Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Mooie hoofdstad van Friesland; Leeuwarden
Dank, prijs voor vervangen van de riem voor een 8V valt mee? Waterpomp zal zo’n 70 euro zijn…
Slangetje aangesloten. Groot aantal km gaan rijden. De benzinegeur is verdwenen.
Helaas slaat de motor af bij het inschakelen van de airco…..
Als het slangetje los is dan draait de motor een hoger toerental. Rond de 900 toeren (volgens toerenteller, dus aanname). Met het slangetje aangesloten rond 700 toeren.
En nu slaat de motor dus af bij inschakelen airco als de motor stationair draait. Beetje lastig bij stoplichten etc….
Wat kan hiervan nu weer de oorzaak zijn?
Al even gegoogled op koolfilter…gaat een leven mee…Kennelijk niet. Zal morgen kijken of ik de unit eraf krijg en open kan maken. Waarschijnlijk werkt de unit niet (meer)
Iemand tips voor reparatie of inspectie?
Dank je.
Waar kan ik dit bestellen? Moet dan de gehele unit vervangen worden?
als ik m aansluit stopt de motor ermee…
Aan het luchtfilterhuis zit een aansluitpunt. Het lijkt op een ruitesproeierpompje. Maar nogmaals; de motor slaat dan af. Start ik de motor opnieuw dan start ie wel, maar slaat dan af….
Neen, 1.6 8V
temperatuurmeter werkt niet door een niet lekker werkende thermostaat. Alleen te vervangen door de distributieset eraf te schroeven.
12 november 2013 om 18:40 In reactie op: aircopomp maakt metaalachtig geluid bij inschakelen #18184342ik heb de airco laten controleren. Idd was de vloeistof nagenoeg weg. Blijkbaar al geruime tijd niet meer gecontroleerd geweest. Loopt nu weer als een zonnetje.
3 november 2013 om 19:46 In reactie op: aircopomp maakt metaalachtig geluid bij inschakelen #18184340t geluid ontstaat alleen bij inschakelen airco.
Ik zal s naar de aircoboer. Misschien te weinig airco vloeistof…Ik maak me toch een beetje zorgen.
Thx, die heb ik niet. Dat scheelt. Binnenkort maar ff een trekhaak met kabelboom bestellen. Volgens mij is de montage zelf goed te doen…
heb een philips vervangingsset gehaald. Prima setje.
Verder…achterlamp vervangen is een crime. De hele handel moet eraf geschroefd. Wat een gedoe..
Het parkeerlicht vervangen is ook een crime. Helemaal aan de passagierskant.
Maar goed, na veel gepiel en krachttermen is t gelukt :thumb
Net achterlampje vervangen. Wat een crime; de hele unit moet uitgebouwd worden. Natuurlijk knapte er een lipje..
Nu nog het parkeerlicht vervangen. Helaas zit het luchtfilter in de weg…iemand tips?
Ok, dank je. Ik heb er vol syntheet van Q8 bijgegooid. Dan moet t geen probleem zijn.
Maar…kan ik bij een oliewissel nu beter 5w30 dan 5w40 gebruiken?
Dank je Willem.
Dan is een afdichtende pakking voldoende? Of moet de egr toch gereinigd worden en daarna met een pakking uitgeschakeld?
Ai, wat een troep.. Is de egr bij dit type motor softwarematig uit te schakelen?.
Maar dat verklaart nog niet het hoge brandstof verbruik….
Dus meer bedoelt voor een diesel? Inlaat van een benzine zal weinig roetvorming hebben. Het gaat mij met name om het grote brandstofverbruik..1 op 8 gemengd gebruik….rustige rijstijl. Lol is nu al van de meriva af…
Dus..met een uitgeschakelde egr een gunstiger brandstofverbruik?Wat kan anders een oorzaak van het hoge verbruik zijn? En nee, ik heb geen zware rechtervoet…
wat is t nut van een egr als deze toch uitgeschakeld/omzeilt kan worden? Loopt de auto mooier/zuiniger met de egr uitgeschakeld/omzeilt?
De egr klep kan sowieso uitgeschakeld worden? Zou de meriva daar ook zuiniger van worden?
Ik ga vandaag bellen met de dealer….Alleen garantie op motor en bak…Maar misschien uit coulance toch reparatie. Dan laat ik de riem ook meepakken. Die moet er toch af.
Kan deze vervelende thermostaat ook de oorzaak zijn van een onvoorstelbaar hoog benzineverbruik? 1 op 9, 1 op 10. Verder heeft ie wat moeite met starten. Pruttelt en dan pakt ie m op….
ff tijdje offline geweest…
Ben met verkoper in onderhandeling over reparatie thermostaat. Ik heb de auto nog maar 4 weken…vandaar…
Nog even over de thermostaat: bij het hele koude weer bleef de temperatuurmeter <80 graden. Zat geen beweging in. Nu gaat de meter wel richting 90 graden, maar als ik ga rijden dan valt de meter weer (langzaam) terug….Is dit een teken dat de thermostaat echt overleden is? Of kan er iets anders aan de hand zijn?
Nu ik toch met de verkoper in onderhandeling ben, kan ie beter maar de juiste reparatie betalen.. ;)
Beste Paul, check pm
Mijn bericht met mijn woonplaats is verdwenen… Maar bedankt voor t aanbod Vectra. Heb je ervaring met t vervangen hiervan?
Dank Wim,
Dus zeer bewerkelijk. Das geen goed bericht, daarom zijn de kosten hoog…
is er ergens digitaal een werkplaatshandboek?
Iemand in omgeving Leeuwarden goede ervaringen met een (universele) garage voor een betaalbare reparatie?
-
AuteurBerichten