Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het gaat om het rode rubbertje wat je hier rechtsonder ziet:
Als je die eruit haalt krijg je hetzelfde te zien als de foto’s van mijn reactie hierboven. ik heb vervolgens dit gedaan:
Het rode is koper, het gele stuk de isolatie van de kabel. het kabeltje ligt nu een beetje verzonden in het zwarte (voorzichtig uitgekrast en met een hete naald). Daarna heb ik het rode rubbertje er weer opgedaan waardoor je het niet meer zit en er ook geen vocht bij kan komen. Het is wel priegelwerk maar het lijkt me een nette oplossing (en je kan altijd de units er weer uithalen zonder dat je iets ziet aan de orginele bekabeling).Je kan er misschien ook nog bij als je het glas van de koplamp haalt zodat je er aan de achterkant van de connector bij kan, dit heb ik zelf maar achterwege gelaten (ik weet ook niet of je er dan uberhaupt bij kan).
Ik heb het rode dingetje uit de connector van de koplamp gehaald en om de pinnen heen een gleufje gekrast en daar een geisoleerd kabeltje ingelegd en die vastgesoldeerd aan de 3 pinnen (pin 1 naar 9 en 10) en vervolgens het rode isolatieplaatje er weer tussen gedaan. de connector van de auto blijft zo volledig intact. er zijn nog 2 massa punten in de connector maar die moet je niet gebruiken (Te zwak, pin 1 is wel sterk genoeg).
even voor de duidelijkheid:
zo moet het dus NIET!! (verkeerde manier van verbinden en niet de goede pinnen):

origineel gepost door Edvries
Thermostaat vervangen, klote klusje maar goed zelf te doen met een handige maat..Wat voor motor heb je?
Om de hoeveel km zou die dit moeten doen? Ik heb zelf ook een 1.9cdti 120 pk (z19dtj met roetfilter) en ik heb het eigenlijk nog nooit gezien, ik heb er nu zo’n 7000km mee gereden.
origineel gepost door Jorizimo
Zo, de ballasten en starters van Hella zijn binnen. :D
Morgen komen als het goed is de Pilot Xenon 6000k lampen binnen.
Dan nog even een dag vinden om het allemaal in te bouwen. :DHoe hebben jullie trouwens die twee draden bij de stekker gestoken? Is daar geen standaard dingetje voor?
Ik heb zelf de connector op een nette manier aangepast zodat de bedrading van de auto orgineel blijft. let overigens wel op met het loskoppelen van de stekkers. Ik heb namelijk één borgpin van de stekker kapot gemaakt (breekt al af als je ernaar kijkt).
origineel gepost door GTC_Michieleke
Mijn advies… Pilot-Xenon van 6000K !!
Kan je nagaan als je 4300k pakt (nog een stuk meer licht dan 6000k):jerry
Het is allemaal gelukt :) Hij staat nu weer continu op 88 graden met -7 als buitentemperatuur.
Dat is 4300k. Het geeft bij de astra h een lichte blauwe schijn van een afstand, als je er recht inkijkt is het wit met een vleugje geel.
Kan je de vectra eigenlijk niet op dezelfde manier uilezen als de astra h?
-sleutel in eerste contact
-rem/gas helemaal indrukken
-auto in 2e contact (NIET starten en rem en gaspedaal ingedrukt blijven houden).
-Bij de astra h verschijnt de fout code na een seconde of 2 op de plek waar normaal de km stand staat.Misschien dat dit voor de vectra c ook werkt????
Ik voor in mijn astra h onlangs 2 philips d2s lampen gekocht voor 100 euro samen, Dat is opzich ook nog wel te doen.
Moet ie vastgedraaid worden met een momentsleutel of gewoon vast is vast?
Bedankt voor de info in ieder geval.
Moet je het systeem ook nog ontluchten of onlucht het zichzelf?
De foto kan je natuurlijk ook gewoon kleiner maken.
De storing even laten uitlezen, het kan vanalles zijn.
oke dus niet aansluiten. Ik zag nu ook dat de pakking net een tikje ander lijkt te zijn. op de nieuwe zit een ronde en op de oude een platte maakt dat nog uit?
Ik heb net de thermostaat er vanaf geschroeft (het dunne slangetje krijg ik alleen niet los). De nieuwe thermostaat ziet er kwa afmetingen etc hetzelfde uit alleen zit er een extra themperatuur meter in, het is er ééntje zonder connector maar met een messing dingetje aan de buitenkant. Heb ik wel de goede thermostaat te pakken?
Het gaat om een vectra C, ik dacht dat die wel een aftapkraantje had maar ik weet waar. op TIS kan ik alleen een afbeelding vinden maar ik kan er niet aan opmaken waar die dan zit.
Het licht er schijnbaar aan wat voor soort UEC module je hebt (Zekeringskast onder de motorkap).
Dynamo misschien?
origineel gepost door Jorizimo
Dat is mooi. Dan moet alles goed komen.
Ik ga denk ik voor 8000k, had ik ook in m’n vorige Astra zitten en dat vond ik het mooiste staan.Jammer dat je 8000k pakt. Dan krijg je nog zo’n sjonnie bak. Bij 4300k heb je net vanaf de zijkanten een blauwe schijn en als je er recht in kijkt zijn ze wit met een heel klein vleugje geel (zoals het hoort dus).
Die blauwe look is bij mij van een afstand ook gewoon (komt door de opbouw van de lens) en ik heb gewoon 4300k. Met 4300k heb je overigens ook de meeste lichtopbrengst. Hiervoor had ik 5000k en dat was al minder, 8000k geeft echt beduidend minder licht.
Bij mij bleef de melding van de BC wel staan totdat AFL/AHL (Ja dit werkt zonder hoogte regeling etc) was geprogrammeerd met de tech2. Mijn verlichting werkte tot die tijd ook niet dus je moet even kijken wanneer je de lampen erin zet (niet dat je de auto ’s avonds nodig hebt).
Ik kom geregeld op die weg en ik snap eigenlijk niet dat je daar zo hard kan rijden om zo’n ongeluk te krijgen. Veel fietsers en veel andere auto’s overdag.
Ze zien er het zelfde uit als die bij mij al weet ik niet wat het nut van die kabel is, die heb je namelijk niet nodig (de kabel zit al in je koplamp verwerkt). Het setje zal wel in een andere auto hebben gezeten.
Een astra h kan je ook zelf uitlezen. auto in eerste contact zetten (er gaat nog niets branden) vervolgens het gas en rempedaal helemaal indrukken en inhouden, dan in het tweede contact zetten (NIET STARTEN!!). Als er een foutcode inzit komt die na een seconde op 2 op de plek te staan waar normaal je km stand staat. In het how-to topic staat een lijst met de beschrijvingen.
29 december 2009 om 23:28 In reactie op: wie weet wanneer diesel rendabel is tegenover benzine!! #17579234Ik heb het bij mijn astra h voordat ik hem kocht ook uitgerekend. 1.8 benzine vs 1.9 diesel en het omslagpunt lang toen geloof ik op 17.000km per jaar wat eigenlijk wel meevalt. Een aanschaf van een 2ehands diesel is vaak ook wel minder.
M’n distri hoeft nu ook maar om de 150.000km wat ook weer behoorlijk in de kosten scheelt :) (maar dit is natuurlijk wel model afhankelijk).
Oja en het koppel van een diesel :wors
Om een rekensom te maken moet je het volgende uitrekenen:
-wegenbelasting per jaar
-verzekering per jaar (diesel en benzine kan verschillend zijn).Brandstofkosten:
Bezine: km per jaar / verbruik = x aantal liter x benzineprijs = brandstofkostendiesel: km per jaar / verbruik = x aantal liter x dieselprijs = brandstofkosten.
Voorbeeld:
-verbruik benzine: 1 op 12, benzine prijs 1,45
-wegenbelasting benzine: 100euro per kwartaal = 400 euro per jaar
-Verzekering benzine: 500 euro per jaar-verbruik diesel: 1 op 16, diesel prijs 1.05
-Wegenbelasting diesel: 250 euro per kwartaal = 1000 euro per jaar
-Verzekering diesel: 550 euro per jaar.benzine: 25.000 / 12 = 2083 liter x 1,45 = 3020 euro brandstof kosten.
Diesel: 25.000 / 16 = 1562 liter x 1.05 = 1640 euro brandstof kosten
Totaal diesel:
1000 + 550 + 1640 = 3190Totaal benzine:
400 + 500 + 2788 = 3920In dit voorbeeld zou het dus gunstiger zijn om diesel te rijden maar de getallen zijn een beetje uit de lucht gegrepen. Voor het gemak ga ik er vanuit de afschrijving en onderhoudskosten voor diesel en benzine gelijk zijn. Ik hoop dat het een klein beetje duidelijk is.
Vraag het hier even:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111750of via een u2u ofzo.
origineel gepost door Jorizimo
Er zit al wel een kabel in m’n koplamp die in de starter moet.
Zo’n plat klein stekkertje.
Wil dit zeggen dat de balasten er al in zitten?Nee je moet de ballasten er onder in klikken (die 6 polige stekker die je onder op de koplamp ziet zitten, niet die met die rode inleg, kijk maar eens goed op de foto hier en naar d e onderkant van je koplamp: http://www.well-done-xenon.nl/Webwinkel-Product-1506424/Hella-Ballast-gebruikt.html
Vanuit daar loopt er ook een kabel intern naar de starters (die je dus ziet zitten). Ik heb helaas geen foto’s gemaakt van mijn inbouw dus ik kan het je niet laten zien.Dat zijn inderaad de starters. die balasten van pilot kan je daar niet op aansluiten. of je kiest voor een volledig pilot set op voor het opel set. De ballasten van opel klikken onder in de koplampunits en in de units zit dan een kabel die je op de starters aansluit.
-
AuteurBerichten