Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
via de op-com lukt het niet, sterker nog, je kan niets in de cid en cd70 programmeren, het schijnt dat je wel het één en ander in de cd30 kunt programmeren.
Ik probeer ook niets zomaar uit, de tis-2000 software heb ik hier inderdaad ook draaien, maar het zou natuurlijk zomaar kunnen dat dat ook een geschakelde plus was aangezien opel over het algemeen wel consequent is met de kleuren draden.
De massa mag toch wel gewoon bij de binnenverlichting weggehaald worden he?
bij de stekker van de binnenverlichting zat ook nog een zwarte draad (ik heb geen schuifdak ofzo), is dat ook een geschakelde plus.
ik heb bij de binnenspiegel alleen geen groene zitten.
Alleen
zwart ==> geschakelde plus
bruin ==> massa
grijs ==> ???
wit-zwart ==> voor achteruitrij schakelaar (niet nodig)weet je misschien ook hoe je de oude spiegel loshaalt.
De regensensor doe ik maar als er een keer een nieuwe voorruit in moet.
Alvast bedankt!
Oke bedankt, is het nou eigenlijk wel op niet noodzakelijk om de grijze kabel van de binnenspiegel aan te sluiten?
De bruine en grijze kan ik vinden bij de stekker van de binnenverlichting en de geschakelde plus heb ik wel achter het dashboardkastje zitten.
Heb je misschien een korte handleiding van hoe je de regensensor werkend hebt gekregen?
Zit die grijze kabel die je moet aansluiten ook ergens achter het dashboard, ik ga daar toch met een 3 aderige kabel heen en dan kan ik hem beter daar aansluiten. Bij de sigarettenaansteker zit een zwart/grijze kabel voor het lampje daar is die ook te gebruiken?
En hoe krijg je eigenlijk de oude binnenspiegel eraf want dat wil ook nog niet echt lukken.
cd70 of dvd90 is meer tussen de 700 en 1000 euro :)
op marktplaats en ebay staan er wel, reken op zo’n 700~1000 euro voor eentje met kleurenscherm.
500€ lijkt me vrij optimistisch?
Je mag het toch wel altijd bijvullen met gele? Rood en groen mag je niet mixen maar rood-geel en geel-groen/blauw wel
als je geen insignia of astra j hoeft uit te lezen kan je ook gewoon een 1.33 pakken.
bij mij duurde het 3 weken.
met de corsa die hier staat haal ik toch echt 160~170 op de teller.
O wacht het gaat om de D en niet de TD, dan heb ik niets gezegd.
Ze horen 160~170 te halen op de teller.
Er is ook software in omloop die je niet hoeft te activeren en werkt met frimware 1.39
Dat is de software van november 2009
Kijk hier maar eens rond:
http://www.digital-kaos.co.uk/forums/f104/daar staan heel veel versies op.
Over de astra h:
Je kan alle fout codes uitlezen
je kan alle sensoren uitlezen en alles wat je kan programmeren is mooi meegenomen maar verwacht er niet veel van (in mijn astra-h is niet veel te programmeren bijvoorbeeld).ik heb hem zelf nu de firmware geupdate naar versie 1.39 en die werkt ook gewoon goed, dus het lijkt me dat die in jou link ook goed is.
Weet je van welke opel-dealer de auto orgineel vandaan komt? ik had zo ook nog mijn securitycode kunnen opvragen.
met die menu’s kan je verder niets, alleen lezen voor de rest niets.
Gloeistiften worden over het algemeen niet vervangen bij een beurt, pas als ze daadwerkelijk kapot zijn.
had het piet keizer stuk niet gezien wehe. Maar ik dacht: Helmond + sloop + loodsen met nummers = piet keizer.
Staat die bij piet keizers?
En ik ben behoorlijk van het uitproberen, het was alleen even een klus om de activeringscode van 090820b te kunnen vinden
Zojuist de op-com geupdate naar firmware versie 1.39. Vervolgens heb ik op-com versie 090714 geprobeerd en die werkt gewoon goed al zit er niet veel extra functionaliteit in voor de astra h maar ik kan hiermee wel de insignia van mijn vader uitlezen. Daarna had ik op-com versie 090820b geinstalleerd en die werkt ook gewoon goed al accepteert die om één of andere reden mijn security-code niet. Maar upgraden naar 1.39 hoeft dus geen probleem te zijn!
Bij mij lijkt hij wel te stotteren bij de 2000toeren sinds dat ik het plaatje er tussen heb al weet ik nog niet 100% zeker of het daardoor komt, het kan bij mij namelijk ook de roetfilter zijn. Ik ga het plaatje er weer uithalen en kijken of het dan weg.
nog niet, tenminste niet dat ik weet.
ja dat had ik ook geprobeerd maar dan ziet hij de dpf helemaal niet. Dan kan je niet eens de waardes uitlezen. Erg vaag. Het zou namelijk wel moeten kunnen.
Als het voor jou auto niet beschikbaar is zijn de onderdelen uitgegrijst. dus alles wat actief is kan je gebruiken de rest niet.
-
AuteurBerichten