Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 augustus 2014 om 17:38 In reactie op: Nieuwe Astra Sports Tourer 1.6cdti gekocht! Hij is geleverd! #18234268
Foto ’s ?
650-700 km met een diesel !?
Dat is niet veel.Dat rij ik met gemakt met onze 1,4Turbo , en dan rij ik niet sloom ?
Onze astra H 1,7CDTI reed met gemak 850km !
Je gaat echt spijt krijgen als je de OPC weg doet ! Dat kan je niet vergelijken met een insignia 2,0T
Tenzij je daar ook de OPC variant van pakt…Uiteraard eerst een voorbehandeling doen… Alvorens tyctl te spuiten ;)
Doe het al jaren met al mijn opels die ik gehad heb , nooit ergens last van gehad ..
Gewoon bijhouden en ieder jaar bijwerken en controleren…
Vuile gasklep..
Komt meer voor bij de A14XER…A14NEL & A14NET.Is gewoon oppervlakte roest , daar hebben alle opels en andere auto’s last op de subframes en ophanging.
Ik heb het subframe en draagarmen met tyctyl in gespoten.
Ga voor de 1,7 diesel. Zowel de. DTI als de CDTI zijn prima.
Volgensmij zit er ook een druk klep op de hoge druk brandstof pomp. (Astra bosch systeem)
Deze geven ook wel eens de geest (athans bij de corsa’s met denso inspuit systeem )Gloeien doet de 1,7CDTI niet bij deze buitentemperaturen !
Doet ie pas beneden de 5 graden.
Dus ik zou het ook eens zoeken in de retour slangen van de verstuivers.
15 juli 2014 om 15:21 In reactie op: Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service #18242386Een lage accuspanning kan het idd ook veroorzaken.
15 juli 2014 om 13:03 In reactie op: Opel Astra 1.7 CDTi 2009 – Slaat soms over bij optrekken #18242795Het kan inderdaad met de verstuivers te maken hebben, maar de EGR klep ook niet uitsluiten.
De verstuivers spuiten de diesel onder hogedruk in de verbrandingskamer.
13 juli 2014 om 12:45 In reactie op: Storing Astra J 2010: laadstroom service / ESP service #18242383Ik heb het twee weken geleden gehad dat de elec handrem een storing veroorzaakte in het ESP Systeem van onze Meriva B.
Even de accupool eraf gehad en daarna geen storing meer terug gehad.
Het komt wel eens voor dat er een mis communicatie is tussen de regelenapparaten units.
En dan met dit tot gevolg.Dealers proberen er gelijk fiks geld aan te verdienden door modules te vervangen wat eigenlijk helemaal niet nodig is…
Dus ik zou zeggen gewoon even afwachten of de storing zich weer voordoet.Canbus hoef je niet bang voor te zijn..
Iedere auto heeft wel zo zijn kwaaltjes…Het lijkt wel een maandag ochtend auto als het bericht zo lees..
Zoals wim zegt …
De 1,7CDTI is de beste keus … Al is het alleen al om de versnellingsbak .
De 110pk en 125pk hebben de befaamde M32 6bak.
@ haasje17
Het is een astra 1,6 van 2008 dus een Z16XER . Met een warmte wisselaar.
Deze geven wel eens de geest ook bij een Z18XER. komt dit voor.Het enige verschil is met de meeste dynamo’s is dat er bij deze een vacuumaansluiting en olieleiding van de pomp op zit.
Verder universeel.
@paul astra ,
Dat lijkt mij logisch ja….Als je nog nooit aan auto’s gesleuteld hebt is dit niet de gemakkelijkste klus!
Multiriem moet los. (Tekening maken hoe deze loopt!)
Vacuumaansluiting op de achterzijde dynamo
Plus aansluiting dynamo bovenop, voorzichtig met stekker.
Olie leiding vacuumpomp.Alles dient langs onder te gebeuren..
En waarschijnlijk moet je claxon er ook af anders kan je de dynamo niet weg pakken.Succes …
Hij is gewoon echt zo zuinig..
Dikwijls kwam de brandstof meter van onze vorige opel 1,7CDTI pas bij 170km los.Dat is nu wel anders met een 1.4turbo benzine al bij 35-45 km!
@frweber wrote:
heb cd 500 2013 2014 aangeschaft duur volgens mij 1 uur om op te daten moet eest de oude software wissen is hij al 15 minuten mee bezig
gr fransVoor welk modeljaar is deze CD ?
En wat vraag je er evt voor om de nieuwe software in te laden ?Nee, want dan komt hij juist niet op temperatuur..
Radiateur nog in goed staat ?
Zit deze niet dicht ?Bert ,
Nee helaas weet ik niet waar de geschakelde plus zit zowel bij de radio als achterin.
Maar dat is even meten op de kabels van de radio.En als je een 13polige stekker hebt , op de kabels die naar de aansluiting gaan.
Succes.!
En graag laten weten of het allemaal gelukt is,Beste bert ,
De bedieningsknoppennvan de radio is in èèn geheel met de middenconsole.
Deze zal je dus moeten in zijn geheel moeten demonteren anders krijg je de radio er niet uit.Er zitten aan iedere kant van de midden console afdekkappen.
Deze kan je gemakkelijk los halen als je deze voorzichtig naar je toe trekt.
Klik systeem.
Dashboard kastje hoeft er niet eerst voor los.
Als je dit toch wilt doen moet je eerst het paneeltje waar de airbag uitschakeling op zit losmaken .
Ook gewoon voorzichtig naar je toe halen.
Hier achter zitten ook nog schroeven3 juli 2014 om 20:04 In reactie op: 2011 opel meriva B waterlekkage bij rechter voor stijl #18044989Ik zal het eens in de gaten houden…
Tot nu toe geen last van gehad..
-
AuteurBerichten