Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ja onrustig lopen doet hij idd ook..
Loopt erg grof zegmaar.. Eenmaal rijdend juist weer erg soepel..
Vond al wat vreemd..Aha okeej dan.
Had al geprobeert lager proberen te krijgen maar dit lukte me niet.Dat je spanrol wat verloopt klopt..
Net in welke slag je motor staat.. Eenmaal weer op merkteken moet op juiste spanning staan..
Met lopende motor zie je dat wijsertje continu bewege.Zit je waterpomp wel goed vast? Hiermee stel je hem ook voor een groot deel
Dus dn zouw k vere moete vn een astra sport?
Opc staat niet tusseKijk dankje!
Toch lijkt hij voor nog iets hoger te staan als achter?
Ziet er idd een stuk beter uit en ga ze denk ook bestelle..
Zag dat je dit kon doen via profile tyre centre.
Zie die set bij profile dat 30/30 setje aslast 1035 is…?En 40/30 komt denk wel mooier uit?
Gister avond rond 21.45
Op de a8 blauwe astra g station OPC.
Mooi ding enkel reed jij geen 100xdMoet ik die schoonmaken of vernieuwe?
Wil er eigenlijk niks meer mee doen..Oude blok ligt in de oud ijzer bak
Motor liep super.
Alle lagers zijn vervangen bij dit blok. is compleet gereviseerd.
Zelf gekeken met lopende motor en dan olie dop eraf.. komt niks omhoog. Normaal spetterd het eruit.. Nu compleet droog.
ANWB heb ook gekeken waar hij nu ook staat.. Morgen word hij weer bij me werk afgeleverd.Een verstopping geloof ik niet echt in.. Maar kan altijd natuurlijk.
Olie peil staat op max.
Oliefilter is nieuw, koeler zit allemaal gewoon goed.. lekt ook nergens oliedie heb ik vernieuwd.
En heb nu 800km gereden en wil hem weer starte en ineens bam olie lampi..Die heb ik idd gewisseld.
Wat zouw daar dan mis mee moeten zijn?
Als de motor loopt komt er geen olie naar de kop toe.. olie lamp brand ook.Oliepomp stuk gegaan…:(
Gister avond weer gezeik met de astra gehad en is weer weggesleept..
Ben het nu best zat en staat op internet..Wat ik nu ga rijden geen idee..
Voorlopig in de D kadett van een vriend van me..Ik kom ook niet..
Mijn OPC gaf weer de geest helaas..:(Ik zelf heb een compresor thuis.
Deze werkt met 8.5 bar met een tank inhoud van 25L..
Een luchttol ken je erop zetten enkel trekt hij hem vrij snel leeg of hij blijft continu aan..
Een 50 of 75l tankje is beter als je voor een luchttol wil gebruiken..Voor andere dingen / spuiten,luchtspuit of wat dan ook is hij wel goed.
Gr Steef
Werkt je airco zelf nog?.
Meestal als een airco stinkt geven wij de airco een service beurt en een nieuw interieur filter. Wat vaak gewoon helpt.Heb je voor mij een adres..?
Kom ik denk ook even langsploffe.Gr Steef
Een erg strak ding zo!!
is dit nu die turbo versie of gewoon non turbo?Mijn OPC nu 142654 KM op teller..
Blokje zelf nu 533km gedraait..:PGenieten komt goed.. Gister een stuk getourd en rijd echt heerlijk!
En nog zuinig ook haha
Het vliegwiel wat erop gekomen is.. 4.5kg weegt echt niks zeker vergeleken met orgineel..


Inlaatspruitstuk ging er wel zo vanaf maar ging er niet meeer zo in..???? gasklep los en ging wel.. vaag ding haha
En zo stond je met pech olie eruit..xdVanmiddag maak ik even wat fotos van de auto..
Ff een tijd gelede maja.
De OPC rijd weer!Na binnen komen van het vliegwiel, waar ik nogal me twijfels over had gezien hij 4kg is dus erg licht..
Toch alles gemonteerd en alles paste perfect.
Het blok zat er met 1.5 uur onder de auto.
Het aansluiten was het meeste werk maar dit is uiteindelijk ook netjes gelukt. Kreeg alleen de verkeerde voorpijp.. en was uiteindelijk niet meer leverbaar… Lekker weer.. Dan de oude er maar weer op.
Met eerste keer starten heb ik zonder ontsteking gedaan zodat er wel overal een beetje olie zat. Daarna laten lopen en sloeg heel snel aan..
Zat een vlinke ratel in het blok en liep niet goed.. Zag de bui alweer hangen..:S Bleek 1 stekker van een injector zat er niet goed op en draaide daarna goed.. De ratel was na 5min weg met het vulle van de stoters.. Zo draaide het blokje veel netter als dat ik hem kocht..Daarna ff gereden en reed heerlijk soepel goeie gas reactie.
Enkel kreeg ik weer gezeik.. De oliekoeler slang had ik niet goed erin gedrukt en plofte eraf.. Alles meteen onder natuurlijk.
Dat gefixt kwam ik erachter dat hij olie lekte.. zucht zoeke zoeke zoeke en niet vinden.
Uiteindelijk zag ik het bleek dat er geen pakking zat de oliekoeler adaptor op het blok snel naar opel dealer gereden en die pakking kreeg ik zo mee.. Die gemonteerd en lekt niet meer:D jeej.Na aan tal km rijden verbaasde mij hoe goed hij eigenlijk reed.. het motortje lkkr snorre en heerlijk soepel.
En met volgas gaat hij als een speer de toeren in en komt zeker goed voorruit.. Zo ging hij niet als bij testrit..
Vanavond ff stukie toeren en beetje vertrouwe terug krijgen..
Foto’s zal ik morgen wel plaatse.Klopt had ik gezieb. Heb vqn een f23 bestelt hipelijk morge binne.
Dan ken ik woensdag weer rijde.Komt uit astra g.
Vliegwiel die erbij kreeg is een 2,5cm plater waardoor drukgroep niet past.
K nam aan vn corsa ig..
Mja hb nu xev licht gewicht vliegwiel bestelt.. Maandag binnne woensdag rijde hoop ikxdDat werkt niet. Koppeling is hetzelfse volgens gegevens.
Mja wert probleem al ik heb een vliegwiel van een corsa…
Meteen een ander vliegwiel best een lichtgewicht.
Ook meteen met koppeling.Remleidinge zijn ook vervange en motorruimte is schoon
Vandaag op me vrije dag met vlinke tegen zin aan de opel begonnen.
Blok van boven af ging idd niet. Dus geheel subframe eronder uit.. Wat een geetter De bouten zaten mega vast…
Ook bleef hij hangen maar kon niet vinden waar..
Dit bleek dus aan het stuurkolom.. Had de bout los maar er niet uit…XD dus bleef daarop hangen. En overal echt overal kabels..:SMaja blok is eruit. En ik was vrolijk alles aan het overzetten alles paste ook.. Tot het vliegwiel. Van de XER is 8bouts en de XEV 6bouts..
Dus past niet Nu heb ik het vliegwiel er ook bij van de XEV maar deze is een stuk platter. Dus kom ik niet uit met me drukgroep.
Is dit een kwestie van een Astra g of Zafira a koppeling set bestellen dat hij wel past?
Lijkt me dat het druklager dan anders is van die set??
Ik zouw het anders ook niet weten..Dat ik dat zag had ik er vlink de pest in en er ging bijna een moker door de auto…:S
Mja dit losse we wel weer op.
Als ik het XEV vliegwiel monteer scheeld dit ook nog een paar KG dus klimt hij zometeen lekker vlotjes de toeren in:D
Morgen ga de remleidingen vervangen kom er nu erg makkelijk bij.. Die leidingen zijn altijd verrot bij opel en na mijn idee gewoon weg dom gemonteerd.Dit was het weeer..
-
AuteurBerichten