Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zolang ze maar van de nederlandse vrouwen afblijven ;)
@81supporter wrote:
@spurm24 wrote:
ben der maar wat blij mee :) die kerel van dat bedrijf in Neer wou m eerst naar Polen wegdoen, maar zelfs daar willen ze geen calibra’s meer :wtf
Gelukkig willen we hier ook geen Polen meer.
mee eens!
waar kun je de airco bij laten vullen, ben namelijk een keer bij de ATU in Deutschland geweest en daar konden ze de mijne nie bijvullen omdat dat spul niet meer verkocht mocht worden ofzo…?!
ben der maar wat blij mee :) die kerel van dat bedrijf in Neer wou m eerst naar Polen wegdoen, maar zelfs daar willen ze geen calibra’s meer :wtf


m’n eerste calibra, 8V uit 1990

m’n tweede calibra, een 2.5 v6 uit 1994

en nog ff off-topic, m’n zelf mat zwart gerolde astra f cabrio gekocht voor 600 euro uit 1995

hij zag er zo uit…





zo… nu genoeg geupload :)der is maar 1 winnaar en dat was ik al king: 900 euro heb ik voor deze Calibra betaald! Is toch geen geld voor zo’n moderne klassieker!?
Nope :)
was het maar waar, t was iets meer :)
m’n laatste post is alweer van een tijdje geleden en zijn er weer een hoop dingen veranderd :) in positieve zin dan! ben weer in het bezit van een bloedmooie calibra (miss dat iemand de historie weet) ik weet alleen dat ik de 2de eigenaar ben en dat de vorige eigenaar een vrachtwagen chauffeur was/is… heb 3 keer de reis van Winterswijk naar Neer gedaan en ben toen voor deze calibra gegaan 146dkm NAP rapport derbij :) is ondertussen m’n 3de calibra en het blijven donders fijne auto’s! na een rode 8 klepper uit 1990 met 324.000 km op de teller, en een zilveren v6 uit 1994 met 220.000 km op de teller te hebben weggebracht naar de sloop is het nu de beurt aan deze paarse 8 klepper uit 1995 (toch wel het betere bouwjaar qua roest) heb na aanschaf alleen de remschijven en blokken vervangen voor een set geperforeerde/gegroefde remschijven incl remblokken en er een dubbele dtm uitlaat onder laten zetten, dit waren de enige minpuntjes aan deze auto!
nou moeten jullie raden wat ik voor deze calibra betaald heb!?
ik zal eerst wel eens naar de dealer gaan voor zo’n gehele reset van de “leerblokken”
ik heb dan geen calibra meer (rip v6je) maar kon het niet laten om Calibra velgen te monteren onder m’n astra :) gisteren gekocht in Drachten (dikke 200 km rijden, maar was de prijs ook naar)
Uploaded with ImageShack.us
gisteren in drachten (209km) deze schitterende (vind ik) calibra velgjes gekocht voor 125 euro!
vandaag ff gewassen en gemonteerd auf die Astra :)Uploaded with ImageShack.us
ff gegoogled, nou heb ik de codes gevonden,
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty
93 Hall Effect Switch (HES) low voltagemaaruh :wtf heeft dat allemaal met elkaar te maken ofzo?
hallo allen,
heb m net nog eens ff uitgelezen dmv de welbekende knippercode, code 12 maar die is normaal, dan heb ik nog een code 13, 92 nokkenassensor, en nog een code 93…
heb met zoekfunctie nog eens ff gezocht maar kan niks vinden :( heeft iemand met een linkje met een site waar al deze codes op staan? t gaat om een astra f 1.8 uit 1995 motorcode c18xel
BVDvanmorgen de auto starten, geen lampje, 4 á 5 km gereden, lampje brand weer, weer in noodloop (4500 toeren) wordt er nou eigenlijk al een beetje moe van, had ik m’n calibra v6 maar nooit naar de sloop gebracht :(
nou breekt mien klomp, net ff weer proberen te starten, lopen als een zonnetje, gewoon weer boven de 4500 toeren… en nog geeneens de accupool eraf gehad :wtf
30 juli 2011 om 13:46 In reactie op: Wie weet waar deze stekker voor is ? (Astra F,opgelost) #17899323is in ieder geval goed gecorrodeerd :)
aanslaan gaat niet snel maar hoef ook niet héél lang te starten… Maar als de krukassensor kapot is loopt tie dan ook in noodloop? (4500 toeren) zal vanavond de min pool er nog eens afhalen, mocht het weer voorkomen wordt het weer de paperclip methode :)
nou was ik héél even héél blij, mm lampje was uit nadat ik de min pool paar minuten eraf had gehaald… Weer lekker voorbij de 4500 toeren :) maar toen ik de auto uit zette en daarna weer startte was dat verrekte mm lampje er ook weer, nou kan ik weer niet verder dan 4500 toeren :( wat te doen???
haha, foutje van mijn kant, toen ik de distr kap los heb gedraaid, draaide ook meteen de bout met schroefdraad voor de kap mee :) die komt in die uitsparing :) dus probleem opgelost!
met moersleutel wat in de kofferbak ligt kun je m handmatig openen en sluiten, ff dekseltje bij het motortje weghalen…
maar hoe weet ik dan zeker dat de sensor goed zit? heb nergens een aanslag zitten ofzo, hij kan alle kanten op…
heb de distributiekap er helemaal af gehad en ben geen schroeven of dergelijke tegen gekomen…
dus als er wat in hoort heeft het vast daar aan gelegen en ben ik miss eindelijk van code 92 af :)bij deze mijn “nieuwe Opel” ga er op PK’s aardig achteruit, maar bij de calibra kon het dak niet naar beneden :)


klein gunnewiek in groenlo heeft ze ook, 24 stuks voor 378 euro, toch stukje goedkoper als die van “mathijsen opel tuning” maar calibra is passé, nou geld stoppen in m’n astra f cabrio :)
heey een bekend probleem, heb t ook gehad met m’n v6, de achterste was bij mij kapot… hels karwij om m te vervangen!!! en voor zo’n klein sensortje vond ik m nog aardig prijzig, 84 euro…
maar hij loopt wel weer lekker :) -
AuteurBerichten


