Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
zojuist mijn egr eraf geschroefd, ik kon hem gewoon uitkloppen :(, er zat erg veel roet in. Nu zijn er alleen een paar miniscule kruimeltjes alluminum in die buis eronder gevallen, echt heel klein (hetzelfde als de roet korreltjes, geen schilfers ofzo). Is het noodzakelijk om dit eruit te halen? Ze zijn er denk ik ingekomen met het eraf schroeven van de egr klep??
hier een fototje:
Is het erg? Ik kan er namelijk net niet bij om het eruit te halen of wordt het er vanzelf wel uitgeblazen?
4 februari 2010 om 16:30 In reactie op: Astra H verliest power en krijgt storingsmelding bij vermind #17605178contact op de eerste stand zetten, het gas en rempedaal tegelijk inhouden en dan op het 2e contact (niet starten!). een paar seconde inhouden en dan komt er waar normaal je km stand staat een code te staan (of er komen meerdere voorbij). De code(s) vervolgens in dit topic plaatsen.
Waarmee had je hem gesmeerd?
de cd500 heeft een geheugen van 1GB en de dvd800 een geheugen van 2GB. Je kan de benelux er in iedergeval compleet opzetten.
Op zich wel logisch, als hij een veels te hoge buitentemperatuur meet zal hij binnen nooit extra gaan verwarmen maar eerder gaan koelen. de stand hi en low zijn een soort van override die in mindere mate naar de temperatuur kijken. Waarschijnlijk is gewoon die buitensensor kapot (zit volgensmij voor in je bumper)
Ik ga morgen ook die mod toepassen maar ik heb een klein waarschijnlijk simpel vraagje. Maakt het uit hoe de pakking gedraaid is? met dat randje wat ik in die pakking zie.
dvd90 werkt idd alleen met een cid de cd70 werkt wel met beide.
Moet ik een nieuwe pakking gebruiken als ik de egr klep loshaal of kan de oude blijven zitten?
De leidingen zien er eigenlijk ook gewoon schoon uit, misschien dat ik het inderdaad gewoon met zeep-sop kan testen. Morgen ga ik dan ook even de egr klep schoonmaken, gewoon met remmenreiniger ofzo?
Hoe testen ze dan eigenlijk normaal of bijv een intercooler of turboslang lek is?
Moet ik een nieuwe pakking gebruiken als ik de egr klep loshaal of kan de oude blijven zitten?
Oke, ik heb de 2 turboslangen nagekeken maar ze lijken nog gewoon heel te zijn.
een paar keer op de bc knop drukken, iedere keer als je er dan op drukt krijg je een ander menu. Er komt ook in beeld “test mode on” als je het piepje hoort.
Kan iemand misschien vertellen waar de turboslangen ongeveer lopen? En welke van de 3 platen is eigenlijk je intercooler
vooraan zitten er 3 in, 1x condensor 1xairco, 1x intercooler allemaal van ongeveer dezelfde afmeting, in welke volgorde zitten ze er in?
Ook heb ik net even geluisterd met de kap open en bij 2000 toeren lijkt hoor je zo’n geluid alsof er een dumpvalve inzit (je hoort het alleen met de kap open).
Ik heb net even een stuk gereden met de op-com eraan. Dit zijn de resultaten:
Het is een behoorlijk fors bestand maar misschien dat iemand zo een afwijking kan zien. De mass flow meter staat er wel bij.
EDIT:
Hier even een verkorte versie met alles wat er gebeurd tussen de 1600 en 2500 toeren:
Test resulaten kortIs een lekke turbo slang ook nog op te zoeken door hem bijvoorbeeld onder druk te zetten of een andere manier?
Oke straks even testen :). Verder misschien nog andere waardes die van belang kunnen zijn?
Weet je misschien wat de engelse term is voor luchtmassameter? dan kan ik in mijn op-com kijken wat voor waardes die geeft tijdens het rijden.
Hij heeft inderdaad een roetfilter. Op wat voor waardes moet ik letten tijdens het rijden?
De egr zou ik eventueel makkelijk kunnen nakijken. Als de luchtmassameter kapot zou zijn zou ik toch wel een foutcode moeten krijgen of niet altijd?
Dat zou ik even moeten nakijken als het licht is. Zijn er tips om hier achter te komen of moet ik echt alle slangen helemaal controleren (de ruimte ligt behoorlijk vol dus dat zou een hele klus worden).
settings knop bij de radio ongeveer 6 seconde inhouden tot dat je een toon hoort. Vervolgens kan je met de BC knop door een aantal menu’s bladeren, daar zit ook ergens je temperatuur tussen.
uhm ik weet niet maar ik dacht dat je een z19dtj hebt?
dat zelfde blok heb ik ook en heb onlangs de gloeistiften laten vervangen voor 100euro en een thermostaat kost 70euro (ex inbouw) maar de inbouw is niet zo moeilijk.
Wat is de foutcode?
auto in contact (niet starten) en rem en gas tegelijk inhouden, bij je km stand komt dan een code te staan.
mits je GOEDE winterbanden hebt. bekijk de tests maar eens goed
Bij echte sneeuw wel, maar als er geen sneeuw ligt ben je in de winter beter af met goede zomerbanden dan met slechte winterbanden (goede winterbanden buiten beschouwing gelaten).
Alleen één nadeel van winterbanden. Je verbruikt wordt een stuk hoger 0,5l/100 tot 1l/100 meer (mijn ervaring tenminste).
Ook maken veel mensen de fout om wel voor een A merk zomerbanden te kiezen maar voor een B/C merk winterbanden die dan in de winter gewoon slechter zijn dan de zomerbanden.
een halve liter per 400km is ook niet echt veel dus af en toe een enkel druppeltje zou het al kunnen veroorzaken. Zit er witte zooi aan je oliedop?
Met een beetje geluk kan je dan zien waar het lekt, het kan ook de radiator zijn, de waterpomp of gewoon een koelslang.
-
AuteurBerichten