect en start de motor ook niet meer.
    Even opnieuw laten solderen.

    De vacuum pomp voor de rem bekrachtiger zit direct op de dynamo gemomteerd.
    Als de pomp kapot is gaat het remmen ook lastiger.

    Het komt heel vaak voor dat de keering van de vacuum pomp lek slaat naar de dymano toe en slaat deze vet op de koolborstels en Laad de dynamo niet meer bij..

    Even je dynamo laten reviseren en je kan weer verder.
    Koste bij mijn 1,7CDTI destijds 100€

    5W40 vol syntheet is beter voor deze motor…

    In reactie op: Insignia Intellilink DRAMA #18206710

    Ik zou als ik jullie was Het TV programma Kassa inschakelen of een Facebook Actie op touw zetten?

    Dit kan toch echt niet opel !
    Ik ben heel blij dat wij een in onze Mervia een DVD800 hebben..

    Succes allen met het #^*$ nieuwe systeem… :wtf

25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 1,525)