Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had een universele armsteun in men tigra(met calibra stoelen)
Nu lijkt het toch dat ik tussen de stoelen in men astra meer plaats over heb,dus denk ik dat die bredere steun ertussen wel moet lukken. De bevestiging is dan weer iets anders..Kvind die universele armsteunen zo goedkoop/prul uitzien en ze zijn eigelijk maar smal dat enkel de bestuurder zen arm erop kan leggen. Voor die makers ervan kan het toch zo geen moeielijk werk zijn om er te maken met een breder vlak en die wat langer zijn maar dan wel met een uitsparing voor de handrem.
Vette Astra maar kzou toch liever in die Nieuwe M3 coupé rondrijden dan:D
Dikke kleur idd! Heb ooit gedacht om men tigra in die kleur te doen.Mss je druksensor stuk ofwel is je Oliepomp gaar of een lek in je systeem(oliedruk is te laag)
Zou zeker niet aanraden om verder te rijden zonder het probleem gevonden te hebben.
Mijn motorkap kwam van zen broer en die is echt:wors(ronde booskijkers)
Wij hebben hier een handcarwash voor 8€ per beurt:P
Das wel handig als je is geen zin hebt om je auto te wassen met dit friesweer. Moet echt wel een kutwerk zijn voor die gasten met dit weer:cry:DKzou wel is terug gaan en mss een scene maken of zeggen dat die nu wel een paar klanten armer zal worden. Mss helpt het,maar kdenk dat je verder niets kunt doen;) Hoe jammer het ook is.
Heb daarnet met de toyota starlet van thuis de grip is gaan testen op een parking en die breekt ook wel behoorlijk snel uit:D
Kvind daarintegen dat men astra wel wat meer grip heeft. Enkel die abs is een beetje kut die voel je nu vooral als je gaat remmen:hmmz
gefeliciteerd man;)
Het is wel leuk iedereen zou het moeten laten doen die met een andere motor rond rijd in een Opel. Jammer zijn er hier geen nodige keuringen om alles netjes op papier te zetten.:mad:
Denk wel dat het moet lukken als je 1tje C20XE/LET op papier laat invoeren.
ben nog een pluspuntje en minpuntje vergeten:D
Pluspunt:
Nergens roest aan de wielkassen of drempels,balken:wub dus is zeer goed bewaard gebleven vooral bij de 1st eigenaar stond die geloof ik altijd binnen droog en aan de kmstanden te zien kwam die zen 1ste jaren weinig op straat.Het onderhoudsboekje komt ook van dezelfde opelgarage waar die gekocht is.
Minpuntje:
her en der een krasje of plekje en 1klein deukje op de carrosserie(komt deze zomer wel weer goed)Snap niet waar iedereen zich soms druk om maakt:P Met goede banden scheelt op druk scheelt ook al veel. Ken iemand die met zen golf 2 buiten kwam op winterbanden maar dan met 1kg druk erop:hmmz:hmmz is gewoon nog slechter dan:D
Ik wissel hier thuis af met mijn auto en 2 andere soms schuif je wel wat,maar als je weinig op de rem gaat staan en je gas was controleerd gaat het prima toch.
Ik rijd met een Opel Astra F GSI 16v uit 1995
Hoe bevalt jouw Astra? dus wat voor cijfer geef je hem?
8 rijd toch wel goed en is niet achter voor een auto van 1995Hoelang heb je de Astra? (km. en tijd)
Heb hem van deze zomer gekocht van de 2de eigenaar(59000km! nu 65000km)Wat vind je de grootste pluspunten?
Heel lage kmstand(carpass en onderhoudsboekje opel met alle onderhouds stempeltjes en stickertjes op het raam aanwezig!)
Interieur(lederen bertone interieur met verwarmde zetels)
airco
5deurs
C20XE motorWat vind je heet grootste nadeel?
Tot nu toe niet echt iets enkel dat het minder een sport coupé is.Is jouw volgende auto weer een Opel (Astra)?
Mss als er een zware motor in hangt:P(denk toch aan een V6)
Jouw hoeveelste auto en/of Opel is dit?
Dit is mijn 6de auto in princiepe1st auto was een tigra C20XE 4jaar(altijd heel graag mee gereden en veel geld en tijd in gestopt)
2de (donor auto calibra C20XE)
3de auto tussendoor voor een maandje:Ford Scorpio 2.0 DOHC (ging voor geen meter met 120pk maar zat wel comfortabel)
4de auto Ford Mondeo 1.6 dohc 2maand (reed wel comfortabel en soepel)
5de auto Ford Mondeo 2.0 136pk (had ik enkel bijgekocht voor onderdelen af te halen)6de en huidige auto men Opel Astra 2.0 16v:wub
Mooi hoor;)
mooi ;)
Sierra hebben we ook nog gehad,men oom heeft een Sierra met een 2900 Cosworth motor uit een Scorpio erin gelegt:D(ook over de 200pk)
Heb je de draden dan zelf onderbroken via Relais? Of heb je met een benzinestartsysteem gewerkt?(stekkertjes die je op de injectoren steekt met een bakje tussen)
Das raar,bij mij gaat het motorlampje meteen uit als ik naar benzine overga;)
Bruin: Je auto is de massa dus ergens aansluiten op een massa of achter een bout die op de carrosserie hangt
Zwart: moet 12v krijgen en vanaf die vertrekt worden afgezekerd, ik denk dat ik maar 1zekeren het voor de 2draden of mss 2zou ik eens moeten kijken
Grijs groen:Moet ook 12v krijgen met het contact om de verlichting in de schakelaar te laten werken(kan je ook 1st testen zoals ik hiervoor zeg)
zwart geel is gewoon het kabeltje naar de stoel dan
Snap niet goed wat je ermee bedoelt. Ik had de achterkant van de pennetjes met de fische erop en dan ga je gewoon de draadjes leggen
Bruine draad=> pen 1=> massa aansluiten solderen en bij je stoel kan je de massa ook gewoon ergens op een schroef nemen dan hoef je maar 1 draadje te trekken.
Pen 2=> zwart/geel loopt naar je stoel voor de stoelverwarming aan te sturen iedere kant 1
Pen 3 en Pen 4 zitten dan denk ik alle 2 met een geschakelde 12v erop(afgezekerd). 1 keer voor je lampje in je knopje en 1keer voor je schakelaartje aan te sturen voor je stoelverwarming
Wat je al kunt doen leg met je batery stroom 1st eens op Pen 3(zwarte draad) of/en daarna op pen 4 en leg massa aan pen 1. Kijk dan ofwel gaat je schakelaartje dan gaan verlicht zijn ofwel als je erop drukt stroom krijgen op pen 2 (zwart/gele) voor je zetelverwarming hang er dan een lampje of voltmeter aan en let erop dat je draadjes niet tegen elkaar komen.
Zie je direct of het klopt wat hierboven staat
Kdenk dat Pen 3 en 4 gelijk waren.
Zo ziet het eruit in je middenconsole dan

Ik heb vandaag ff een foto genomen
Kzou ook gaan voor een nieuwe,aangezien dat starten wel belangerijk is:P
:hmmz geloof dat die nummertjes bij ieder pennetje stonden achteraan het knopje:hmmz
dan is het gewoon aansluiten hoe het hierboven staat en gatjes uit het plaatje van de luchtcirculatie halen en de knopjes in de hokjes plaatsen en aansluiten.
Stroom heb ik gewoon van de radio genomen met een extra zekering tussen.
:o => http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=78682&page=1#pid1071113
pen bezetting stoelverwarming schakelaar.
pen1: massa verlichting schakelaar en indicatielampje(intern doorgelust)
pen2: schakeldraad stoelverwarming 1mm2 en voeding indicatielampje (intern doorgelust)
pen3: geschakelde 12Vspanning 1mm2 afgezekerd met 20A
pen4: voeding verlichting schakelaarMiraltje heeft eens het schema uitgelegt en kheb wel een werkende stoelverwarming:P Hokjes voor de knopjes in te schuiven zijn normaal voorzien achter het plaatje waar de knop van de luchtcirculatie zit.
21 november 2009 om 22:01 In reactie op: Alles over de C20xe, oa Aanhaalmomenten, Onderdelen en Tips #17553889handig:o
Kvind het mss allemaal wel gekken die zoiets doen,maar aan de andere kant toch respect voor en zijn er toch wel een paar mooie bij. Er moet wel een gepaste motor in als je zo een calibra/porche of mercedes bouwt:vertag
Astra F C20XE (GSI)
1995nu 63000km:D:o Gekocht met iets over de 59000km
-
AuteurBerichten