Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ok bedankt voor de handige tips;) Ik heb wss een F2 grill.
Als ik een F1 gsi bumper zou steken krijg ik dan ook problemen met het aansluiten bv bij koplampen?:hmmz
Ok makelijk dus niets losschroeven;)bedankt
Denk ook dat er iets mis is met de injectoren waardoor die teveel brandstof in je cilinders spuit en je mengsel daarom verkeerd is waardoor die gaat zwart roken,ploffen,…
kdenk dat ik 2 schroefjes gezien heb elke kant 1,maar hoe je daar bijkomt:hmmz
Je haalt het onderste en bovenste deel uit elkaar(weet niet meer exact hoe ik het gedaan heb maar het was niet moeielijk) Alleen moet je dan wel de kabels van de stoelverwarming naar het bovenste gedeelte is doorknippen en terug solderen en beschermen.
Linkerstoel voor de rechter ruiten kan mss wel maar dan zit je klepje verkeerd om de stoel te kantelen
Je kan zelf de onderstellen laten zitten en gewoon de 4bouten van de stoel losmaken:P Calibra stoelen passen er zo op.
Ik heb ook de stoelverwarming aangesloten en de onderste delen van de stoelen met elkaar verwisselt(krijg je minder snel instapschade) Het onderste deel van de bestuurdersstoel voelt aan de linkerkant duidelijk al wat slapper dan aan de rechterkant.
origineel gepost door adam222
Benodigheden:2 x mensen ( maakt het gemakkelijk )
2 x Electrische complete raam motoren.
2 x Electrische raam schakelaars.
2 x Deur kabelboompjes.
1 x 5mm boor.
12 x popnagels 5mm dik 10mm lang.
Een hoop bedrading.Eerst haal de de deur panelen er af, zitten vast met een paar schroeven en verder vast geklikt. Het raam hendeltje zit geborgd met een borgclip deze kan je verwijderen met een kleine plate schroevendraaier.
Als de deur panelen er af zijn dan kom je een sort folie tegen dat op de deur zit geplakt, deze moet je er helemaal af halen.
Vervolgens gaan we de speakers verwijderen.
Dan gaan we beginnen aan het demonteren van het oude raam mechaniek.
eerst draaien we deze 2 x Torx40 bouten los.
Dan gaan we de pop nagels uit boren waar het oude raam mechaniek mee vast zit, dit zijn er 6 per kant.
De popnagels moet je uitboren als het raam op de laagste stand staat, dan word het makelijker om het er uit te halen. Niet te hard boren anders schiet je er ineens doorheen.
Zo nu hebben we alles uitgeboord en los geschroefd.
Dan moet 1 iemand het raam van binnen uit omhoog drukken, en iemand anders het raam omhoog vast houden.
Bij het omhoog duwen kan je heel makkelijk de laaste bevestegings punt los halen en dat is een kuststof blokje die in een rails loopt. Deze zit naast de 2 torx bouten, als het raam hoog genoeg is kan je die er zo uit schuiven.
Dan kan je het oude raam mechaniek er zo uit schuiven, als het nieuwe Electrische raam mechaniek in gaat moet je weer dat kuststof blokje eerst in de rails schuiven. Dan kan je het raam weer laten zakken en de boel vast popnagelen.
Let er wel op dat 2 popnagel punten op het Electrische raam mechniek op een andere plek zitten dan het oude mechaniek.
Rood geeft de oude popnagel punten aan en groen de nieuwe.
Na dat de 6 popnagels er weer in zitten dan de 2 torx bouten vast draaien en het zit er in.
Bedrading schema van Jim21.

Van de bedrading zal ik morgen ook nog wat info over neer zetten, ben er zelf ook nog niet klaar mee :P maar het schema van Jim21 is een goed aansluit schema.
Groetjes Adam
Ziet er goed uit:thumbup Zal wel ongeveer hetzelfde zijn als bij een Astra F?
Er zit dus geen stekkertjes of bekabeling klaar in de deur? Ik heb elektrische spiegels,cv met alarm,airco,maar geen elektrische ramen. In de zekeringskast zie ik wel dat er schuivertjes klaarzitten om een zekeringetje in te steken:hmmz
5 november 2009 om 10:12 In reactie op: Mijn tweede hobby,tattoo's!!!! plaats hier je foto' #17460621De mijne(sterrenbeeld)

Heb je daar wat meer info over? Prijs? Waar kan ik die kopen?
Mijn sleutel is bij de motorombouw hetzelfde gebleven,het lijkt me sterk dat ze het contactslot mee gewisseld hebben;)
gewoon te gek:wors moet wel eng zijn als je zo over de 200 rijd in een Corsa Atje:D
Heb je tellernaalden van een calibra turboteller gehaalt of gewoon gekleurd met iets?:hmmz
Rijd al terug een paar dagen
Heb de alternator er vantussen gehaald en 1 Diode moet wat mis mee geweest zijn want er was 1 van de 3spoelen verkoold.
Kheb me dan maar een nieuwe alternator gekocht van 100A
145€ met gravering voor de 1jaar garantie:D Nieuwe alternator geplaatst en alles was weer prima!;)
Ga morgen men dynamo/alternator losmaken maar kheb al is gekeken en geloof dat het een Delco Remy alternator is,kan niets zien van Bosch/Valeo.

1 Bevestiging
2 Waaier
3 Lager
4 Poelie
5 Rotor
6 Stator
7 Regelaar
8 Veer koolborstels
9 Lager
10 Koolborstels
11 SleepringZou die regelaar er bij mij ook zo uitzien?
Ok,maar aan de dynamo zal dan toch niets mis zijn? Kga morgen is kijken of ik de spanningsregelaar er kan afhalen en kijken of ik er die andere kan opzetten van men C20XE motor uit de tigra.
1 197 311 214 Spanningsregelaar
(v) 14,5v, temperatuurbereik 10°c, nominale stroom 14v
Laadstroom 70a 35.40 BoschF 00M 145 370 Spanningsregelaar
Laadstroom 120a , voor fabrikant bosch 38.00 Bosch
Je hebt 2 verschillende spanningsregelaars..:hmmz
Die dat ik liggen heb is van een Dynamo van een C20XE motor met M2.5 motronic en geen Airco. Die van mij is M2.8 met Airco (Dis-onsteking)
Zijn er verschillen met de spanningsregelaar
:o Dan kan ik er best morgen al aan beginnen. Spanningsregelaar is het zwarte blokje wss dat op de alternator zit?
:o Kan er dan zoveel misgaan? Nu ik dit weet probeer ik wel niet teveel in toeren te gaan rijden aangezien de spanning stijgt dan.
Voor de batery is het denk ik wel een gevaar. Aangezien het weer ga ik er pas morgen of maandag aan werken.
Kan je het er makkelijk afhalen en vervangen? Kheb nog een alternator van een C20XE dus regelaar zal wel hetzelfde zijn geloof ek?
Kheb nog een SFI kastje liggen,maar helpt dat nu zoveel aan het vermogen?De ruimte van de luchtinlaat word enkel kleiner,maar of dat omzet in meer vermogen:hmmz Kdacht eigelijk gewoon dat het handig en nodig is voor een motorombouw in een corsa/tigra door plaatsgebrek.:wtf
memories




pff dan lijkt het me wel een verloren zaak. Zal het wel doen met men tempmetertje en dagteller:D zo weet je ook al meer;)
pff dan lijkt het me wel een verloren zaak. Zal het wel doen met men tempmetertje en dagteller:D zo weet je ook al meer;)
Wat ik ook niet heb is een boordcomputer.
Zou het makkelijk te doen zijn om er 1tje in te bouwen? Of is het onbegonnen werk? Zit er een stekkertje ofzo klaar aan de motronic voor de boordcomputer?
Achter het klokje vind ik toch niets van bedrading hiervoor:hmmz
-
AuteurBerichten








