Starrie

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294906

    @C00kie wrote:

    Mooi werk :thumb

    Haha thanks, jij ook ;) ben erg blij met je hulp, dat heeft toch een paar zorgen weggenomen…

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294904

    Nu de regelaars vervangen zijn, kan ik weer gas geven jajaja.

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294903

    Ja bij de 80 MPa kakken ze gewoon helemaal in.
    Dit was wel een kort 5 minuten ritje naar de garage toe, ’s ochtends, koud en regen. Geprobeerd een paar keer flink op te trekken zodat ik goed kon analyseren wat er gebeurde. Het analyseren is wel gelukt, het optrekken niet ;-).

    Maar goed, drukregelaars zijn onderweg, monteur staat klaar, pakkingen worden geregeld. Volgende week alles weer toppie!

    In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048058

    @kimmiej666 wrote:

    @Starrie wrote:

    Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?

    Beter is wel omdat je egr los moet om die pakking te vervangen.
    Drukregelaars zelf hebben geen pakking

    Ik heb het niet gedaan :shock:

    ohoh ;-) …. Ik heb van c00kie het lijstje gekregen met pakkingen wat je zou moeten/kunnen vervangen:
    4x EGR pakking
    2x inlaatpijp naar spruitstukpakking
    1x inlaatspruitstukpakking naar cilinderkop
    1x pakking brandstofleiding common-rail buis
    (en brandstoffilter)

    Ik ga die gewoon allemaal doen voor de zekerheid, het is zo lekker als die hele 3 liters het goed doen ^^.

    In reactie op: Interessant voor de vectra c 3.0 v6 diesel rijders #18048056

    Kimmie, heb je bij het wisselen van deze dingen ook pakkingen moeten vervangen?

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294901

    Fffffffkkkk…. Auto naar de garage gebracht met verdenking van de turbo. Op de heenweg nog even data gelogd en zojuist een grafiekje gezet:

    Boven de turbo, onder de dieseldruk. Blauw is gewenst, roze is geleverd…

    Gevalletje kimi? Drukregelaars op de pomp toch?

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294900

    @Helmer opelfan wrote:

    http://www.c00kie.nl/

    Uiteraard gezien :). Met veel bewondering bekeken!

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294898

    Tx, dat is mooi om te weten. Het was me niet duidelijk dat ie anderen uit de brand helpt ;)

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294896

    Cool thanks, ik hou het in mijn achterhoofd. Vanochtend weer dezelfde problemen. Rustig rijden geen probleem, gas geven is helemaal inkakken. Het regent wel weer ppstelen.

    De turbodruk zie ik nu in de logs is een stuk minder dan gevraagd, hij vraagt 108 en hij is 84. Dat ga ik maar het eerste na laten kijken. Gelukkig kan ik vandaag met iemand meerijden ;).

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294894

    Heb je een idee wat er precies kapot gaat aan die regelaars? Is dat misschien gewoon vastzitten door opgehoopte rotzooi?

    En die jongens van EDSL, zijn die goed dus? Ik zie dat die ook een vestiging bij mij in de buurt hebben (Sittard). Met een beetje inzicht in de echte toestand zou ik al wat geholpen zijn.

    Ik weet vrij zeker dat ik wel minstens een verrotte verstuiver heb. Soms (bijna altijd) als ik een stroop gas geef, komt er een zwarte wolk, soms een grijze (ziet eruit als pure dieselnevel).

    De drukregelaars zullen vast niet optimaal zijn, maar de log ziet er nog prima uit (125 km gereden), en ik merk het nog niet.

    De verstuivers kun je volgens mij niks van meten met de opcom, tenminste ik zie niks erbij staan wat erop lijkt.

    Wat kan het nog meer zijn denken jullie? luchtmassameter of zo? Toen het donderdag begon, had het nogal heftig geregend, ik dacht dat het daar wel wat mee te maken kon hebben. Ik kwam de autobaan nog niet eens op, zo langzaam ging ie. En hij sprong niet in de noodloop, want na een kwartiertje ging ie weer prima. Wel een paar keer geprobeerd de diesel erdoor te krijgen, en dat ging met en met steeds beter.

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294892

    Inderdaad geen codes vanochtend, en hij reed weer prima. Nog steeds wel wat pluimpjes (die die altijd gehad heeft en waar ik sowieso altijd de verstuivers de schuld van heb gegeven).
    Brandstofpomp heb ik vorig jaar laten vervangen. Toen die kapot was reageerde de sigum echt heel anders. Toen was het net of je geen gas gaf, en spoot ie ineens vooruit.
    Nu voelt het alsof ie wel volle druk heeft, maar het niet ingespoten krijgt, alsof het gewoon niet de motor ingaat, of niet verbrand wordt. Ook wiebelt de motor vaak bij optrekken, dit duidt toch op minder poten lopen?

    Na de terugweg vanavond ga ik de logs weer eens bekijken.

    In reactie op: Backlight pin voor display ncdc2015 #18285819

    Misschien heeft hier iemand nog wat aan…

    Met de pins die op de print zaten van de 32pins stekker, heb ik pin 1 en 4 gebruikt voor een geschakelde 12v. LCD brandt nu prima, zij het op volle kracht.
    Misschien dat pin 7 toch het goede dimsignaal zou zijn, maar ik vind het wel prima zo. ;-)

    Der 32 Pin Stecker ( XC19 ) CID
    Pin 1 = Klemme 31 Masse
    Pin 2 = Sensor Außentemperaturfühler masse
    Pin 3 = Sensor Außentemperaturfühler Signal ( Fühler 5kOhm NTC bei 25 Grad)> ( Modell 2002 automatische Klima )
    Pin 4 = Klemme 15 Zündung
    Pin 5 = Klemme 30 Dauerplus
    Pin 6 = Motor Drehzahl Signal
    Pin 7 = Lichtdimmersignal
    Pin 8 = NC
    Pin 9 = NC
    Pin 10 = CAN-BUS High
    Pin 11 = CAN-BUS Low
    Pin 12 = Wegstreckensignal
    Pin 13 = Sensor Motorölstand
    Pin 14 = Diagnostikleitung ( Tech2 )
    Pin 15 = Bremslichtschalter Signal
    Pin 16 = Sensor Bremslichtsicherung
    Pin 17 = Sensor Scheinwerfer und Rücklicht
    Pin 18 = Sensor Bremslicht
    Pin 19 = Sensor Bremsbeläge
    Pin 20 = Sensor Bremsflüssigkeit stand
    Pin 21 = Sensor Automatik Getriebe
    Pin 22 = Sensor Wischwasserstand
    Pin 23 = NC
    Pin 24 = NC
    Pin 25 = NC
    Pin 26 = Tankgeber
    Pin 27 = Benzinverbrauchssignal
    Pin 28 = Bremslichtschalter negativ
    Pin 29 = Sensor Lichtweitenreglung ( Zusatz ) ( Modell 2002 Elekt. Zuheizer )
    Pin 30 = Zusatzheizung ( Zusatz ) ( Modell 2002 Elekt. Zuheizer )
    Pin 31 = Kühlwassertemperatur
    Pin 32 = NC ( Modell 2002 Elekt. Zuheizer )

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294888

    Ok, ik begrijp het. Met verstuivertje wisselen gaat het niet lukken ;). Ik ga morgen nog eens de opcom eraan hangen en de waardes loggen. Ik vermoed dat cookie niet in de buurt woont (niemand woont bij mij in de buurt), maar we gaan kijken.

    In reactie op: Signum V6 3.0CDTI verstuivers #18294885

    Turbodruk kan ik nog eens meten, maar de laatste keer dat ik dat gedaan had (maandje of twee geleden) was ie nog prima. Terwijl ie toen ook al eens haperde.
    Hij lijkt nu gewoon helemaal dicht te zitten.

    Mijn hoop was dat als ik gewoon twee verstuivers bestelde, ik die even plug-and-play kon verwisselen.
    Ik heb geen echte opelcontacten en mijn monteur is van de oude stempel (geen computers).
    Als jullie iemand hier van het forum weten, heel graag.

    In reactie op: Backlight pin voor display ncdc2015 #18285818

    Ah ik snap het. Maar dat is teveel moeite denk ik, dan zet ik er gewoon de geschakelde 12V op.
    Bedankt voor het checken!

    In reactie op: Backlight pin voor display ncdc2015 #18285816

    Klasse, als je dat even zou willen doen! Er gaan twee stekkers in die displaymodule, daar moet een dimkabel tussen zitten.

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136958

    Met dank aan Tanner de brandstofdruksensor kunnen vervangen. Eerst behoorlijk wat lekkage gehad daarzo. Nu met locktite 577 geseald. (Ringetjes werken niet, die knallen kapot. king: )
    Nu lijkt ie bijna in orde, echter kwam hij in het regenachtige weekend gewoon niet van de plaats. Vandaag was het weer ok.
    In ieder geval weer een stuk verder ;-). Bedankt voor de hulp!

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136957

    Inderdaad kim, zeer schappelijke gast. Zou ik eind van de week dan toch weer stiekem een gelukkige signum rijder worden?

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136955

    Oki ga ik ff doen, tx! Voor het geval ie niet op pm’s zit te wachten, refereer ik aan jou he ;-)…

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136952

    Ik zou geen tranen meer over hebben.

    Wat is er zo speciaal aan deze motor dat alles hiervan gewoon 10x zo duur is? Je weet dat als je aan zo’n auto begint dat je iets meer kwijt bent aan onderhoud. Is ook niet erg. Maar dit soort bedragen had ik echt niet verwacht. Geen mens die dit weet kiest nog voor deze bak.

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136949

    Tx! Supersite!

    Nummers gevonden, brandstofdruksensor: 97726643 GM of Opel 6235609, prijs om te huilen.
    Brandstoftemperatuursensor vind ik niet echt (bestaat zoiets wel?), wel koelvloeistoftempsensor 15404280 onder het kopje fuel temperature sensor (zal um wel zijn dan), prijs €15 das geen probleem.

    Nu nog een cheape supplier vinden voor die druksensor, ik vind €600 echt echt echt om te janken voor zo’n klein ding.

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136947

    Pffff wat een ellende. Die sensor kon ik krijgen. Volgens leverancier bij Opel: €800 tjaja, bij hem €600.
    Ik had besloten dat ie dus niet kapot was.
    Bij een opcomgarage laten uitlezen, deze meldt: brandstof temperatuur sensor en brandstof druk sensor kapot. (Codes heb ik helaas niet).
    Monteur ontdekt een breuk in het plastic aansluitgedeelte van de druk sensor. (Dit is overigens niet een van de drukregelaars, maar zit direct rechts van de egr klep.) Na wat tapen en meten loopt ie weer.

    Maar helaas, niet heus. Toen ik um even aan de tand voelde begon het apparaat weer te stoten en te stotteren. Code P0190 – brandstofdruksensor – storing stroomcircuit.
    Ik begin langzaam te fantaseren over een wereld zonder opels (sorry).

    Weet iemand misschien de onderdeelnummers van de brandstofdruksensor en brandstoftemperatuursensor? Dan kan ik wat gaan googlen, ik word langzaam beetje ziek van deze bedragen.

    Alvast bedankt (mannen en vrouwen ;-) )

    Starrie.

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136945

    @kimmiej666 wrote:

    Vrouw ;)

    nah geloof ik niks van :hmmz

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136943

    aha! klinkt als ‘zou best kunnen!’ dus ;-) Dan gaan we morgen weer es proberen! Bedankt man!

    In reactie op: Signum 3.0d 2003 P0190 brandstofdruksensor? #18136941

    Tx. EGR was vervangen maar toen gaf ie dit. Durf er niet mee proberen te rijden nu.
    Stationair loopt ie op 1000 toeren en als je de rem intrapt op 700-800. En P0190 code: Brandstofdruksensor elektrisch circuit.
    Ik kan me niet voorstellen dat een van die regelaars het toevallig nu spontaan begeven heeft.
    We denken dus dat er een of ander iets kleins kapot/los is gegaan met vervangen van de EGR klep.
    Overigens oude EGR erop gezet en zelfde issue.
    Zou het kunnen dat er tijdens de wissel koelvloeistof gelekt is op die regelaars of zoiets en kortsluitinkje of zo veroorzaakt?
    Ik hoop nog dat die sensor ergens in de buurt van de egr zit en we gewoon een draad overgetrokken hebben.

    edit: ik heb het inhouden, slecht trekken, en noodloop na 75km met code P0409 (EGR) uiteraard aan de egrklep toegewezen. Zou echt zuur zijn als dat het probleem niet is. Maar de P0190 komt nu pas.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)