Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Za4ra OPC wrote:
@stef1978 wrote:
is dit degene die passend is voor de opel zafira opc 2002?
http://www.ebay.nl/itm/ZAFIRA-GSI-EXHAUST-MILLTEK-CAT-BACK-STAINLESS-OVAL-NEW-/230525769424?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35ac6816d0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze past op je Zafira OPC. :thumb
Dus zonder problemen aan je kat knopen?
is dit degene die passend is voor de opel zafira opc 2002?
http://www.ebay.nl/itm/ZAFIRA-GSI-EXHAUST-MILLTEK-CAT-BACK-STAINLESS-OVAL-NEW-/230525769424?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item35ac6816d0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Conclusie tot nu toe , turbo is goed lekt niet geen speling in de as, geen lekkage turbo slangen.carterontluchting is niet verstopt(alleen was de pakking lek op aansluiting blok,als ik het goed zeg) hierdoor olie lekkage onderkant…… Mogelijk toch iets in het blok,zuigerveren,schrapers,klepseals ect ect……om nou alles te vervangen zie ik niet zo zitten, dus we proberen eerst het blok met een motor reiniger te reinigen, nieuwe olie 10w40 incl olie filter. En dan kijken we het even aan hoe erg het is of dat het erger word zie ik dan wel weer……
Morgen eind van de dag word de opc naar de garage gebracht altijd spannend dit soort dingen, hopelijk valt het mee……..duim duim duim :thumb
En duur?
@OPCdriver wrote:
Ik reageerde op de vraag van de topicposter.
Maar jij kunt ook vooraf even de luchtleiding tussen de intercooler en de turbo onderzoeken
grote hoeveelheden olie daar kan dan duiden op een defecte turbo.Ok thank ;) nou weer ontopic ;)
@OPCdriver wrote:
Neem aan dat je je oude turbo vervangen omdat deze defect was , heb je dan ook
de intercooler en de andere luchtleidingen en inlaat niet vergeten om de gelekte olie
soms daaruit te halen?
Dat kan anders ook langdurig nog naroken in dit geval.Nee mijn turbo is nog niet vervangen eerst achterhalen wat het is voordat ik alles gaat vervangen…..
@belgium turbo wrote:
als je turbo nog in goede staat is dus niet lekt inwendig , dan is de kans groot dat je seals de boosdoeners zijn :(
kan ook aan je onderblok liggen ( zuigerwanden / zuigerveren ) heb ik onlangs hoord van wim-v6 :???:Durf het niet te zeggen, blokje heeft aardig wat gelopen bijna 194 k of er ooit een revisie uitgevoerd is of een turbo vervangen is durf ik niet te zeggen….op dit moment lekt hij alleen wat aan het blok en soms pluimpje blauwe rook bij weg rijden stop licht verder rijd hij prima en stationair ook geen gekkigheid….om er nou enkele duizende euro aan uit te geven zie ik ook niet zitten, zolang hij rijd zonder verdere klachten vind ik het best! Maar ga zowieso a.s vrijdag de zafia achter laten bij de garage voor nader onderzoek/inspectie wat er allemaal loos is…..
Vraag me dan toch nog steeds af hoe je nou weet de blauwe rook klachten 100% van de klepseal afkomt, of vervangen jullie die op de gok in de hoop de klachten verholpen zijn?
@Dikkeminne wrote:
kep zelf een zafira A opc.
bij mij zat er veel olie onder aan het blok. turbo vervangen en olieprobleem was opgelost.
blauwe walmen zijn je kleprubbers of je schraapveren of beiden. ik heb toen beiden vervangen en nu geen last meer van rook.
cylinder onder drukzetten kan zodat je je kleprubbers kan vervangen. doe er wel meteen een nieuwe dis.riem op( deze is eraf geweest dus de spanning kan eraf zijn) en nieuwe nokkenaskeeringen.
verbruik van mij is nu ongeveer 1 liter op 10k. zijn beiden geen goedkope reparaties, maar ik heb dit toentertijd bedongen in de aankoopprijs.
als je bougies onder de olie zitten of 1 daarvan is je klepdekselpakking kapot.Koffie dik kijken toch eerst gaat de garage ermee aan de slag, zal jou bevindingen en ervaring ook mee nemen in het onderzoek…..gezien de zelfde klachten…..
Wat voor soort blok heb ik en turbo? Zafira opc bj 2002
Wat is het linkje naar jou restauratie topic ?
Klinkt ingewikkeld zit dit in het blok ergens….?En hoe kom je er achter dit niet meer goed is en zo de blauwe rook klachten veroorzaakt?
@Jerk wrote:
Ok,
Succes met je probleem.
Ik hoor graag wat eruit is gekomenAangezien jij het zelfde probleem heb hoor ik ook graag wat jou uitkomst is ;) jou tubro vervangen heeft niet opgelost het blauwe rook probleem?
Beste mensen graag even ontopic blijven! Anders even een eigen topic met eigen vragen open word een beetje verwarrend anders…..
Dank u :)
Dat is waar eerst evenhier naar de plaatselijke garage….daarna kan ik altijd nog verder kijken als het te gek word ;)
Wat zijn nou precies kleprubbers? En Klepseals? Iemand een foto?
@zwaan wrote:
Hey opel fans,
Ik heb een probleempje? Ik was bezig om mijn zafira Opc uit 2002 vaqn nieuwe bougie’s te voorzien.
Tot mijn verbazing bij het eruit draaien van de vierde bougie dat er olie aan zat??? Das denk ik niet normaal.
Ik denk dat het de kleppendeksel pakking is die lekt?? En dat daarom ook af en toe een blauw wolkje achter mijn Opc laat??
Kan mijn conclusie kloppen?? Morgen haal ik een nieuwe pakking en word die morgen avond vernieuwt.Graag had ik hier wat meer info over of mensen die dit dergelijke ook hebben mee gemaakt.
Wat was het probleem nou?enwat is de oplossing geweest?
Gr stef
Aan de andere kant waarom zou ik hem vervangen als ik niet zeker weet dit het probleem s vande blauwe rook bij stationair bij weg rijden.
@Esox Lucius wrote:
Stef,
Je kan het beste de motor even goed schoon maken om te zien waar het vandaan komt.
Nu is dat haast niet te zien, de olie is al overal heen gelopen en door de rijwind naar achter gelopen.
Kijk ook even goed aan de bovenkant van het blok, met name de klepdekselpakking en carterslang (90 graden bochtje wat ook aan de klepdeksel vastzit)
Blauwe rook uit de uitlaat komt niet hiervandaan.
Evt walme onder de motorkap vandaan wel.Maar eerst alles goed reinigen dan een stukje rijden en weer contr.(maak desnoods daarna weer even een fotootje)
Succes Dennis
Lastige dingen als je geen auto monteur bent, al met al door de jaren heen leer je aardig wat , gezien dit mijn 16e auto is hiervoor 3x subaru gtt,wrx,gtt gehad leuk die turbo shit maar als je er wat mee heb ben je zuur hahaha
Heb nu het blok even schoon gemaakt,ga zo een flinke rit maken a 300 km kijken wat het resultaat zal zijn, wat betreft de blauwe walmen waar menig opc rijder last van heeft,wil ik een duidelijk advies hebben aub :) de stappen plan wat ik door de garage dan laat opvolgen….alvast bedankt voor de hulp……
gr Stef

Dit is het punt waar hij lekt, wat voor soort pakking moet ik hieraan denken ter vervanging? En heeft dit te maken met het blauwe rook probleem?
Iemand bereid voor een zacht prijsje deze te monteren? :thumb
@Jerk wrote:
@Mark_opc wrote:
Hoi stef,
Ik herken je probleem. Bij mijn zaf is het alleen als hij met koude motor start en als ik een min of 2-3 stationair draai, bijv voor een stoplicht, en dan bij het weg rijden heel even een klein blauw pluimpje.
Wat jij zegt ga ik ook niet doen. Alles vervangen. Nou heb ik bijna alle verhalen hier gelezen over blauwe rook ;-) en volgens mij is het als volgt:
Bij stationair / koude start = kleppenseals
Bij volgas en bij gaslos en dan weer op t gas = turboDe carterventatie verstopt kan ook maar dan moet je het volgens mij ook goed ruiken in de auto.
Dit is wat ik denk he!! Ben geen monteur!!Die olielek onder op het blok had ik ook!! Ik heb het pijpje rechts voor op het blok van de carterventilatie los gehaalt en deze was bij mij rot!! Dus vervangen. Nu een droog blok!!
Je turbo kan je evt uit sluiten door de slang los te halen achter het gaas in de voorbumper.. Die naar de intercooler loopt, daar mag zo goed als geen olie in zitten..
Nogmaals, dit is wat ik tot zo ver weet..
correct me if iam wrong!!Grt mark
Ok,
Dan heb ik voor jou een vraag.
Ik heb sinds een tijdje een probleem met blauwe rook.
Maar hij doet het alleen bij ritjes binnendoor
Ik rij vaak een uur op de snelweg, dan is er niks aan de hand.
Maar zodra ik hier de afrit neem en afrem en dan weer gas geef produceert de auto een blauwe rook waar je U tegen zegt.
Hij doet ook wel olie verbruiken :???:
Nieuwe turbo zit er al (een half jaar) op
Ik heb wel dat er olie op mijn onderblok zit dus vermoed de kleppendekselpakking
Maar als ik jou verhaal hoor klopt het geen van beide ;)Mmm jij ook het zelfde probleem,volgende week gaat de zafira naar de garage,maar ja weinig zin er vanalles vervangen gaat worden wat mogelijk toch niet gaat helpen, wat adviezeren jullie? Toch eerst de slangen van de turbo te controleren om te kijken hier olie in zit…..? Ook ruik ik in de auto olie/benzine luchtjes……
Heb ik het goed gezien en zit de turbo aan de voorkant bij het blok? Thv daar precies onder ,lijkt het te lekken….als daar de turbo zit kan jou verhaal idd kloppen…kan jij het bevestigen dmv een foto ofzo?
Gr Stef
@tijgetje57 wrote:
Je merkt er geen fluit van eerlijk gezegd.
Maar het is wel goedkoper dan een let modelletje.
http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VAUXHALL-ASTRA-ZAFRIA-VXR-TURBO-BRAND-NEW-Z20LEH-Z20LET-/180799533044?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2a187deff4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Wat voor een turbo is dit? pas hij op een zafia opc 2002 model zonder remap ?
gr Stef
21 mei 2012 om 20:07 In reactie op: Voorstellen en wat vraagjes aanschaf zafira opc uit 2002 #18020145Ok bedankt voor de info, das een hoop narigheid haha….hopelijk valt het allemaal mee, met het test ritje voelde het wel goed aan hoor.
-
AuteurBerichten