Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke dus mun koppel neemt af hoe kan ik dit t beste compenseren, dus wat moet ik als eerst aanpassen om dit weer hoger of gelijk aan orgineel te maken?
Dat klinkt helemaal goed, dat scheelt weer 60 euro,
en zoals je het omschrijft gaat dat me wel lukken denk ik.
Desnoods wip ik even de garage binnen mocht het me echt niet lukken.Over die versnellingsbak, want dat bedoelde je, kan ik die 1:1 laten overzettenz plug en play zeg maar?
En moet mijn ecu niet opnieuw worden ingelezen als ik dit doe?
Ik heb nog een openluchtfilter liggen en dacht, om kosten te besparen om deze in te bouwen in de orginele filterbehuizing van mijn astra g.
Is dit een strak plan of gaat dat niet werken?
Het gaat me overigens puur om het geluid, maar wil geen nadelige effecten ervan door warme lucht etc. Vandaar de gedachte.Dit is t idee maar dan wel met gesloten behuizing:
http://rs724.pbsrc.com/albums/ww246/mr-p_photos/DSCF3217_zpsdcaaedb1.jpg?w=480&h=480&fit=clip” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ja dat is het hoofdoel iig om mee te beginnen
Later zal ik de rest aanpakken, maar ik moet soms naar duitsland en dan wil ik langdurig knallen op de autobaan.
Met langere bak bedoel je versnellingsbak?
Ik ben echt een beginner op elk gebied maar leer snel van jullie, dus vergeef me de ontwetendheid ;)Ik ben toch van plan om m dan te gaan halen en een mech. Gasklep van de sloop.
Heb me er beetje in verdiept en als ik het goed begijp moet ik wel aardig wat aanpassen om het passend te krijgen zoals kabels solderen etc.
Ik ben daar dus niet in thuis en zou dit liever laten doen door iemand,
of is dit gewoon best simpel?
Zijn er mensen geintereseerd om me bij zoiets te helpen en me het e.e.a. te leren voor een vergoeding en een biertje, uiteraard?Kom uit omgeving roosendaal en wil best een stukkie tuffen ervoor.
Oke top dan weet ik het in elk geval zeker!
Ik denk dat ik dan gewoon maar even doorspaar en voor nieuw ga…
betreft dat 200 constant rijden, ik weet dat ie het nu niet fijn vibdt aangezien dat zijn top is, maar als ik die top verleg naar 220 dan zou het moeten kunnen, dacht ik.
dat is ook de hele reden van opvoeren.Als dat geen strak plan is dan begin ik er zoiezo niet aan.
dan kan ik beter een 2.2 motor er in knallen op termijn.Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Volgens mij zit die er bij wat ik kan zien en het is een elctronische gasklep zoals er staat, hij is geschikt voor een xel, maar ben vandaag bij de garage geweest en die zei dat dat niet kan, klopt dit?
Nog even terugkomend op die mantzel…
Zit er serieus aan te denken m te gaan halen, maar zou graag wat advies krijgen over die uit de link.Kan iemand zien of dit een complete set is en of ie nog in redelijke staat is? Ik zie namelijk afgeknipte slangen geloof ik en ben oom benieuwd of er niet meer bij nodig is dan enkel dat wat hij aanbiedt.
Als ie namelijk goed oogd voor jullie dan koop ik m liever tweedehands dan nieuw voor de portomonee..
@Parqueted wrote:
Waarom hebben sommige Gtjes een chrome rand aan de grill? Speciale uitvoering?
Die hebben ze er zelf ingezet.
De buizen worden zoiezo vervangen door aluminium o.i.d. maar zolang het filter hetzelfde is denk ik dat het geen kwaad kan, ik hoop alleen nu nog een bevestiging.
Astra g uit 99
X16XEL 16v91647
Oke top bedankt!
En je hebt gelijk het moet 105 zijn, tyo foutje zie het ook nu pas.Van der ven in Roosendaal heb ik m vandaan, is goed te doen is 20 min ofzo zijn voordelig met veel onderdelen, zeker een aanrader!
Overigens zal de inbouw nog wel even op zich laten wachten aangezien de beste man eerst de kabelboom in orde voor me moet maken.
Oke dat klinkt goed heren, ik ben benieuwd of er nog een wezelijk verschil zit tussen een mantzel of een dbilas?
Heb even gekeken en kan deze mantzel kopen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/motor-en-toebehoren/m961562160-mantzel-powerbox-c16xe-x14xe-x16xe-z16xe-elek-gasklep.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618″ onclick=”window.open(this.href);return false;,maar dat lijkt me ontiegelijk veel werk om in te bouwen, er staat ook dat dit een electeische klep heeft maar werkt dat wel op mijn xel of moet ik dan heel veel aanpassen?
Want als ik een flowtec neem dan zit de inlaat toch vast als 1 geheel, althans wat ik kan zien op hun site en dat lijkt me een stuk makkelijker, maar die kost 1260!!! Euro (weet niet of dit in of exl montage is) en dat iss me dan weer beetje teveel van t goeie
En hoe kan ik zien of welk type het is?
Het is een 99’er dus neem aan type 1…Over de nokkenas bedoel je dan de orginele vervangen voor een sportnok en heb je enig idee wat hier de koste van zijn voor aanschaf en montage, want ik kan dit zelf per definitie niet.
Oke dan ga ik me eerst daar op richten, wist niet dat dat uitmaakt ben nog een leek op chip gebied
Heb even gekeken en je hebt helemaal gelijk Wim, weer wat geleerd.
Oorspronkelijk is dat een stekker voor je luchtmassameter, als ik het goed heb , zoals Bart al zei no worries
19 oktober 2015 om 16:01 In reactie op: Astra G Cruise Control – Is ie nou wel of niet voorbereid? #18299571Ja ik nu ook haha, zoals ik zei mij ’n ervaring he ik kan er ook naast zitten..
Kan het niet zo zijn dat die stekker meerdere toepassingen heeft?En anders volg je die kabel trek je heel je auto ondersteboven en als je dat gedaan hebt hoor ik t graag van je XD
19 oktober 2015 om 14:50 In reactie op: Astra G Cruise Control – Is ie nou wel of niet voorbereid? #18299569Hi!
Ik heb hetzelfde blok als jij en had ook plannen om het in te bouwen,
Mijn ervaring is dat het enkel is voorbereid op de elektronische pedaal modellen en dus niet op die van jou en mij.
Je zult dus de servomotor moeten plaatsen en de benodigde kabels.
Alle kabels zijn dus NIET aanwezig helaas…
Op de elektronische is het vaak gewoon kwestie van handeltje vervangen en gaan met die banaan, ons lot is anders helaas…Sterkte ermee!
Ah topper ik denk dan toch dat ik dat doe is me iets gemakkelijker.
Ben net terug van de sloop en kom op totaal van rond de 50 euro voor hendel en mid, dus goed te doen.Had inderdaad al het forum gelezen over de imitaties, maar aangezien ik het eigenlijk puur voor rijbereik doe en de mid die getest is bij de sloop het keurig doet slechts 33 euro kost, is me dat toch beter.
Ik ben geholpen jongens, voor nu.
Allemaal ontzettend bedankt voor de reacties!!Als het is geïnstalleerd zal ik nog even de foto’s posten voor de liefhebber.
Maar haasje17, als ik dus niet het oliepeil koelvloeistof niveau en ruitenvloeistof wil aflezen heb ik dit toch niet nodig of wel?
Dat scheelt me het meeste werk en kosten denk ik.
Als ik dan enkel de kabelboom aanpas en de hendel en mid haal ben ik klaar toch?Kijk dat is helemaal super, ontzettend bedankt voor de moeite!
En ik maar denken dat t schema al compleet was X-D
Allereerst bedankt voor de reacties, ben gelijk een stuk wijzer.
Dat schema is top!
Ik ga straks even naar de sloop om een opsomming te maken van alle kosten die erbij komen kijken en dan goed overwegen of ik dit wel ga doorzetten.Qua tijd zit het wel goed aangezien ik net klaar ben met mijn theorie opleiding en 3 weken vrij heb eer ik begin met praktijk en ik me anders echt stierlijk verveel.
Het is me meer te doen om de kosten en vooral haalbaarheid aangezien ik zelf nog niet alles kan.En smoke wat betreft die cid is een uitgebreide versie van de mid dacht ik? Maar zit daar dan niet standaard een boordcomputer in, want ik dacht dat er in een mid standaard een boordcomputer zat dus zeker in een cid.
Hoe zit dat precies?Sinds een maand trotse bezitter van mij 2e astra, 1.6 xel met 115 pk sport uit 99 met een hele mooie tellerstand van 94.000, dus hetb aardig wat te verbouwen eer het naar mijn zin is.
Vandaag led lampjes in het interieur geplaatst, 1200 watt sony woofer bekisting 4d carbon folie gewraped en geïnstalleerd samen met 300 watt jbl hoedies + nieuwe Sony radio erin.
Daarna asbak gerepareerd, bleef hangen, irritant getril uit middenconsole bij tid opgelost en daarmee gelijk mun display gemold :cry: dus gelijk maar gaan verdiepen in het plaatsen van een mid, maar dat wordt nog een pittige en prijzige klus zo te zien…
-
AuteurBerichten