Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
inhouden doet hij wel een beetje (bij 2000 toeren). Ik heb net geprobeerd het genereren te starten mij hij zij meteen “Failed starting regeneration”. Maar het lijkt er ook op alsof hij mij blok niet goed herkent. ik klik aan Z19dtj in een astra h van 2005 en dan ken hij de indentifier niet, vervolgens vraagt hij wat voor type z19dtj ik heb maar in het keuze lijstje staan dan alleen z19dt edc39 en nog een rits en dan nog eens allemaal met of zonder dpf.
Oke, met de op-com kan ik hem wel regenereren dus toch maar eens doen voordat het te laat is. Daardoor kan het zeker ook komen dat hij zoveel roet uitstoot?
Bij mij duurde het 3 weken voordat ik hem had.
Maar is het meestal al niet te laat als het lampje brand? Hij braakt nu tijdens het rijden continu een enorme kluif roet uit.
Ik heb even met de op-com gekeken en hij geeft de volgende waardes:
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,-11 kPa
Differential Pressure Diesel Particulate Filter,0.00 V
Diesel Particulate Filter Saturation,104 %Zijn dit een beetje normale waardes?
Zie het zo:
Je kan alle fout codes uitlezen
je kan alle sensoren uitlezen en alles wat je kan programmeren is mooi meegenomen maar verwacht er niet veel van (in mijn astra-h is niet veel te programmeren bijvoorbeeld).Maarja hoe zit het met de versnellingsbak, in de vectra zit een F40 die kan 400nm hebben maar in de astra zit de M32, die kan “slechts” 320nm hebben.
Wat doet eigenlijk 400nm met de versnellingsbak in de astra want die is maar gemaakt tot 320nm. En de rest van de auto trouwens.
Die had ik inderdaad ook nog op het oog :)
ik ben zelf eigenlijk ook op zoek naar een goede tuner die hem naar 150-170pk kan brengen met een koppel van rond de 350nm ofzo maar ik heb er nog geen gevonden.
Mijn auto geeft zelf nu wat problemen dus die moet ik wel eerst oplossen :)
Laten chippen en dan kan je komen tot 200pk bij eds met dit blok.
net nog een een poging gewaagd en de op-com gaf aan dat er een foutcode inzat: P2279, maar er stond geen beschrijving bij omdat hij die niet kon. Weet iemand wat die foutcode betekend?
Edit:
toch de beschrijving gevonden: P2279 lekkage luchtinlaat systeem. Toch heb ik alles gecontroleerd en er zitten geen gaten in de luchtslagen en de egrklep is nu schoon.Bij de opel-dealer kopen. Bij automaterialen zaken is die kleur niet te krijgen.
sommige sleutelboeren kunnen ze ook namaken met startonderbreking, ze kopieeren dan gewoon de chip van de oude.
Vanmiddag ging tijdens een rit het storingslampje branden en viel al het vermogen weg op de snelweg, ik kon opzich nog gewoon door blijven rijden en op de eerste parkeerplaats had ik hem even afgezet en toen weer aan en hij deed het gewoon weer, 120km gereden zonder problemen. Thuis wilde ik hem uitlezen maar er stonden geen foutcodes in :wtf
Ik denk dat ik nog maar even wacht met chippen totdat de problemen echt weg zijn.
ik had hem er met een warme motor afgehaald dus het wel een beetje dun maar ook vettig tegelijk. Zolang de auto geen olie gaat gebruiken hoef ik me er ook niet druk om te maken? Dus ik kan hem ook gewoon met een gerust hart laten chippen? Dan ben ik namelijk volgende week van plan.
Na een beetje flink doortrappen loopt hij nu weer normaal. Het zou wel een roetophoping zijn geweest ofzo. ik heb ook even de turboslang eraf gehad en daar zat wel een beetje olie in, is dat normaal of mag er helemaal geen olie inzitten? De auto zelf verbruikt tot nu toe geen olie (8000km mee gereden).
De boordcomputer in de modernere opel-diesels kunnen een afwijking hebben van -12% tot +12%. Met de tech2 kan het bijgesteld worden:
Modellen: Motoren: Optie:
Vectra-C 2004…,Signum 2004…,Astra-H 2004…,Zafira-B 2005…,Antara 2007… Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z30DT,Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z30DT,Z13DTH| Z17DTH| Z19DT| Z19DTH| Z19DTJ| Z19DTL| Z17DTL,Z19DT| Z19DTH| Z19DTL,Z20DMH
Klacht: Klant klaagt erover dat door boordcomputer berekend brandstofverbruik afwijkt van het daadwerkelijke verbruik.
Oorzaak: Probleem wordt veroorzaakt door een onnauwkeurig verbruikssignaal van de motor-ECU naar de CAN-buslijn. De eerder genoemde mogelijke afwijking kan bij diesels meer dan 10% zijn.
Productie: N.v.t., alleen service-oplossing.Oplossing:
Voer bij een klacht met behulp van TECH 2 de
“brandstofverbruikscorrectie” uit (correctie van +12,7%
tot -12,8%).
Deze wordt in de motor-ECU uitgevoerd. De correctiefactor kan niet
direct worden ingevoerd.
Bereken de correctiefactor als volgt:
Tank de auto helemaal af en reset het “absolute verbruik op de
boordcomputer”. De klant moet zoals gewoonlijk rijden.
(Attentie: een andere rijstijl beïnvloedt eventueel het eindresultaat)Bij de volgende tankbeurt moet de klant de tank weer helemaal
volmaken en zowel het “absolute verbruik op de boordcomputer”
als de getankte liters noteren.
(Attentie: hoe groter de afgelegde weg, des te nauwkeuriger is
het eindresultaat)
Deze twee waarden worden gebruikt voor de
“brandstofverbruikscorrectie” met TECH 2.hmm, en nou nog erachter komen wat het dan daadwerkelijk is. :cry
Irritant probleem dit.
Vandaag de egr klep goed schoongemaakt maar het probleem blijft (al loopt de motor wel wat soepeler nu). Het lijkt net alsof het langer duurt tot de turbodruk er is. Als ik bijv in zijn 2 op 2100 toeren blijf hangen en dan flink gas geef dan lijkt het langer te duren voordat hij weer gaat.
Simaan hier op het forum heeft hem voor mij netjes ingebouwd.
Tip van de dag :), alles is eruit
(al was het wel vrij voor de hand liggend :))
je zou de kabel die je er tussen wilt pluggen zelf moeten maken. De kabel is in 99% van de gevallen niet voorbereid, als hij er wil zit kan je hem vinden in de buurt van de lichtschakelaar (kap onder je stuur verwijderen).
De stekker zit er niet, je kan hem wel zelf maken.:
Simaan hier of het forum wil het ook vast wel voor je doen.
Ik had eerst de 2 schroeven losgedraaid waardoor die buis eronder losschoot, ik denk dat dat langs de egr klep heeft geschaafd, het zijn ook echt maar kleine korreltjes, maar ik weet niet of ze dan straks mijn clinderwand aan het schuren zijn.
Ik heb het er net proberen uit te halen een deel lukt wel maar niet alles. Kan het echt al schadelijk zijn?
-
AuteurBerichten