Speedswitch

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: LED verlichting astra g cabrio #18310870

    Mee eens. Zelf ook inmiddels ledjes van crazyleds.co.uk in mn Astra zitten. Ook bij mij waren de originele lampjes grotendeels dood, en gingen goedkopere led-lampjes irritant knipperen. Bespaar je de ellende van het opnieuw uit-en-inbouwen en doe het in 1 keer goed:

    http://www.crazyleds.co.uk/Astra-G-98-04.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: astra g 1.6 16v xel vraag #18309809

    Mee eens, het is goed te doen bij deze wagens. Merktekens zijn prima te vinden. Je maakt het jezelf wel een stuk makkelijker als je een nokkenasblokkeerblokje (3xwoordwaarde) regelt. Daarnaast zou ik zeker voor een alles-in-1 setje gaan van bijv. Contitech, heb je de riem, waterpomp en rollers / spanner in 1 keer erbij voor zo’n €100. In dat geval wel even >goednieuwe< boutje wat erbij zit. Niet met de oude. Je nieuwe spanner is namelijk iets dikker rond de midden-as dan de originele, en zal met het oude boutje tegen je distributiekap aan gaan lopen. En dan mag je je spanner weer demonteren. Niet fijn :thumbdown

    In reactie op: Motor Astra G x16xel loopt ruk, geen idee meer #18291442

    Compressietest heb ik nog niet gedaan, dat wil ik wel doen na de motorflush en voordat de kop eraf gaat als dat het probleem niet oplost. Heb alleen zelf geen compressiemeter dus dat moet ik dan even door een garage laten doen

    In reactie op: Motor Astra G x16xel loopt ruk, geen idee meer #18291440

    Update: Na lange tijd heb ik eindelijk gelegenheid gevonden weer wat verder te sleutelen. Vorige week heb ik een nieuwe krukassensor gemonteerd en dit lijkt een aantal problemen opgelost te hebben. De motor draait nu beter en soepeler rond, het plotselinge schokken bij half-gas is een heel stuk minder, en over het algemeen lijkt het gewoon een wat blijer beestje te zijn nu. Tot zover het goede nieuws :???:

    Het slechte nieuws is dat het ding stationair nog steeds niet lekker loopt. Toerental schommelt aardig tussen de 600 en 1000rpm, en nogsteeds plofjes uit de uitlaat. Ik heb als snelle test even een stuk papier voor de uitlaat gehouden en het ding werd bijna naar binnen getrokken. Lijkt er dus op dat een van de uitlaatkleppen niet helemaal goed sluit :(

    Ik heb inmiddels mijn hoop gevestigd op een flesje Forté motor-flush, in de hoop dat de plakkende uitlaatklep slechts door vervuiling niet goed sluit (en niet half opgebrand is). Zodra ik een goeie flush heb uitgevoerd post ik even mijn bevindingen. Mocht dit niet lukken dan moet denk ik de kop er maar af :swear

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644517

    Thanks! En nope, kwam ik vandaag niet aan toe helaas, zodra het ding erin zit post ik de foto’s. Vermoed dat t eind deze week wel moet lukken

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644515

    Vandaag bezig geweest mn nieuwe middenconsole aan te passen om er een 5″ tomtom Go 5100 in te kunnen plaatsen. Is aardig gelukt denk ik :D

    Aangezien de Go 5100 een andere schermverhouding heeft dan het standaard navigatiesysteem, moet ik op een creatieve maar stijlvolle manier de extra ruimte opvullen. Daarvoor heb ik een 2mm aluminium strip op maat gemaakt:

    En natuurlijk moest er een systeem komen om t spul stevig te bevestigen:

    In reactie op: Kunststof interieurdelen poetsen (Astra G) #18306549

    Welkom!

    Ik heb zelf mn interieurdelen goed strak gekregen met Meguiars Ultimate Protectant, goede trim restorer voor zowel de binnen als buitendelen. Tis niet heel goedkoop, maar werkt erg goed:

    http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Ultimate_Protectant_355ml_G14512_101704&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

    Overigens ook bij de Halfords verkrijgbaar, mocht je niet willen wachten op de post.

    PS: Dit spul werkt om 1 of andere reden niet lekker op mn daklijsten. Op alle andere kunststof delen werkt het perfect, maar op de daklijsten is na enkele passes slechts een kleine verbetering merkbaar. Maar wellicht heb jij een andere ervaring :D

    In reactie op: afdoppen egr klep #18248906

    Bij de X16XEL gaat volgens mij altijd het motorstoringslampje branden als je de EGR afdopt. Ik heb zelf een EGR cheater gekocht via ebay, en dat werkt prima! Kost je 20 min om te installeren en dan ben je van t hele gezeik af.

    http://www.ebay.co.uk/itm/02-EGR-Cheater-Simulator-Opel-Vauxhall-X14XE-X16XEL-X16SZR-X16XE-X16SZR-Z16XE-/171079593944&#8243; onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Astra G: Houdt in/stottert/bokt bij warme motor #18303245

    Hi Sjoerd,

    Aangezien je de bobinebrug en bougies al vervangen hebt ga ik er vanuit dat het waarschijnlijk geen ontstekingsprobleem is. Als ik zo lees wanneer de klachten optreden zou ik eerder vermoeden dat je een defecte temperatuursensor hebt voor je inlaatlucht of voor je koelvloeistof, aangezien het probleem blijkbaar niet optreed bij een koude motor. Persoonlijk zou ik als eerste even zoals je zelf al aangeeft je gasklephuispakking vervangen. Daarna iemand met een op-com opzoeken en kijken of je tijdens het rijden de sensorwaarden uit kunt lezen. Das in ieder geval goedkoper dan lukraak onderdelen vervangen. Mocht je in de buurt van Gouda wonen, dan wil ik je daar wel bij helpen (ik heb een op-com).

    Overigens kan je Wynn’s net zo goed door de gootsteen spoelen. Doet niet wat het hoort te doen, in mijn ervaring. Als je je brandstofsysteem wilt reinigen > Forté. Kan je kopen bij sommige garagebedrijven en de meeste VW dealers. Kost je wel €22 per flesje, maar dat spul werkt tenminste

    Dat zou wel wat verklaren ja, als de kabelboom uit een interieur- en exterieurdeel bestaat. Dan moet ik ook maar kabels gaan trekken. Iemand een goed schema hiervoor? Dit is de beste die ik kan vinden, maar heb ik uit een Corsa-topic geplukt

    Daar was ik al bang voor :swear Toch vraag ik me af waarom die 10-polige stekker dan wel in t motorruim aanwezig is. En waar die kabel dan heen loopt..

    In reactie op: Aaandrijfprobleem Corsa C z1.2.xe #18299048

    Vreemd probleem, ik ben geen kenner van deze wagens maar als je op beide wielen geen aandrijving hebt, je motor gewoon draait, je koppeling er goed uitziet en in alle versnellingen hetzelfde probleem aanwezig is, zou ik het gaan zoeken in je differentieel. Mogelijk een kroonwiel?

    In reactie op: interieur filter #18295960

    Volgens mij zit het verschil erin of je wel of geen airco hebt. Geen airco: langwerpig filter. Wel airco, vierkant filter.

    In reactie op: Astra F 1997 Startproblemen #18294669

    Teruggaan en afdwingen dat het opgelost wordt. Het is al te gek voor woorden dat ze een auto in die staat meegeven. Alles wat je er nu zelf aan knutselt geeft ze opties om de verantwoordelijkheid bij jou neer te leggen.

    Los daarvan verwacht ik dat het een elektrisch probleem is, gezien het feit dat je alarmlichten uit zichzelf aan gingen. Als het geen “nieuwe” auto zou zijn zou ik zelf de massa-aansluitingen controleren en eventueel een nieuwe massadraad trekken, en de ECU nakijken. Maar nogmaals: het is de verantwoordelijkheid van de garage om een goed rijdende auto af te leveren, dus laat hun het maar oplossen.

    In reactie op: Vraagje over nieuw type remblokken remschijven. #18295014

    Om heel eerlijk te zijn verwacht ik niet dat dat een probleem is. Hoogstens slijten je schijfjes dus iets sneller, maar dan nog lijkt het me onzin om ze preventief te vervangen omdat ze anders te hard zouden slijten. Klinkt me als een verkooptruc. Overigens is het wel mooier om tegelijk schijven en blokken te doen, maar bij mijn weten niet omdat er nieuwe materialen gebruikt worden.

    Mochten je blokken overigens van dit type zijn dan heb ik nog een gloednieuw TRW setje liggen die je voor een mooie prijs over kan nemen.
    http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/set-friction-pads-brake-opel-astra-g-corsa-d-meri.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    Op mijn 1.6je zitten deze:
    http://www.fsrs-partswebshop.nl/en/set-friction-pads-brake-opel-astra-g.html&#8221; onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293788

    Yes, Forté is een van de weinige goedjes die wel hun werk doen. Is niet zo makkelijk aan te komen, tankstations of halfords hebben t niet, maar je kan t online bestellen of vaak ook bij een volkswagen garage halen. Kost je ongeveer €20 maar het is in ieder geval een goed bestede €20. Laat je niet verleiden om Wynns of (van de opel-dealer) Fortron te halen. Waardeloze troep, zonde van je geld.

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293786

    Klinkt goed! Zou een snelle en goedkope fix zijn :thumbup
    Misschien alsnog preventief een flesje Forté erin knikkeren. Gaat ie mooi van knorren :D

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293783

    Stuur overigens maar een PM als je, na het vervangen van t brandstoffilter, wilt afspreken om de op-com eraan te hangen

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293782

    Dat is inderdaad een optie, misschien eerst even stationair alles uitlezen en dan inderdaad een rondje rijden met de laptop eraan. Dan kan je achteraf vaak in Excel wel wat nuttige info naar boven toveren, en daarmee hopelijk de achterliggende oorzaak.

    In reactie op: Temperatuur loopt hoog op Astra f 1.6 #18293873

    Kan ook zijn dat er wat schoepjes van de waterpomp zijn afgebroken. Maar eerst inderdaad maar eens spoelen, das de goedkoopste optie.

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293778

    Brandstoffilter moet idd elke 2 jaar of 30000km, maar als je altijd goedkope brandstof tankt en een keer je auto een paar weken met een halfvolle tank laat staan dan kan er best wat water of drek in zitten.

    Mocht je overigens in de omgeving van Gouda wonen dan wil ik eventueel wel helpen met uitlezen. Heb een op-com, en als je het probleem kunt reproduceren met de laptop eraan kan dat nuttige info geven.

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293776

    Dus als ik het goed begrijp treed het probleem eigenlijk vooral op bij hogere snelheden? Dan zou het kunnen zijn dat je brandstoffilter vuil is, en er soms een plotselinge vermindering van doorvoer is. Wanneer is je brandstoffilter voor het laatst vervangen? Kan sowieso geen kwaad om, met dit soort symptomen, even een nieuw filtertje te plaatsen. Kost de wereld niet, en als je daarna een flesje forté in je tank knikkert zou je in ieder geval iets verbetering moeten merken. Of niet, maar dan heb je dat in ieder geval uitgesloten.

    In reactie op: Z14XEP in Corsa C (2004) heeft kuren #18293274

    Voor een goede ontbranding heb je 3 dingen nodig:

    Compressie
    Brandstof
    Vonk

    Compressie en brandstof zijn er dus, de vonk was even weg. Aangezien hij helemaal niet aansloeg, kunnen we er vanuit gaan dat er op alle 4 cilinders geen vonk was. Anders zou ie in ieder geval beroerd lopen. Daarmee kan je in ieder geval je bougies en bobinebrug al uitsluiten. Dan zou ik het zoeken in de richting van de computer, of de nokkenas/krukassensor. Mogelijk ook te lage accuspanning, maar dan is het wel vreemd dat ie na een tijdje wel weer goed startte.

    In reactie op: Inhouden X16XEL II #18293774

    Als je de EGR alleen afgeblind hebt dan krijg je bij de X16XEL inderdaad foutmeldingen. Uitprogrammeren is volgens mij niet altijd mogelijk, als je van die code af wilt dan zal je een EGR cheater moeten installeren (zelf vorige maand gedaan op mijn X16XEL en ben er zeer tevreden over!)

    De fuel trim melding kan verschillende oorzaken hebben. Eigenlijk geeft de computer aan dat het hem niet lukt op een optimaal mengsel te creeeren, en meestal komt dat omdat er ergens valse lucht binnenkomt. Zou dus alle slangen eerst controleren, beginnend bij het luchtfilterhuis naar gasklephuis, en vergeet alle kleine slangetjes van bijv. carterventilatie, brandstofdrukregelaar en rembekrachtiger niet. Slangetje naar de MAP sensor wil ook nog wel eens scheuren. Als je t snel wilt doen; bus remreiniger halen bij de action en rond de vacuumslangetjes en het inlaattraject spuiten. Als het toerental dan oploopt weet je dat je een vacuumlek hebt.

    Overigens geef je verder geen symptomen aan behalve inhouden. Een vacuumlek is het meest duidelijk als het vacuum het hoogst is, dus bij stationair met een gesloten gasklep. Zijn er verder geen klachten?

    In reactie op: Wat heb je vandaag gedaan aan je astra? Deel 1 #17644466

    Van t weekend de Astra even overhoop gehaald om de goodies van crazyleds.co.uk in te bouwen

    :wub

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 108)