Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door Spacejam
Volgensmij is dit een Kamei armsteun, die zijn nog wel te krijgen. Ik had er ook één in m’n corsa zitten.Die van mij had namelijk ook de bevestiging tussen de stoel. de munthouder, matje erin en hij zag er hetzelfde uit. Ze zijn overigens wel vrij prijzig (rond de 130 euro).
Kamei ken ik, maar die ik had was echt niet van Kamei.
ben er 100% zeker van. Had doos jaren hier op zolder, maar kan helaas nu niet vinden meer of ik zoek niet goed.
Hij zat in een blanke doos (zonder opdruk) en er zat een sticker op, van Italiaanse fabrikant + merk, adres etc..
Er zat een vrij eenvoudige handleiding bij (A4-tje dubbelgevouwen) 1 kant Engels 1 kant Italiaans.Lijkt me vrij ongebruikelijk voor een Duitse Fabrikant/Leverancier (want dat is Kamei volgens mij).
Daar bij ziet er toch anders uit dan die Kamei steun. Ze lijken idd wel erg op elkaar, maar die steun die ik had had geen kunstof omrand buitenzijde op klep gedeelte. Die van Kamei wel. Stuk minder mooi overigens.
Hoewel die steuntjes van Kamei idd wel aardig schijnen te zijn, en idd niet echt een koopje.Ik heb nu in mijn astra h een orginele steun van opel maar die is toch een stuk minder fijn dan de kamei variant.
origineel gepost door Jerremy
Ben ook nog opzoek Speedy007, maar lastig te vinden helaas.
Laatst hier op het forum nog een tip van iemand die een armsteun van een Golf helemaal passend had gemaakt !Hier de how to.
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=79279&page=3Echter ik snap niet helemaal wat er nou gedaan is met dat alu gedeelte. Vrij onduidelijk.
Ik ga denk is die jongen benaderen als ik een keus heb gemaakt mbt armsteun. Wil er namelijk ook super graag eentje in de Astra.
Maar die van de BMW gaat denk niet passen. Is te breed ben ik bang.Jaren terug had ik is een hele mooi gekocht bij een Automaterialen zaak in Rotterdam. Echter die zaak bestaat niet meer, en heb nooit meer wat kunnen vinden van die steun. Heb ook spijt dat ik ‘m destijds niet uit die wagen gehaald had toen ik ‘m inruilde.
Italiaans fabricaat, montage was aan stoelframe, zonder boren, etc.. op bestaande bout gaten. Zat heel vernuftig, want steun ging dus mee als je stoel verzette. Zowel lengte richting als hoogte. (niet met helling rugleuning. Hij zat aan zitting gedeelte) Echter montage was wel vrij krapjes. Stoel moest eruit enzo.
Volgensmij is dit een Kamei armsteun, die zijn nog wel te krijgen. Ik had er ook één in m’n corsa zitten.
Die van mij had namelijk ook de bevestiging tussen de stoel. de munthouder, matje erin en hij zag er hetzelfde uit. Ze zijn overigens wel vrij prijzig (rond de 130 euro).
Hier veeeel how-to’s voor de astra h:
http://astra-h-forum.de/viewforum.php?f=31
Je moet je wel eerst even registreren
Met een beetje geluk kan je ze op de sloop vinden. Ze zijn eventueel ook te koop bij http://www.wel-done-xenon.nl en uiteraard bij de opel dealer (Dan betaal je wel de hoofdprijs). Verder moet je de connector van de lamp een beetje aanpassen (pin 9 en 10 aan de massa leggen, zie hierboven op de afbeelding ergens).
Waar heb je die sproeiertjes vandaan?
Ik heb toen overigens 1500 van de verzekering gekregen. Voor die 400 verschil heb ik toen alle bumpers laten meespuiten :)
Het is het makkelijkste te maken met de orginele ballasten en starters. Ik heb ze er zelf nu ook een kleine maand inzitten. Als je een aftermarket set gebruikt kan je geloof ik je grootlicht xenon niet gebruiken (wel de h7 pit als grootlicht).
de vectra b en c zijn allebei geleverd in 2002. de onderdelen zijn wel verschillend.
Ik heb EXACT dezelfde schade een jaar geleden laten maken voor 1100 euro. Ze konden het nog gewoon uitdeuken.
dit was mijn schade toen:


Je kan hem inderdaad met de tech 2 laten programmeren. Zorg wel dat je naast de boordcomputer alleen de check control van de DIS module laat activeren en niet van de UEC. Je krijgt dan wel de melding over defecte verlichting maar niet over je ruiten en koelvloeistof (die sensoren zitten er toch niet). Zo heb ik het bij mij onlangs ook laten doen.
De check control en slipgevaar melding kom je overigens vanzelf tegen in de tech 2 als je met de boardcomputer aan de gang gaat.
Net nog maar eff bij de garage geweest. Ze kostte 20 euro per stuk. Ik laat ze maar meteen alle 4 vervangen. Ze gaven overigens wel aan dat de kans bestaat dat ze afbreken. Weet iemand hoe groot die kans is en moet dan echt meteen heel de cilinderkop eraf?
Dan is het wel vreemd ja. Ik begin trouwens te twijfelen of dat menu ook wel op een cd30mp3 zit. Kijk maar eff.
Op de vec van mijn vader zit ook geen TC, sedan (comfort) uit 2003 met een 1.8 motor.
Als je op de knop settings drukt opent er een menu. Daar kan je ook selecteren of je de radio wel of niet met de sleutel wilt uitzetten.
bij mijn auto (astra h 5deurs) blijven ze inderdaad ook branden.
Weet iemand wat een gloeistiftje normaal gesproken zou moeten kosten? Ik hoor al prijzen van 25 euro per stuk :wtf
mja omleggen is sowieso kansloos. Al is het voor de APK, Verkoop of voor degene tegen wie jij aanrijd omdat je abs niet werkt.
Een blik onder de motorkap leert al snel dat je wel ABS hebt. Je ziet de pomp namelijk goed zitten.
Zaten er eigenlijk geen 308mm remschijven op de 1.9cdti (welke versie dan ook).
we hebben hier thuis een corsatje b (850KG) staan met winterbanden en mijn auto (astra h 1300KG) heeft gewoon zomerbanden. Nu moet ik zeggen dat de astra veel meer grip heeft (zonder dat de hulpsystemen helpen). Het scheelt ook aanzienlijk hoeveel je auto weegt. Je kan volgens mij gewoon het beste op pad met een zware auto.
net nog wat zitten experimenteren :angel.
Als je hem probeert om te gooien hoor je dat de abs aan één kant ingrijpt en de auto komt dan toch weer recht te staan. Leuk systeempje :)
Als je alleen TC zou hebben en geen ESP zit er bij de G dan volgens mij wel een ander lampje in.
Net even in het boekje van de H zitten lezen. Je kan hem met de sportknop alleen maar uitschakelen tot de 60km/uur daarna wordt hij vanzelf weer ingeschakeld.
Er staat overigens ook dit:
Het vermijd eveneens, los van de toestand van de weg en de greep van de banden, dat de aandrijvende wielen zouden doordraaien (TC dus)Er wordt ook nergens gesproken over een losse TC, het lijkt er dus ook dat de H nooit met TC alleen is geleverd en dat het altijd samen gaat met ESP (bij de H dan).
maar de astra h is ook met alleen TC geleverd en zonder ESP, hoe herken je het verschil?
Inderdaad dat lampje. Als je alleen TC hebt staat er volgens mij een logotje met TC en dan een gestippeld cirkeltje erom heen.
nu had het hier wel echt gesneeuwd en ook de tc doet nu goed zijn werk (het zelfde lampje gaat dan ook gewoon branden). In het boekje staat niets over TC/ESP uitzetten. Ik dacht eigenlijk dat het altijd uitgezet kon worden. Als je door de bocht glijd gaat het lampje branden en remt ie enzo. En bij wielspin gaat hij ook gewoon branden.
-
AuteurBerichten
