Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Erg mooi ding!
Veel plezier ermee!Bij me subaru werd het open filtrt wel degelijk afgerade.
Je zet zon filter toch gouw waar het orgineel zit dus inlaat tempratuur veel hoger.
Dit werd ook gemete dit resulteerde in veel minder koppel en dat de turbo slechtrr/later opspoelde.
+ je LMM gaat sneller stuk.
Bij mij met orgineel luchtfiler bak scheelde het opspoele 250rpm sneller. Klinkt niet veel maar is het wel degelijk.Bedankt voor de info.
Koppeling vervang ik meteen mee.
Mijn plan was de motor van bovenuit eruit te tillen ipv subframe eronder vandaan.Dat kope bedoelde ik voor TIJN gsi vorr de subaru. haha
Vandaag zon 4uurtje van de baas zijn tijd bezig geweest aan de opel.
Alle stekkers op me gemak gelabeld en los gehaald.
Carter pan ervan onder.. Hier lach heel veel meuk in.. lagerschale. stukke drijfstang en weet ik veel allemaal..:S Mja dat kreng moet eruit dus verder slope.
Kwam niet bij de dynamo en start motor..
Dus dan maar alvast het inlaatspruitstuk los.. Achteraf blijkt dit een stuk makkelijker. Ook voor het eruit/in lepele van de motor
Deze meteen schoongemaakt en daarna alles los gegooit..
Morgen de motortakel bij de buren halen en eruit vissen en kijke wat we gevangen hebben.Is het btw te doen om de versnellings bak te laten zitte? Heb er niet echt zin in namelijk die ook los te gooie..
Krijg morge ook alles binnen.
En hoop dat ik hem morgen al zelf er in te kunnen hangen en dan woensdag alles op me gemak aansluiten en dan hopelijk rijden..Met een turbo pers je idd de lucht met hoge druk/snelmd de cilinders in
met eenn ‘powerfilter’ is ditt te verwaarlose denk ik. Maar snap je vergelijking niet echt
gaat hier om ontgrenze vn lucchtfilter bak enn of dt wat helpt.
Antwoord ja. Ws niet veel te merke maar beetje helptHet hoeft geen meters te zijn zoals je denkt.
Als je hem langer maakt en bv halfver wege een luchtkamer plaatst creer je meer luchrfolume.
Wat een betere respons geeft en wat meer koppel.
Dit doen we ook op rally wagens die koppel nodig hebben.Je hoort mij die luchtfilter merke niet afkrake.. Bn er ook niet echt voorstander vn maja
Het is van het merk:
MAC Alister. Voor mij een merk die ik niet kon.. Mja hij doet het altijd.
Deze heeft een kracht van 140nm
14.4v 2.2AHHahaha kopen??:P
Ja klopt is idd niet lelijk. Ga er nog over nadenken.
Opel mark.
Een langer inlaat traject geeft zeker een hoger koppel..
De vorm en of lengte van het inlaatspruitstuk heeft invloed op koppel en ook wanneer het koppel begint. Geldt hetzelfde als het uitlaatspruitstuk. Een bepaalde wervel in je inlaat geeft ook een beter koppel gezien het mengelsel veel mooier/beter word verspreid in de cilinders.Haha die zwarte acente vind ik juist erg mooi!
Verlage is erg mooi. Maar ik pas nu zoals hij is precies op de parkeervakke hier en hij is nog lekker comfort table.
Dus ik denk dat ik hem lekker zo laat en gewoon mooi strak/orgineel houd.Yeah!:P haha
Ja hoop ik ook is gelukkig rustig op me werk dus ken ik zo af en toe een uurtje aan de opel..
Maar het zal nog wel ff duren denk ik..
De velgen gaan er morgen af voor een spuitbeurt Wil ze antraciet.. Dan meteen 4 nieuwe michelin erop.
Remklauwe worden blauw zoals de gordels en die OPC dingen.
Nog genoeg te doen..xdDie velgen zijn echt gaaf! Past mooi onder de auto
Alles staat erg mooi bij elkaar.. Enkel vind ik persoonlijk die sierstukke van je uitlaat niet echt in het geheel passen.. Maar dat is mijn mening..:PIk heb zelf een electrische slagmoer sleutel..
Ben er zelf erg tervrede over. Doe er alles mee. Wielen enzo losgooie gaat met gemak..
De hele zware dingen heb hij wel moeite mee of red het soms niet.
Heb er gewoon 1 van de hornbach en heb geen klage..Na ff klooie snap ik nu beetje hoe ik foto’s kan plaatse….
Hier dan een 1 foto van mijn OPC:

Heb er maar 1 nog niet lang kunne geniete..
Hier fototje van het gat. je moet goed kijke beetje een rot foto maja.. Maak wel goeie als het blok eruit ligt.

Mijn nieuwe blok al deels aan het opbouwe.
Gereviseerd met 16nieuwe klepe/stoters, lagerschale, zuigers enz enz.
Nokkeasse zijn al overgezet met de XER kleppedeksel voor de zekerheid haha.
Waterpomp en thermosstaat zit er ook al op. Nu nog distrebutiekap en motorsteun over zetten en de snaar kan erop.


Het uitlaat spruitstuk vond ik zelf maar beun.. Hoe dat gelast is snap ik niet.. Werkt na mijn idee nog deels als prop ook gezien er een vlinke bobel op zit.. Daarom heb ik een dremel gepakt en die las naden glad gemaakt tot je de las niet meer ziet dus in mijn ogen betere flow van de gassen..:P

Ook meteen mooi glad gemaakt en opnieuw zwart gespoten.

Van de week ga ik verder met de opel en zal dan wat meer foto’s maken..
Voor de gene die me subaru wel intresand vinden hier wat foto’s


Mijn eerste sub.. Met een orgineel blok opgevoert naar 320pk.. Heel veel circuit mee gereden. Enkel nooit lekker.. Motorisch had hij er niet altijd zin in van wat ik wouw.. Veel gezeur. Achteraf bleek de auto ook krom te zijn helaas..
Met de orginele remmen hield je het ook niet leuk op de baan trokke het niet..Deze weg gedaan en voor mijn 2de..
Deze ging wel serieus hard zowel op straat als circuit.. Ook voledig aangepakt..
Verstrekt blok tot 500pk.. Draaide 350pk en een ruime 440nm op een gewicht van 1100kg..
Tarmac rally schroefset waar alles te verstellen was.
BBK 330mm 2delige schijve met Alcon remklauwe
Verdikte/stijvere stabisator stangen.
HBracen/veerpoot bruggen
Rally stuur/ Kuiptstoelen/ 4punts gordels
Dit ding blijft wel heel en ook heel veel plezier mee op de baan..:P



Een subaru heb orgineel 218pk..
280pk heeft een STI uitvoering die heb ik niet gehad.
Mijn subs waren anders opgebouwt met cross drilled krukas, gesmede zuigers andere cilinder koppen met scherpere nokkenasse.
Daarbij ook een grotere turbo en intercooler injectoren enz enz..
Te veel om op te noemen.Normaal rijde is te doen.. maar senuwachtig als de tering.. Wil echt toere maken en dan ga je ook echt af!
Maar btw.. Heb vandaag een motor blok opgehaald van een forum lid hier.
Gaat om een XEV gereviseerd! :ass
We hebben vandaag de nokkeassen al overgezet en wat klein spul.
Veel nieuw spul al gehaald dus gaat goeie kant op.De lager tappe van de nokkeasse moeste op 8nm.. dit vond ik best eng haha.
Zo kwam ik later achter dat de distrebutie kappe om gezet moete worden en zo ook de motorsteun en me carterpan..
Mja ik ga alles lekker rustig aan doen geen haast dan komt het zeker weten goed!Ik heb nu via google een xer blok gevonde..
Heb offerte aangevraagd.Word dit niks koop ik een 2de opc
Dat wil ik het liefst ook..
Enkel nergens te krijge.
De opel dealer had ook een leuke fout bleek een xev blok te zijn.. Mooi dat ik daar geen 2100eu voor neer leg.Ik zit te denken nu de auto in onderdele weg te doen. Of een andere opc te halen en van 2auto’s 1 hele mooie goede te maken..
Wat ik erg jammer zouw vinden wand de auto is voor de rest mega netjes..Ja was idd een xer blok die ze hadde liggen. Dus dat zit wel goed
Net het bedrijf weer gebeld en we krijgen geld voor het blok.
Dus mooi geregeld.
Nu ga ik probere via het bedrijf dat blok in te kopen met 15% korting..Wel stuur ik netjes de bon en foto’s van het oude blok op naar de garage.. Zodat hij ook bewijs heb.. Het lijkt er een beetje op dat hij niet helemaal gelooft maja
Ik ben absoluut geen krent hahaha..
Ben zelf een circuit rijder en op mijn auto’s zaten wel het beste van het beste op.. Niet zoals sommige met een d2/vmaxx schroefset wille rijden op circuit.. Dat komt wel goed..Gister gebeld weer met de garage..
Hij wil de auto niet terug nemen.. Oorzaak van kapot lopen is ook gevonden.. De beste man heb dus distrebutie vervangen zonder spanrollen en waterpomp.. Die op moment kapot gedraait zijn en er dus geen reet meer van klopt.
Dit ontkende hij eerst… Dat dit niet gedaan was..
Maar na vlink door dramme gaf hij idd toe dat dit niet vervangen was.Nouw ben ik zelf monteur en wil ik zelf het blok erin hangen..
De beste man weet dat niet. anders krijg je weer ja je heb hem zelf van tijd gezet..Hij is nu opzoek naar een blok en wil hem laten montere bij revisie bedrijf..
Dan weet ik het wel krijg je een blok met 3ton nee dankje.Ben zelf gister naar de opel dealer gereden voor een motor. Dit blok kunnen ze aankomen gereviseerd voor 2100euro.. Snap niet waarom zo duur maja. Dit ga ik vandaag aan hem voorlegge wat hij wil. Ben evt bereid om het sam sam te doen..
Dat ding moet gewoon weer rijden..Ik heb mijne zaterdag opgehaald een OPC 1
Waarvan zondag de motor in mekaar liep.Ik zie hier ook allemaal mooie exemplaren.
Als mijne weer rijd zal ik foto neer zetten.
Ik heb model 0348Heey
Ja k ga zo belle met garage kijke wat daar uitkomt.
Dan hb ik evt wel intresseGr steef
2.2 word hem dan zowiezo niet.
Ik wacht morgen af wat de garage gaat doen. Waar ik hem gekocht heb..
Anders een xev erin..Vandaag de auto op de brug gehad.
En het 1 en ander bekeken.
De garage vertelde mij dat de distrebutie was gedaan. Enkel hebben ze alleen de snaar vervangen en de oude waterpomp en span/rollen laten zitten.. En een tand verkeerd.. Mooi kut.
Er zit een gat in het onderblok van ruim 10cm. Cilinder 3.Gebeld naar het bedrijf en schrok ervan.. En wouw nog niet veel doen eigenlijk. Maja nog geen 300km gereden en blok stuk..
Morgen terug bellen.. Wil hij me niet te gemoet komen met nieuw blok of de auto terug nemen en ik mijn geld terug doen we het via de rechtsbijstand..Het koste plaatje word nog best duur als ik zo allemaal zie.
Die kabelboom zie ik niet zo tegen op..
Gewoon overzette van mijne en evt bijplaatse..?
Grootste deel zit vaak op inlaat spruitstuk.Dus als ik dit blok pak:
http://link.marktplaats.nl/654152836″ onclick=”window.open(this.href);return false;Zit ik goed? Als ik hem voor 300 ken ophalen. Breng ik hem naar revisie bedrijf en laat ik er nieuwe drijfstang en krukas lagers in zetten.
Evt cilinder oppoetse/hone met nieuwe zuigers, kop revisie met meteen me huidige nokkeassen erin
En heb ik zeker een fris blok. -
AuteurBerichten