steef63

Aangemaakte reacties

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hoe een originele monza GSE te herkennen? #17679094

    Ha… de mijne zou echt niet voor zo’n schijntje weggaan hoor :argue

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884252

    @monzaruba wrote:

    goed zo…mooi werk… :thumbup

    een witte GSE is nog steeds mijn favoriet… :wub

    Sorrie voor alle andere uitvoeringen, want echt… :wors die mogen er ook best wezen… maar inderdaad… ik vind het ook de mooiste uitvoering/combinatie :wub

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884251

    Allemaal bedankt voor jullie leuke reacties……

    nooit wd40 op kontacten spuiten, dat dient daar absoluut niet voor, kontaktspray of beter nog opschuren en daarna een dun laagje zuurvrije vaseline aanbrengen om oxydatie in de toekomst te voorkomen….
    anders komt je probleem na verloop van tijd gewoon terug.

    Nee Ziggy.. daar ben ik inmiddels door schade en schande ook achter :D

    Ja Rinus, inmiddels rijd ik al bijna een week, dagelijks met m’n GSE en hij blijft het doen…ik begin er ook alweer helemaal aan te wennen.
    Ik ga inderdaad nog wel even een contactblokje regelen, voor het geval dat…
    Ook mijn centrale deurvergrendeling doet het inmiddels weer, was links ook zwaar geoxideerd

    Weet jij trouwens zo uit je hoofd of Kees een wit voorscherm heeft liggen??

    Heeft iemand misschien een originele GSE sticker liggen, ik kan op marktplaats nl. een hele nette witte motorkap (zo lijkt het op de foto’s) kopen, die van mij heeft een deukje en wat oude steenslagplekken die door de stilstand zijn gaan kruipen.
    Moet wel een sticker hebben, want die zit er niet op. Opel 4-ever heeft ze wel in 2 uitvoeringen, maar is niet origineel.
    origineel bestaan de letters uit allemaal vertikale streepjes, maar de stickers die zij verkopen zijn gewoon uit folie gesneden.

    Ik hoor graag van jullie ;)

    In reactie op: Mijn GSE doet het !!! #17884243

    Hier nog ff een paar fotootjes:

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854696

    Ik heb me vanochtend even verder gefocust op het stuurapparaat van de Bosch Jetronic (AS 0 227 921 016).
    Wanneer ik hem loskoppel, heb ik uiteraard geen geklik meer van het brandtofpomprelais, de brandstofpomp en stappenmotor pulsen niet, geen gevonk meer in de verdeelkap en ook de digi- tellerset maakt z’n “zelfstest” netjes af.
    Met mijn beperkte electronicakennis geef ik het stuurapparaat dus de schuld.
    Heeft iemand van jullie er miss. 1 liggen die ik kan testen ( en uiteraard overnemen als het probleem daarmee opgelost is !!! :racen: ) het partnr. is: AS 0 227 921 016
    Graag jullie reactie…….

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854695

    Mario,

    Ik zie dat je bekend ben daar, het is niet in de polder, maar over de Algerabrug links, bij de stoplichten rechts en dan de 1e mogelijkheid weer rechts, het parkeerterrein van het vroegere Kaerthuys (heet nu de pannekoe) naast het zwembad de Lansingh.
    Als je willt komen kan ik je wel aanmelden.

    Ik ben zit inmiddels “vast” met mijn storing… ik weet het niet meer.
    ’s Ochtends wanneer ik de accu erin zet, start hij gewoon en slaat vervolgens na een halve minuut weer af.. en het klikken en pulsen begint weer… ik weet het niet meer.
    Misschien de regelprint van de Bosch jetronic – zit achter de linker veerpoot in de motorruimte…
    Heeft iemand daar al eens problemen mee gehad???

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854690

    [rquote=1916317&tid=146303&author=charlois187]Hoi Kees,

    [/rquote]

    Euh Charlois…. KEES heet trouwens STEEF

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854689

    Okee, we zijn nu een week verder en ik ben nog steeds niet uit mijn probleem:fy1.
    Eergisteren ging zelfs de startmotor uit zichzelf aan de gang… terwijl het contact uit stond…en hij stond ook nog eens in z’n versnelling.
    Door alle uitgebouwde zooi bij mijn mijn pedalen kon ik hem ook niet vrij koppelen, maar… snel de auto uit gesprongen en heb de accupool los kunnen trekken… toen stond inmiddels wel 6 meter verder en midden op de weg:P… gelukkig is er niets gebeurd.
    Ik dacht het toen gevonden te hebben en heb het contactslot uit elkaar gehaald en gereinigd, mocht ook niet baten
    Iemand nog een ingeving, want ik ben het spoor zo’n beetje helemaal bijster..
    (hij heeft de afgelopen week 3 of 4 keer even gedraaid, maar sloeg na zo’n 20 seconden weer af en het klikken en pulsen begon weer)

    @ Ron: bedankt voor je adviezen, want inderdaad heb ik al plekken in de A-stijl aan de zijkant onder het dashboard.

    @ Rinus: Bedankt voor je info… zeer waardevol !!

    @ Charlois: Als je dat telefoonummer voor me hebt, graag
    En een roestvrije rechter deur heb ik zelf ook.. maar toch bedankt voor je aanbod… wanneer ik een auto van rechts over het hoofd zie contact ik je zeker;)

    Maar hij mot :swearwel eerst starten…..

    Mijn Monza heeft volgende week eigenlijk een optreden op de klassiekershow in Krimpen a/d IJssel ’s ochtends op Koninginnedag… de organisator (die ik door de jaren heen goed ken) was zelfs blij verrast dat ik dit jaar eindelijk met mijn Monza op de show zou komen…:thumbupmaar het ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken: dus Charlois of Ron… als jullie interesse hebben !!!:angel

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854684

    Ja Rinus, vind ik ook… wit staat hem heel mooi en dat terwijl ik voor hedendaagse auto’s voor zwart ben :D
    Er zit idd. geen chroom op (op de binnenste delen van de sloten na dan) alle accenten zijn matzwart of antraciet,,, die combinatie passen ze tegenwoordig ook weer toe op witte auto’s.. en zo zien we weer, dat de GSE zijn tijd ver vooruit was:P

    Ik wil graag een ander voorscherm en uiteraard het liefst een witte, dan kan ik hem er gelijk opschroeven.. dus Rinus, je weet ze in de buurt te koop zei je… waar dan??
    De Bermuda driehoekjes, zoals jij ze noemt:P zijn van de mijne nog prima voor zover ik kan zien.. en wat bedoel je precies met NOS onderdelen bij Opel4ever??
    Goede tip, ik zal me registeren bij big Opel en nee ik mis geen zijskirt, die lag in de kofferbak ten tijde van de foto;).

    Ja Ron, ik heb zeker een leuk projectje… hoever ik ga, weet ik nu nog niet… iig. de onderkanten van de deuren onderhanden nemen ( inderdaad oude steenslagplekken die zijn gaan kruipen door de stilstand), stukken lassen in de zijkanten onder de achterbumper en waarschijnlijk in de A-stijlen onder de voorschermen en natuurlijk mijn (rotte) linker zijscherm vervangen…. maar misschien laat ik hem wel helemaal opnieuw spuiten.

    MAAR… EERST die rottige storing eruit halen:cry daarna keuren en dan wat kilometers maken… kan niet wachten (maar ut mot wel:fy1)

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854680

    Weer dank voor jullie leuke reacties….
    ik antwoord Ron en Rinus vanavond of morgen even, wanneer ik wat meer tijd heb……

    Ik ben vandaag trouwens weer wat verder gekomen.. volgens mij is mijn storing een aardeprobleem, want ook het grootlicht doet raar wanneer ik een “seinsignaal” met de richtingaanwijzer geef (met contact eraf). Het grootlicht gaat half aan, blijven even branden en doven na zo’n 3 tot 5 seconden heel langzaam. Ook het “piepertje” van de verlichting maakt in hetzelfde tempo een geluid of hij dreigt te overlijden:D

    Weet iemand misschien of er ergens onder het dashboard of achter de pedalen of zo, zo’n ring op het chassis geschroefd zit, met van die “pikkies” waar een verzameling aardedraadjes op gemonteerd zitten.
    Ik kan me uit een grijs verleden herinneren dat sommige auto’s dat hadden

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854674

    En voorlopig de laatste

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854673

    Zo dan…??

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854672

    Dank voor je welkom, Senator.. ennuh…ik doe mijn best;)

    Okee.. heb wat foto’s geprobeerd te uploaden

    Is het gelukt.. kon er jammer genoeg maar 3 posten

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854670

    Inderdaad Rinus, is het een handgeschakelde geheel originele GSE, met het digitale dashboard, het originele recaro interieur (in perfecte staat, trouwens), de originele 15″velgen, ABS en electrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels… en dat was het dan ook.

    @ Ron: De Monza heb ik gekocht in okt. 1994, de vorige eigenaar – een militair die in duitsland had gelegen- had hem daar vandaan meegenomen en reed eerst een tijd met NATO platen. Hij heeft hem in sept. ’94 op NL kenteken gezet en een maandje later heb ik hem gekocht.
    Nadat ik er zo’n 4 jaar mee gereden heb, en inmiddels 2 kids gekregen had, heb ik hem eind 1998 weggezet, toen was hij idd. 12 jaar oud en ben ik met een Passat station gaan rijden… makkelijker voor mijn kleine kids in die tijd.

    De banden zijn echt nog in prima staat, zoals ik al zei… geen droogtescheurtjes en uiteraard zit er een nieuwe accu in, ook de branstofleidingen zijn prima.
    Ik moet jullie nog wel even vertellen, dat voordat ik hem wegzette ik hem kort daarvoor APK had laten keuren (omdat ik hem eerst wilde verkopen), alle leidingen onder de auto en onder de motorkap in de tectyl gespoten heb en de remmen met dat blauwe remmenvet ingevet heb. Daar heb ik nu dus een hoop profijt van.

    Zoals ik al zei liep hij zo door de APK voorkeuring bij de garage heen: remverschil binnen de marge, nergens speling (op lagers en kogels) en ook het CO-gehalte ver beneden de limiet.
    Het enige rotte wat eraan zit is een flink gat in het linker voorscherm, daar wil ik uiteraard een andere voor en de 2 eindstukken die onder de achterbumper uitkomen…ook daar ga ik nieuwe stukken inlaten lassen.
    Waarschijnlijk kom ik ook nog wat gaten tegen, wanneer ik de voorschermen eraf trek, maar ook dat is geen probleem… daar lassen we ook wel stukken in.
    Ik kan me dat nog van vroeger herinneren (bij mijn 1e Monza – een A1 – 2.8H uit 1978) dat die verstevigingsflappen van de binnenschermen gescheurd waren, bij de A2 is dat uiteraard wel gemodificeerd met die extra veerstevigingen bij de veerpoten.
    Uiteraard ga ik de sapjes vernieuwen en nieuwe benzine, koelvloeistof en thermostaat zit er ook al in.. dat laatste kon niet wachten… was echt nodig, want hij werd gevaarlijk warm als ik voor een stoplicht stond:o

    Inmiddels heb ik alle verbindingen onder stuurkolom weer uit elkaar getrokken en ingevet… het helpt jammer genoeg nix.
    1x deed hij het goed.. het digi dash maakte de zelftest netjes af… ik hoorde geen geklik in de motorruimte en nadat ik de sluetel doordraaide en hem startte sloeg hij METEEN aan.. na 10 sec. ook gelijk ook weer af, trouwens… en het geklik begon weer!!
    Dat geeft me dus weer te denken: zou het niet kunnen zijn, dat het aan het contactblokje ligt wat onder het contactslot geschroefd zit.. hij krijgt volgens mij echt een electronisch vals startsignaal.

    Okee.. jullie zijn weer wat wijzer geworden over mijn oude liefde (die weer sterker wordt:D )
    Ik hoor graag weer van jullie en heeft 1 van jullie miss. zo’n kunststof contactblokje compleet liggen???

    Ik ga de foto’s proberen te uploaden… wel uiteraard de mooiste:P

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854666

    [rquote=1912895&tid=146303&author=MonzaRon]13 jaar gestald bij een boer, je zal hem maar vergeten :o :D

    geweldig dat je er nog aan hebt gedacht :thumbup

    Over welk blok hebben het hier, is het een 30E of een C30NE :hmmz

    Ennuh…..een paar foto’s zijn zekers welkom, net als jij uiteraard ;)

    welkom in het forum steef :thumbup[/rquote]

    Het blok is trouwens een 3.0 E, tenminste dat is erin geslagen.

    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854665

    @ allemaal: bedankt voor alle leuke reacties.. het blijkt dus dat er meer van die idioten zoals ik zijn:P (dat vinden de meesten in mijn omgeving van me… …..jij met die “ouwe” Monza…….. :mad:
    Ik wil best foto’s van het uit de schuur trekken posten, maar weet nog ff niet hoe ik dat hier kan doen, wordt vervolgd dus !!

    @ MonzaRon: VERGETEN….?????:hmmz….

    Hij startte inderdaad heel vlot, maar er was bijna niet mee te rijden hij rookte, kraakte, piepte en remde bijna niet,, maar Rinus: de banden zijn nog prima.. lopen wel zachtjes leeg, dus moet er nog wel ff nieuw bandenvet tussen doen en ze er opnieuw omleggen,
    Na met groene platen (want hij is nog steeds geschorst) een flink eind naar huis gereden te hebben en de dag erna naar de “voorkeuring” ging hij steeds beter rijden… tot de (fatale) dashboard de- en montage.


    @Beheraceeend
    : het relais klikt ongeveer 1- a 2x per seconde, niet zo heel snel dus.
    het voltage heb ik (nog) niet gemeten, niet van de accu en niet van het relais.
    Alle kabels zien er trouwens nog redelijk uit, okee hier en daar wel wat verkleuring van de contacten.
    Waarschijnlijk roep ik je “on the job” hulp wel in, je zit iig gelukkig dichtbij

    @ DevilraY: inderdaad… daar had ik nog niet aan gedacht, die stekker heb ik natuurlijk wel losgehad.
    Ik heb gisteravond (voor mijn post) alles nog wel weer eens extra aangedrukt, maar er niet op gelet of de contacten geoxideerd waren
    Ik ga morgenavond eerst es ff met de WD40 aan de gang.
    Ik laat het jullie uiteraard weten

16 berichten aan het bekijken - 51 tot 66 (van in totaal 66)