Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Iedere cd70 heeft toch een aux-in, hij is daarin tegen niet altijd aangesloten. Ik heb ook die aansluiting niet maar als de parrot inschakeld gaat hij gewoon op external in. In de stekker zit de aansluiting altijd.
Wat is trouwens die zogenaamde gateway?
Het ging me in eerste instantie om de lendesteun (ik heb een lichte beschadiging in m’n rug). en dat het dan een half lederen interieur is is mooi meegenomen :jerry
Alleen komt ie alweer te koop :), ik heb een half leder interieur gekocht. Als het goed is kan ik hem na volgende week bij astrahcdti ophalen :)
Of gewoon even VRIENDELIJK aanbellen, vaak krabbelen ze dan wel terug omdat je weet waar ze woont etc. eventueel kijken of je nog een foto kan maken van haar deur (hopelijk met de lak van jou auto erop). Vaak komen mensen altijd rond dezelfde tijd/dag bij de supermarkt dus opzich is het wel kansrijk om daar te wachten.
Heb je nog een 3e getuigen? Zat je zelf alleen in de auto of had je nog iemand die erbij zat?
Bij eds schakelen ze ook je egr klep uit en wordt de diesel filter vaker geregenereerd wat is mijn geval gunstig omdat ik niet vaak 2500 toeren in zijn 6 rijd (dan gaan hij normaal gesproken van regenereren). De meeste tuners doen dit meestal niet.
Hier heb ik een mooie engelse uitleg gevonden:
het lijkt me een ideale oplossing.
Idd een fijne armstuen, wat beter als al die after-market rommel.
7 januari 2010 om 21:00 In reactie op: Koelvloeistofslang astra H **Update hij is weer gemaakt** #17584780Het ritje heeft je voor nogal wat kluswerk gezorgd. Maar kwa kosten zou het gelukkig wel meevallen.
Hoe kan je nu eigenlijk goed herkennen of je quickheat hebt?
Bij mij zit ie wel in een astra, daar is het volgens mij net wat krapper als bij een vectra ;)
Dus het valt wel mee zo te horen. Denk dat de accu eruit pakken wel het makkelijkste is.
origineel gepost door speaker
Temp. metertje moet gewoon rond de 85 graden hangen !! Mag terug zakken tot iets boven de 80 (met dit koude weer en haast geen belasting ) maar verder ook niet !Daarom zet ik er maar eff een keer nieuwe thermostaat in. Alleen wil ik het graag zelf doen met een leuke how-to als die ergens staat :)
Ik heb zelf bijvoorbeeld een z19dtj (120pk) Bij EDS kan je hem laten chippen tot 200pk :)
origineel gepost door hennyw
stukje van de ontvangen email:Deze auto kunnen wij chiptunen.
Kosten hiervan zijn 250 euro inclusief montage.De kmstand is geen probleem,mits het een frisse motor die goed loopt zonder foutmeldingen.
vermogenswinst is 23pk en 64nm koppel
Wat voor motorcode heb je? 23pk vind ik vrij weinig voor zo’n blok
Vooral die diesel. Bij EDS kan je 40pk halen en als je een z19dtj hebt kan je een winst van 80PK! halen
en voor de astra h?
Ja daarom 70 is volgens mij niet goed bij een z19dth.
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
begin eerst eens met je zelf voor te stellen, en te vertellen wat voor auto het uberhaulpt is, welke astra? welke blok etc?:wtf
origineel gepost door Edvries
Thermostaat vervangen, klote klusje maar goed zelf te doen met een handige maat..Heb je hier misschien een kleine how-to van? de mijne komt maar tot 70 graden.
Ik had het ook bij de achterbanden van m’n astra h. Ze zouden te lang achter hebben gelegen. Ik had ze toen maar gewisseld met voor, op het begin kreeg ik het gezoem wel voor maar na een km of 2000 was het er weer uit gegaan.
whehe het is me al gelukt :), ik was maar gewoon begonnen, binnen 20 minuten was het geregeld :)
Inmiddels heb ik een handleiding gevonden maar die helaas in het duits, engels kan ik wel maar duits geen woord helaas. Kan iemand de handleiding misschien vertalen voor mij? Dan kan hij ook meteen hier in het how-to gedeelte.
Alvast bedankt!
hier de handleiding:
Quote:Hallo Leute,hier nun der Thread für die Leute die Ihre Mittelarmlehne nachrüsten möchten ohne die teuren einbaukosten beim FOH zu zahlen.
Benötigt dafür werden diese Teile:

Nun gehts auch schon zum einbau:
Am besten macht man alles von der Rückbank aus und es wird auch einfacher wenn der Beifahrersitz vorgeschoben wird;)
Zuerst muss der Rückenteil des Fahrersitzes zum Teil abgepolstert werden, erst unten am sitz nach einem schlitz suchen und dort mit den fingern reingehen, dann nach unten ziehen
dann rechts an der Seite das gleiche, hier dann nach rechts ziehen.

Jetzt ist der rückenteil schon mal ab. Nun machen wir den Lordosenverstellrädchen ab. Einfach mit 2 Schlitzschraubendrehern abhebeln.

Nun muss noch rechts am sitzen das polster etwas ab, hierzu einfach den plastikstreifen nach links ziehen damit er ausrastet und nach rechts wegnehmen. Auch unten über das Plastikteil wegziehen.

Jetzt habt ihr freie sicht ins Innere des Sitzes.
Folgende 3 Muttern müssen ab mit einem 8mm Gabelschlüssel, ringschlüssel, Ratsch mit Nuss, wie ihr wollt.

Jetzt könnt ihr den Halter des Lordosenverstellmechanismus nach rechts rausziehen und die 2 Kreuzschrauben entfernen damit der Halter komplett raus kann.

Den Lordosenstrang jetzt am besten mal durch die öffnung führen und nach hinten rausziehen um die Halterplatte darüber zu ziehen (Bitte vorher die einbaurichtung prüfen, sonst muss nachher alles nochmal zerlegt werden), danach wieder durch das loch führen und den Lordosenverstellmechanismuss an dem neuen Halter mit den 2 Kreuzschrauben befestigen.

Jetzt den Halter wieder durch die vorgesehen Löcher stecken, die Halteplatte (das silberne Teil auf dem Bild ) bitte nicht vergessen und dann die 3 8mm Muttern wieder festrauben.

Dann kommen die Schaumstoffringe über den Lordosenversteller und das Mittelarmlehnenschanier.

Jetzt kann das Polster wieder befestigt werden, einfach so das es wieder einrastet, ich denke das es klar ist wie es geht.
Nun kann auch wieder die blende des Lordosenverstellers angebracht werden, direkt danach kann auch mit einem Cutter ein loch in das Polster gemacht werden wo später die Mittelarmlehne reingesteckt wird. Dazu bitte vorher erfühlen wo das Loch ist.

Das loch groß genug machen um die Blende gut befestigen zu können, die blende muss an 4 Nasen welche an dem Schanier sitzen einrasten, bitte führungnase beachten.
Jetzt bitte die Stellung der Zähne im Schanier überprüfen, demnach die Position der Mittelarmlehne anpassen. Eine Zahnlücke an der Mittelarmlehne ist etwas breiter.

Nun kann auch schon die Mittelarmlehne reingesteckt werden, dazu ist ein wenig Kraft Notwendig.

So nun alles funktionieren und die Armlehne sollte fest sitzen.

Viel Spaß beim Basteln, der umbau sollte nicht Länger wie 30 Minuten dauern, ich hab etwa 40 Minuten gebraucht weil ich ja erstmal rausfinden musste wie was geht und dann hatte ich noch die haltepllatte vergessen wo ich dann leider alles noch mal zerlegen musste :lol:
-
AuteurBerichten