Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ook ik ga voor de Commo A en de Commo B, maar dan alleen de Coupé versies uiteraard.
En natuurlijk de Monza A2 :wub
Ik vind ze alle 3 prachtig, kan dan ook haast niet kiezen… maar… qua rij-eigenschappen wint (ik wil haast zeggen: uiteraard) de Monza…@rinus de boer wrote:
Nee. een benzinefilter kuin je niet leegschudden of reinigen. Gewoon een andere kopen. Ik gooi er ook om de zoveel tijd een andere tussen. Kost plm. 25 Euries zo’n ding.
Okidoki :thumb
Trouwens, vandaag bij Kees geweest… wat heeft die man een spullen zeg… aardig wat dingen van hem meegenomen.
Nee Ben, dat snap ik, dat m’n filter en stappenmotor niets met mijn storing te maken hebben.
Het schoonmaken ervan doe ik alleen voor het onderhoud en om hem beter te laten lopen.Inmiddels bobine, alu plaat en zwarte blokje vervangen (wat doet dat zwarte blokje eigenlijk??
Maar ja.. hij loopt prima nu… deed ie al voordat ik de bobine uitwisselde… :???:Brandstofgedeelte is morgen aan de beurt..
Trouwens: wanneer de storing optreedt, werkt tijdens het starten het brandstofpomp relais goed, evenals de pomp zelf :thumbupBlijft over: opbrengst van de pomp en het contactblokje achter het contactslot, want daar heb ik natuurlijk voorheen al flinke problemen mee gehad… :(
Trouwens: ik heb hier ook een TT Quattro 20 V 1.8 Turbo staan met 265 PK.. je kan komen kijken hoe alles aangesloten behoort te zijn..
Kan je gelijk ff naar m’n Monza kijken :D :D :D@rinus de boer wrote:
Yep, dat is je hoofdbenzinefilter. Dit zit vlak bi de benzinepomp gesitueerd. Eigenlijk is dat bij injectiemotoren je enige filter.
Okee, die zou dus ook problemen kunnen geven, kan je hem schoonmaken of zo, of gewoon leegschudden??
@GSE wrote:
Die pulsatie demper haalt geen klote uit,het is een leeg ijzeren blikje wat de een beetje moet uitzetten en krimpen als ik het zo kan zeggen,het moet de pulsen die de pomp brengt uitvlakken tot een constante druk,maar als je dat ding weg laat,loopt ie net zo goed.
De latere Calibra,s enz met dezelfde brandstof pomp hebben dat ding al niet meer..
Als ie niet wil aanslaan,en je hebt een vonk…Probeer dan eens startpiloot…Dan weet je zeker dat ie een goede vonk heeft.
Ik heb inmiddels voor de zekerheid een nieuw en origineel :wors contactblokje voor mijn contactslot ( bij de Opel-dealer..ja..ja..) besteld, die heb ik as. maandag.
Ook ga ik morgenochtend een andere, bijna nieuwe, bobine met de bijbehorende alu-plaat halen bij Kees in Tholen (een adresje via Rinus).
Dan nog ff het brandstof gedeelte checken, mijn stappenmotor schoonmaken, dan heb ik alles wel zo’n beetje gehad :hmmzJullie gaan het lezen,,, :thumbup
@ckad wrote:
Bij aankoop van mijn monza hadden ze ook stickers en plaatjes geplakt.
Het zou een monza A1 GSE CD uitvoering zijn. :lol: :lol: :lol:
Natuurlijk zijn die stickers en plakplaatjes er inmiddels vanaf.
Oei… dan had je de enige GSE CD ter wereld… en dan trek jij de stickers eraf… :D
Okee, pulsatiedemper, thanx… iemand trouwens al eens problemen daarmee gehad???
Ga ik doen Rinus, inmiddels kan ik al flink wat afvinken :D
@ Ben: ga ik van de week proberen, het is volgens mij niet het relais, want die voel ik klikken tijdens het starten en mijn benzinepomp hoor/voel ik dan ook draaien… maar of ie opbrengst heeft????
Ik zag buiten de benzinepomp nog een aluminium tonnetje achter bij de tank, boven de benzinepomp zitten… is dat een filter of zo???Ik heb vonk, dat heb ik inmiddels wel kunnen checken
Klopt Senatorman… de rode is de originele en op de juiste plaats. :thumb
Dat de teksten verkeerd om staan zei ik al :D
@MonzaRon wrote:
zo weer terug, pfff, veel GSE’s vandaag :shock: ,
portier links of rechts open, keek ik tegen die stickers aan :D
affijn, hier dan de verschillende stickers die er in de omloop zijn,
de goede en de ‘nep’ stickersde enige echte [op de juiste plaats] :thumb

de nepperd [namaak]

Zoals vandaag al op de HOCN dag besproken :argue , heb je de teksten bij de GSE-stickerfoto’s precies verkeer om staan…
De sticker met de vertikale lijntjes is toch echt de originele !!! :angel
En die neppert met die dikke letters zit ook nog te ver naar achteren geplakt :thumbdown@rinus de boer wrote:
Het is geen GSE, maar een normale A2. Maar is GSE is ook maar een uitrustingsniveau.
Nou niet zo minderwaardig doen over de GSE, Rinus… ;)
Nee inderdaad, maakt uiteindelijk allemaal geen bal uit… wanneer het een mooie, nette (harde) auto is… :thumbup
@ Ron & Rinus, heel leuk jullie vandaag ontmoet te hebben… hier nog een kleine (Monza :thumb ) sfeerimpressie:



Ik ben gelukkig ook weer zonder problemen thuisgekomen… :thumb
MAAR vanmiddag laat begon het gedonder weer, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen..weer afgesleept :cry
Vonk heb ik inmiddels kunnen checken en die heb ik… dus ga me toch wat verder focussen op de benzine-/ luchttoevoer.
Welke is eigenlijk de aanvoerende benzineleiding, die met dat ronde platte schijfje ertussen, of de andere.. en.. 1 van jullie weet vast wel waar dat schijfje voor dient :???:Inderdaad, heeft helemaal niets met een GSE te maken, maar zo op het eerste gezicht lijkt het me wel een mooie auto.
Zou zeker gaan kijken als je echt interesse hebt.We horen wel hoe het je verder vergaat
Nee, nee… Ben, ik denk zeker niet dat mijn probleem opgelost is, ook ik heb aardig wat gesleuteld in het verleden om dat niet te denken… ik gaf alleen aan dat het wel frappant is.
Ik heb wat sensoren losgetrokken en zoals je zegt merk je weinig verschil in het stationair toerental.Ik verdenk nu zelf eigenlijk de benzinepomp, ik vind hem een beetje raar geluid maken… een soort geluid of ie wat “aanloopt” en als ik m’n oor vlakbij de tank houd.. hoor ik af en toe wat borrelen..’t is natuurlijk toch een electrisch/mechanisch ding… met z’n slijtage.
Ook na een gesprek met een maatje van me, die had een soortgelijk probleem met een BMW 3-serie.
Na allerlei ontstekingscomponenten vervangen te hebben bleef z’n auto met regelmaat uitvallen onderweg. Bleek dat de benzinepomp soms uitviel en het ff later weer deed.-offtopic
Trouwens, weer ff wat anders: die GSE stickers zijn prachtig geworden… niet van de originele te onderscheiden :thumbup .
Andere kap ligt er dus op… voorzien van een nieuwe sticker :D
Jullie zullen het morgen zien… als ik er aankom tenminste… mijn maat (ook een -oude- Opel liefhebber, trouwens) rijdt voor de zekerheid achter me aan :thumbAnders ik wel….. heel benieuwd !!! :jerry
@GSE wrote:
Die sensor veroorzaakt 100% niet jou probleem..
Nee GSE, of mag ik je al Ben noemen :D , dat zou je inderdaad niet zeggen… maar… vanmiddag had ik de storing weer, hij startte eerst goed en na 3 minuten begon ie te kloten. Ik begon ermee de stekker van de temp. sensor eraf te trekken, startte hem en probleem opgelost, veranderde ook niet toen ik de stekker er al lopende weer op drukte… ik heb er weer een stuk mee gereden… geen enkel probleem, niet eens een hikje….. heb dus niet verder kunnen zoeken vandaag… vreemd toch :hmmz
Of een samenloop van omstandigheden…..Rinus, kan idd. geen kwaad… ga ik voor de zekerheid ook doen
@GSE wrote:
Als ik dit verhaal zo lees,dan zou ik:
Bobine inclusief aluplaat en dat zwart blokje verdenken,wissel die maar eens uit…
Verder zou je brandstofpomp relais niet in orde kunnen zijn…(verwacht het niet echt maar kan)
Of je massa verbinding met het blok…Op 1 van die dingen gok ik,als ie niet loopt of stopt,wat doet ie dan:
geen benzine of geen vonk?
Met startpiloot in je inlaat wil ie dan wel of niet aanslaan?Okee, maar uitwisselen gaat niet lukken, heb nu ff nix om mee uit te wisselen.
Ik ga even op nader onderzoek uit… eerst even checken of het geen benzine is (verwacht ik niet, want wanneer ie het niet doet ruik ik benzine uit de uitlaat tijdens het starten) of een gebrek aan vonk… wordt vervolgd !!
Trouwens: vanavond weer een flink stuk gereden… zonder problemen….
Zondag zal wel weer tricky worden (steeds wanneer hij moet aantreden, laat ie het afweten :cry )
Of 1 van jullie moet me beloven me naar huis te slepen als ik stilval….
Wel heel opzienbarend natuurlijk… een Monza die door een Monza gesleept wordt… hoe vaak zie je dat :D :D@rinus de boer wrote:
Haal het ding los, en spuit hem goed in met WD40. Reinigen met wasbenzine kan ook. En daarna weer inspuiten met WD40. Goed laten drogen.
Misschien ten overvloede….Heb je ook de bouten,waarmee de massakabels vastzitten losgemaakt en en ontdaan van eventuele oxidatie/vuil? En dus ook de plek, waar die bouten op vastzitten?
Okee Rinus, ga ik doen… en ja, uiteraard heb ik de bouten, schroefdraden en klemvlakken ook schoon geborsteld !!
Aha… temperatuursensor… ik vroeg me al af wat dat messing dingetje was ;)
Goede tip, kijk ik ff naar.
Mijn stappenmotor is volgens mij wel wat vuil, want hij “hikt” ook af en toe bij lage snelheden als ik het gas ff loslaat.
Kan je die schoonmaken en waarmee.
Alle massakabels heb ik schoongeborsteld, ook die verstopt achter op het inlaatstuk zit, dus dat kan het (volgens mij) niet meer zijn.
Meer suggesties zijn erg welkom…. :thumbup-offtopic :thumb
Bedankt weer voor je update en inderdaad was de GSE vanaf 1983 leverbaar.
Ik heb nog wel een kleine correctie, Vauxhall leverde de Royale, die was uiterlijk hetzelfde als de Senator, de Monza heette de Royale Coupé. Toen ik A1 reed, heb ik er zelfs eens 1 in Rotterdam zien rijden (hahaha… en ik weet ook nog waar…)
De opvolger van de Monza zou de Omega 3000 moeten worden. Ik kan ik me nog vaag herinneren dat zoiets in reclameuitingen van Opel stond in die tijd (1988 meen ik) :hmmzLeuk Rinus, al die feiten :thumb
Weet jij toevallig ook wat het aandeel (originele) GSE’s is van die 199 geregistreerden????Begrijp ik het goed dat jij dan nog 2 24V’s heb staan Ron ???
Ik heb er 15 jaar geleden wel even serieus over gedacht een 24V in de GSE te bouwen, kon indertijd zo’n blok kopen voor ik meen 1.500 gulden maar vond dat eigenlijk teveel geld.
Nu ben ik toch wel blij, dat ik dat nooit gedaan heb… nu vind ik het belangrijker dat hij origineel is, met het blok wat de fabriek er in 1984 ingelegd heeft. Indertijd had ik mijn 3.0 E blok zeker door ruimtegebrek weggedaan en dan had ik nu flink spijt gehad :???:Maar ff wat anders, de titel van mijn topic is inmiddels achterhaald, moet nu zijn: “mijn GSE doet het soms”
Ik leg het ff uit: Eind vorige week ben ik onderweg stilgevallen, hij begon ineens te stotteren en sloeg af, na meerdere keren weer starten pruttelde en ratelde hij alleen nog wat. Ik ben afgesleept en gaf uiteraard het contactslot de schuld. ’s Avonds laat probeerde ik het nog eens, maar hij liep gewoon weer prima. Toch contactslot weer ff uit elkaar getrokken, nog wat glad geschuurd en in de contactspray gespoten, was weer avond dus gewoon starten, lopen en voor de zekerheid de straat een paar keer in en uit gereden (ik dacht: dan sta ik in ieder geval in de straat als ie weer uitvalt), maar nix aan de hand.
Gistermiddag uit het werk (het was nog wel goed warm en in de auto zelfs tropisch) dacht ik ik probeer het weer eens… nou, vergeet het maar, liep effe, begon te stotteren, sloeg af en weer pruttelen, ratelen en afslaan. Bij weer starten en half gas erop houden haalt ie soms heel even de 2000 rpm en valt gelijk weer terug in het pruttelen :cry
Gisteravond laat nog eens geprobeerd: weer nix aan de hand… weer de straat 3x heen en weer gereden :thumbup
Zonet mijn vrouw hem even laten starten (die is toch vrij) en weer nix aan de hand, loopt mooi en neemt goed op… maar: het is natuurlijk koel vandaag…
Het is net of hij het bij warmer weer niet doet en bij wat koel(er) weer wel. :hmmz
Maar ja, om er nou alleen ’s avonds en bij kou mee te rijden.. das niet echt de bedoeling
Ik dacht zelf aan de luchttoevoer… en jullie… ideetje??
Benzine krijgt hij, want dat ruik ik wel achter de auto (uitlaat)We zijn nu wel flink -offtopic bezig… maar wel leuk…
@rinus de boer wrote:
Nou, gelukkig snappen ze het bij mij in de straat helemaal. Ik heb nog de ondermarkt aan oldies staan, als je snapt wat ik bedoel :D :D :D Opel is toch voor de “gewone” man? M’n buurman was vroeger ook een Opel rijder, en die kent de Monza maar al te goed. Hij vindt dat ongeveer de enige echte Opel uit die tijd.
Nou, dat ben ik dan niet met jouw buurman eens… opel maakte echt heel mooie, motorisch goede auto’s in die tijd (trouwens, in de tijd daarvoor ook) zonder de andere type’s tekort te doen noem ik maar even snel: de Rekord C & D, de Commodore A & B , de ascona A, B & C en de manta A & B… en die heb ik bijna allemaal gehad :thumb en heel veel aan gesleuteld.
De Monza was toen voor velen onbereikbaar, dat wel… dus zag je ze erg weinig… afgezien van de aantrekkingskracht van het model ben ik er daarom ook voor gevallen denk ik, ik houd ervan me te onderscheiden.. wil graag een auto rijden die je niet continue in het straatbeeld tegen komt. Dat is uiteraard niet altijd gelukt, maar dan wil ik wel weer een uitvoering die weer speciaal is, weinig voorkomt…. en daar verschillen wij weer van mening Rinus, ik houd dus absoluut niet van een instapmodel.
Vandaar dat ik indertijd na mijn A1 2.8H (en er tussenin een Ascona C 1.8 SR/E) ook een echte GSE wilde en liever geen “gewone” A2. Nu maakt het helemaal niets meer uit… nu is elke Monza de absolute king:
Toen ik hem 13 jaar geleden wilde verkopen kreeg ik iets van 1000,- gulden of zo… veel te weinig naar mijn zin..toen heb ik de beslissing genomen hem te houden en weg te zetten… gelukkig maar ;)Ik ben het trouwens helemaal met je eens dat een originele A1 ook helemaal origineel moet blijven… dus Ron: volg de raad van Rinus op en zet die multiklepper in de conserveerolie :angel
Trouwens: is jouw A2 wel origineel fabrieks uitgevoerd met die 24V??Die 12 kleppers zijn idd. onverwoestbaar. Ik heb een tijdje geleden een Commodore A coupé gehad met een 2500 blok erin. De motor liep echt heel netjes. Volgens mij was er al wel meer dan 3 ton mee gereden, hij gebruikte 1:4 benzine, bijna hetzelfde aan olie en had de power van een lelijke eend, maar hij startte altijd en liep prachtig.
Men zei toen over die 6-pitters, dat je een gulden op zijn kant op de draaiende motor kon zetten en dan viel hij niet om :hmmz . Ik heb nog wel ergens een gulden liggen, zal het eens op mijn 3.0 blok proberen :DZo jullie hebben allemaal stalling, dat is lekker.
Ik heb wel een aanpandige garage, maar die staat vol met andere spullen: mijn motor, 4 fietsen en andere zooi (ik heb geen schuur, vandaar).
Zou ik de Monza erin zetten, dan kan er echt nix meer bij… niet echt een optie dus.
Voorlopig staat ie op de oprit, voor mijn garage. Onze andere 2 (daily) auto’s staan in de parkeervakken tegenover mijn huis.Maar voorlopig is dat niet zo erg, ben er toch druk mee aan het werk om hem echt netjes te krijgen.
Een maatje van me gaat de GSE-stickers namaken, niet van origineel te onderscheiden (zegt hij… :hmmz ) maar hij werkt bij een reclameborden/beletteringsbedrijf, dus daar vertrouw ik op.
Mario: heb jij nog ff dat telefoonummer en adres van die gozer in de Waalhaven voor me, kijken of hij een wit voorscherm heeft staan. Kees in Tholen heeft alleen een groene :cry@ Rinus: Gezellige boel bij jou dus… bij mij niet… ik ben de enige in de buurt die oldtimers gehad heeft en nu dus met de Monza bezig ben.
Mensen komen wel regelmatig ff kijken, maar je ziet dat ze er niets van snappen.. de meesten kennen hem ook helemaal niet ….huh… “wat is dat nou voor weer een ding” … een ding?… hoezo ding ?? :swear )
ook mijn familie en enkele vrienden snappen het niet… en ik snap hen weer niet dat ze mij niet snappen.. snappen jullie :wtfJa.. benzine of gas… daar ben ik ook nog niet helemaal uit.
Eigenlijk wil ik een gebruikte gasinstallatie erin zetten, maar dat schijnt toch niet meer te mogen?? Iemand ervaringen daarmee??@ Ron: Okee, ik begrijp dat je hem geschorst heb en dan heb je nog net geluk met je A2, vanaf 1 jan. ’87 zijn ze niet meer vrijgesteld van de wegenbelasting, toch?
Maar waarom je 24V in de A1 hangen… 3,0 E is toch origineel en wat hang je dan in je A2, of heb je een extra 24V staan??
Een 300 ZX is inderdaad ook een leuk speeltje… Wij (..mijn vrouw dus.. ;) ) hebben o.a. een TT quattro (= 4 WD) gechipt van 225- naar 265 PK.. daarin word je bijna afgeschoten als je hem de sporen geeft… een erg leuke auto :DLijkt me gezellig mannen.
Zoals het er nu naar uitziet, kom ik… en Ron: het weer wordt heerlijk :agentMario?? is dat “Charlois” :hmmz ??
Maar Ron, waarom niet met je A2.. jammer die wilde ik nu juist eens ff goed bekijken… prachtige uitvoering heb je zeg (heb je fotoreportage gezien)@ Rinus: 4 auto’s inmiddels…wel gaaf maar is best veel ;) , hoeveel stallingsruimte heb jij dan???
@MonzaRon wrote:
zo hebben we allemaal onze tik of hobby’s, rinus, tis hier nie veel anders :thumbup
…..en ik heb er teveel….. :angel
Okee Rinus,
Lijkt me leuk !!
Mijn vrouw is er dan niet, dus moet alleen even kijken of mijn kids meewillen en anders kom ik wel een uurtje of zo.
Kan ik meteen ff een nieuw contactblokje scoren… want die geeft volgens mij weer problemen.. nu stottert mijn auto zo af en toe en slaat af.. heb ook al een keer langs de weg gestaan…het is net of hij verkeerde signalen van de ontsteking krijgt…maar hij doet het ook weer niet altijd.
Zal wel weer een slecht contact van het contactblokje zijn, want die is wel wat ingevonktHoe laat ga jij trouwens die kant op???
FF wat anders: Ik was gisteren trouwens bij Arthur in Hoofddorp (heb een motorkap van hem gekocht) en die heeft ook een hele nette full option (witte) GSE… hij zal waarschijnlijk ook komen
Kijk… Ron snapt het tenminste :thumb
Ben inmiddels weer in contact met Kees voor een voorscherm.
Rijd morgen even naar hem toe als hij er 1 heeft liggen (jaja.. in het wit.. vind het niet prettig om een tijdje met een groen of blauw scherm rond te rijden :???: spuiten komt later, wanneer ik ook nieuwe achterscherm-eindstukken onder de achterbumper erin heb gelast)
Ik heb met die(witte :D )motorkap inmiddels ook een deal, moet die van het weekend ook even gaan halen.Dus als er iemand nog een motorkap met wat werk nodig heeft…. ;)Wat is dat voor een meeting Rinus…HOCN familiedag??? Heeft het wel iets met auto’s te maken?? :hmmz
Maar….het is inderdaad lekker dichtbij… dat dan weer wel -
AuteurBerichten