Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo en welkom:thumbup:thumbup.voor de koplamp moet je je voorbumper eraf halen deze zit boven met 3 schroeven vastaan de linker en rechterkant bij de voorwielen aan het einde van je bumper.en dan zit hij aan de onderkant van de wagen nog met een paar schroefjes/klemmetjes.op zich valt et wel mee 1 uurtje werk.
ben eergisteren naar de opel dealer geweest en hier zij hij dat deze niet meer te leveren was.
nope het is de reactie arm. deze zit aan de kant van de distributie ,van een beugel op het spatscherm naar een beugel op het blok gemonteerd.het gaat hier om een c25xe.
hallo. dat je maar veel plezier mag hebben van je cali:thumbup
amen:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
vandaag de monteur gebeld en die zij niet doen.totaal geen zin dus we wachten het maar af .zal volgende week wel ff verslag doen.
gewoon zilver!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! goud is bling bling:puke
das waar je kan er rot bij maar ja wat moet je anders in je vrije uurtjes doen.haha.Maar de auto moet nog op de bank en ik wil graag het maximale eruit krijgen dus vandaar dat ik dacht mischien die verstelbare brandstofdruk regelaar.
maar is het dan beter om zo te laten ,of toch een andere drukregelaar met of zonder pomp in te bouwen .want als ie eenmaal op de bank geweest is heeft het volgens mij geen nut meer om te doen
V6 Bosch Fuel Pump
85 ltrs/hr @ 12v (3.0 to 3.5 bar)
Fuel System Pressure = 3.0 bar nominal
V6 Injectors
Bosch, Type 0-280-150-428
Flow = 196 to 220 cc/min @ 3 bar (100% duty cycle)
Impedance = 16 ohm
BHP rating (each inj) = 26-34 bhp (42 peak)
6 injectors combined flow rate : 70 to 79 ltrs/hrdit is wat een site aangeeft wat er nu inzit.en de staandaard drukregelaar kan tot 3 bar
vandaag ff naar de monteur gereden en ff late luisteren en wat denk je ,er mankeert niks aan .hij hoorde niks.dus hieruit blijkt dus dat je je compressie moet meten met een warme motor.pak van me hard .het hele weekend zitten knijpen voor niks.dus al met al goed gegaan .nu ff dhz bellen om een afspraak te maken voor het afstellen van de verstelbare tandwielen en ff op de bank voor de chip.ben benieuwd.Willem bedankt voor je mentale steun en uitleg:wors.en de rest natuurlijk ook:thumbup
lees net dat je compressie moet meten met een warme motor dit had ik gisteren gedaan en vandaag dus niet mischien dat hier de fout licht .ik las ook dat als je geen goede compressie meet je een beetje olie in de kamer moet spuiten want dan weet je of het je zuigerveren of kleppen zijn.klopt dit?
dit ga ik zeker laten doen. heb net weer de inlaat eraf gehaald.en nog een keer gemeten en nu gaf hij weer hele andere waardes aan 10.1/10.4/10.3.word er gek van ,nu hoop ik dat mijn compressie meter stuk is.als de kleppen krom zijn zou je dit toch moeten kunnen horen.tis jammer dat ik het niet aan het rijden kan merken want hij loopt zowieso anders met deze nokkenassen.en hij moet dus nog afgesteld worden, en de chip moet herschreven worden.maar ik moet eerst zeker weten of de compressie/kleppen nog goed zijn anders is dit wegegooid geld.zie et ff niet meer zitten. maar ja dat heb je als een beun de haas.
snerpend geluid kwam van de stel rol dus gelukkig .maar nu nog een keer compressie gemeten en mijn achterste 3 cilinders geven nu 14.2 /12.2/12.1/ dus waarschijnlijk toch mijn kleppen krom???k..t:mad:mijn eige fout:swear.Om de kleppen te vervangen is dit te doen .want de kleppen kosten niet veel.3.10euro per klep. komt hier nog meer bij behalve het kop revisie setje .dit zal ook de eerste keer zijn dat ik kleppen ga vervangen.ps moet ik ook de trekbouten weer vervangen of kan ik deze weer hergebruiken.
vandaag compressie gemeten en deze was 14.2 dus okee .waarschijnlijk dus een fout gemaakt verleden keer.nu heb ik alleen een snerpend geluid als de motor draait ik denk zelf de spanrol.heb namelijk alles goed ontvet en met de hoge druk. dus ik denk dat ie droog staat. morgen maar ff eraf halen en kijken of ik deze ff in kan vetten.ff nog iets, als ik 14.2 meet dan kunnen toch niet mijn kleppen krom zijn.of is dit wel mogelijk.voor de eerste keer dat ik em starte leek het net een bak vol met knikkers .de achterste cilinders stonden 1 tand verkeerd.deze heb ik weer goed gezet en na een minuut of 2 was het geratel weg.dus ik dacht mischien mijn nokvolgers,waar geen olie inzat.nu loopt ie dus redelijk netjes.alleen dat snerpend geluid .
:thumbupwe gaan ervoor eens moet de eerste keer zijn:thumbup
heb het gevonden .op de doos staat een E en een A.dus dit moet wel ein en aus zijn.schrick is natuurlijk duits.dus probleem opgelost .:thumbupwillem thanks:wors
willem bedankt voor de reacties en de rest ook natuurlijk.en zodra de cali weer inmekaar zit laat ik et ff weten:thumbup
dan hoop ik dat ik een fout met meten heb gemaakt ff op de kop bouten wachten en dan weer in mekaar.laat et wel ff weten:thumbup
maar dat is juist het probleem.heb 2 weken geleden de snelle nokkenassen gekocht .deze waren ook niet goedkoop.dus me vrouw ziet me al aankomen .he schat ff een ander motor blokje kopen:ovier maanden geleden nog ff de warmtewisselaar plus dynamo nieuw erin gezet dus je snapt em wel.maar ja.dus als ik het het goed begrijp mag het water eigenlijk niet weg lopen;dus jullie zouden vervangen. .als ik nieuwe zuigerveren erin zet moet ik dan de cilinder uitlaten honen ,of kan ik deze zo plaatsen.ps ik denk dat ik eerst de koppen erweer op zet, snaar enzovoort, en dan maar weer ff compressie meten. en dan maar hopen dat ik het verkeerd gemeten heb.zo niet dan maar weer uit mekaar:cry
dus het is niet zo dat hij waterdicht moet zijn. zou ik dit ook met olie kunnen doen.ps toen de kop er nog opzat heb ik volgens mij ongeveer 10.4 bar gemeten is dit okee of moet dit hoger zijn.kan het namelijk nergen vinden.
wat is snel weglopen is dit 1min of 10 er lag namellijk koelvloeistof op en dit was na ongeveer 15 min wegdus ik hoop niet dat ze versleten zijn .
beter kan niet.:thumbup
maar je doet et wel, en dat op zich vindt ik al een hele prestatie.vandaag de dag word er door de jeugd veelste weinig gerommeld ,playstation/x box enzv dus ik vind et schitterend als ik dit zo zie.dat tschirt formidabel, en ik altijd maar klootzakken met matjes .ps niet dat ik zelf zo oud ben.maar toch.dus keep up the good work.:wors:wors
leuk dat er toch nog zoiets bestaat als knutselen en niet iedereen het zelfde heeft. one of a kind.:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup:wors
-
AuteurBerichten