Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
de egr zit rechtsboven bij je blok

Die kan je er gewoon afschroeven met in totaal 6 schroeven (4x 10mm en 2x 13mm), let wel op dat de twee pakkingen niet naar beneden vallen. Vervolgens kan je de egr in 2 delen uit elkaar halen met 4 torx schroeven, je ziet dan een klein pinnetje zitten. Je moet even kijken of dat pinnetje nog soepel op en neer gaat en je kan meteen al het roet uit de egr halen.
Als het pinnetje vast zit kan je het volgende doen:
http://members.quicknet.nl/arjan.koen/EGR_schoonmaken.pdfpinnetje van egr wat misschien vast blijft zitten, Ik had ooit exact het zelfde en stotterde bij 60-70 maar ook rond de 120.
Probeer eens de schakelaar bij de achterklep (rechts dacht ik) iets met de hand naar buiten te trekken.
de schakelaars van je lampjes controleren, die willen (vooral bij de achterklep) wel eens slecht werken.
zolang hij rijd gebeurt er inderdaad nog niets, maar ik ben wel benieuwd of het misschien opgelost is als ik bij eds ben geweest. Is die van jou gechipt speaker?
laten we daar maar op hopen. Die van mij heeft het ook en ik heb er weinig trek in om hier 1500 euro voor neer te leggen. Ik heb er een tijd geleden flink wat over lopen zoeken en het schijnt dus dat je 2 soorten “schavend” geluid hebt, en ik heb inderdaad ook gehoord dat de ene is op te lossen met een software update (ik heb het overigens ook alleen tussen de 2000 en 3000 toeren).
is wel te doen (heb het zelf ook gedaan bij een cd70). Je hebt de uhp4 nodig en een gid of cid display. Als je een cd70 hebt heb je sowieso een gid display.
Simaan hier op het opel-forum kan het vast ook voor je inbouwen.
het is vrij makkelijk te doen, je moet er dan een uhp4 inbouwen en de kabelboom maken + inprogrammeren. Zoek maar even op dit forum dan vind je er verschillende topics over met schema’s etc. Je hebt wel een gid of een cid display nodig.
het zou zo rond de 150 euro kosten als je het zelf inbouwt.
het ligt er ook een beetje aan of je een sport of “comfort” model hebt, bij de sport reageert het gaspedaal iets directer.
lak garantie is toch ook 12 jaar? (mits onderhouden bij de opel dealer)
31 maart 2010 om 20:25 In reactie op: keuze zafira 1.8 140 pk edition of 1.7 CDTi 125 pk edition #17649784de 1,7 is wel een zuinige en betrouwbare motor maar wel met een behoorlijk turbogat.
hij stond afgelopen donderdag ook in de nederlandse autoweek met een vergelijk tegen de vw touran met gas.
maar volgens mij waren er voor de astra j ook 2 steekmaten afhankelijk van het type motor.
hetzelfde als bij de insignia?? (5×120)
bij de astra j zijn er wel 2 type steekmaten (lekker makkelijk weer allemaal).
in ieder geval direct het overtollige olie eruit halen, te veel is erger dan te weinig.
250 euro voor het opnieuw monteren is overigens ook veel, ik zou ook naar een ander bedrijf gaan dan carglass.
die zul je zelf moeten maken, je kan een mid stekker van een vectra b gebruiken.
Zou je misschien kunnen vragen wat het was als ze het gevonden krijgen?
gewoon een 50km goed op de snelweg rijden ofzo, dan moet het er wel uit zijn.
en er is een nieuwe versie van op-com:
http://www.op-com.hu/Downloads_HU.aspx
nu nog wachten op een vertaling en crack
mja ze brengen daar een z19dtj (standaard 120pk 320nm) naar 400pk met 430nm kopper terwijl de bak maar 320nm aan zou kunnen. EDS heeft er schijnbaar wel een handje van om ooit te veel pk’s eruit te halen.
whehe, 3 links met dezelfde how-to :), maar dit scheelt inderdaad wel weer een nieuwe egr twv 200 euro.
allebei een 6bak inderdaad, in de astra h is dacht ik alleen maar een m32bak geleverd. Ik heb zelf bij eds ook een tuning programma laten maken (160PK 340nm) voor mijn z19dtj in de astra aangezien daar ook een m32 bak inzit. 430NM zou dan toch iets teveel van het goede zijn.
Het egr schoonmaken was we wel bekend maar niet ook het pinnetje :). Hij rookt nu ook veel minder.
ik had ook hetzelfde probleem met mijn egr en had hem gevonden en meteen even uitgeprobeerd aangezien de egr er toch nog af lag:
http://forum.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?t=85479
Het pinnetje loopt nu weer soepel! en nog veel belangrijker, de auto loopt nu ook weer perfect :wors . Ik denk dat hij al maanden niet meer helemaal goed was en ben er aan gewend geraakt, hij pakte pas fatsoenlijk op bij 2100 toeren en nu loopt hij vanaf 1500~1600 toeren weer helemaal perfect zonder inhouden/stotteren :).
Ik heb alle troep er overigens met heel fijn schuurpapier afgestuurd omdat het met remmenreiniger er niet af ging.
Ik vermoed dat de klep gewoon continu half open heeft gestaan. Ik had hem eigenlijk ook al afgedopt met zo’n pakking maar toch heeft dit geholpen :)
-
AuteurBerichten