Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
13 december 2012 om 19:17 In reactie op: helmer’s vectra V-line – Iets wat mij niet lekker zit ! #17993627
Volgens mij is die u-term 30 gewoon je accu spanning en de u-reference de dynamo. Als ik bij mij kijkt heeft die u-term 30 een waarde van 12.5 als de motor draait en de U reference: 14V (die laatste gaat een klein beetje mee op het toerental. Als de motor uit is heeft de U-reference een waarde van 0 bij mij en de u-term30 een waarde van 12V. Bij mij is de dynamo en accu overigens ook vrij recent vervangen.
EDIT:
Heb het eff opgezocht:Testmode: Dimming
Shows data regarding the control of the instrument illumination
Mode: PWM (Pulse Width Modulation)
U-Term 30:Voltage at permanent live supply to screen
Input: Dimming set-point from CIM
U-Reference:13.5V Value of reference voltage
Chart:100% Dimming value for display
LED:100% Dimming value for LEDs
LED / LCD Temp: Temperature of display
Brightness: ? Stays on 0000
Delay A/B: ? Stays on 0000dat scherm heeft dus niet direct iets te maken met de dynamo en kan dus een weerstand tussen zitten waardoor de waarde afwijkt.
of “half” clima zoals je het in de astra h ook kan hebben, wel de temperatuur automatisch maar niet de ventilator, misschien had de astra g dat ook.
handmatig:

sac (half automatisch).

ecc”

Fiat plaatje er tussen. Ondrrdeelnr staat hier wel ergens en ook een heel topic daarover. Je kan hem ook uit(dicht) programmeren
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Dan staat je verlichting gewoon continu aan, dat kan je dan net zo goed even programmeren, dan heb je helemaal geen nieuwe licthschakelaar nodig.
Het is ook de oplossing. Duw er een cd in en je probleem blijft weg. Het is een raar software probleem waar nooit een update voor is gekomen. Het enige andere alternatief is andere radio komen.
De stroom er volledig afhalen met een relais kan je toch geen oplossing noemen? Wat doe je dan met je instellingen die weggaan continu?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Heb je een kopie van dat stukje dan kan ik het denk ik zo zien.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Waarschijnlijk heb jij de can-bus kabels al bij je voeten stuk weggehaald. Dat is makkelijker dan kabels naar de uec leggen. Het komt op hetzelfde neer.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Dat met die cd is een bekend probleem.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Cd er in doen en het probleem is weg. De enige andere optie is de radio vervangen.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
7 december 2012 om 19:55 In reactie op: Lampje Motorelek, versnellingsbakelek, startbeveiliging,… #18075753de volgende keer kan je het beter wel eerst even uitlezen met de pedalentest aangezien er honderden foutmeldingen kunnen zijn al was deze wel vrij duidelijk.
Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
ik heb eff gekeken in epc maar dan moet je EY hebben die is voor een hittewerende voorruit en met lichtsensor. Wist niet dat je verschillende had.
Verstuurd van mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Dit zijn 308 remmen op 17″

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Nieuw zijn ze ongeveer 100 euro
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
De remmen van een 1.9d misschien? Dat zijn 308 remmen en makkelijk vindbaar. Opc zijn dacht ik 322
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
hmm, ik heb die schakelaars wel ooit open gehad en er zit gewoon één (oranje) ledje achter. Dan kan er goed iets mis zijn met je schakelaar inderdaad.
Als je met de tech-2 op op-com kijkt kan je ook de meetwaarden zien, dan moet je even kijken of de waarde van de sportknop veranderd als je hem ook indrukt.
nee gewoon oranje, volgensmij kan dat lampje ook niet van kleur veranderen. cv ledje is wel rood idd. Ik had eerst alleen de variant config veranderd en toen werkte het al.
uitlijnen kan veel doen.
Moet je even kijken wat het onderdeelnr is van de regensensor, dat kan je makkelijk zien door even dat kapje bij de spiegel eraf te halen, dat gaat redelijk gemakkelijk. Maar bij modellen van 2005(c2) met full-canbus is er volgens mij maar één regensensor met de lichtsensor ook geïntegreerd. Zit me nu wel te bedenken dat je het misschien in je rec moet programmeren voor je achterverlichting.
Ik denk alleen een nieuwe schakelaar erin, programmeren is niet nodig als de regensensor al geprogrammeerd is. Dit is namelijk dezelfde sensor.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Er is één manier om de olie goed te peilen en dat is de peilstok er dwars inzetten (in verticale richting zeg maar, ander zit één kant tegen de voorkant van de motor), de motor warm rijden, 5 minuten wachten en dan 1x peilen, dan lijkt het te kloppen. Bij mij komt de motor nooit boven de 90 graden altijd tussen de 83 en 87 graden.
Kwam dit tegen op een forum:
Owners handbook & Haynes both say 4.3 litres with filter change
Dat heb ik dus ook ooit gehad bij de opel-dealer, die bekeken het oliepeil en hij stond op half, ze wilde er meteen een liter olie bij doen, ik had het toen snel tegengehouden omdat ik dat dus wist van die peilstok en inderdaad bij nog een keer peilen zat hij gewoon netjes vol. Bij de 1.9cdti kan je beter afgaan op de oliepeilsensor (het gele lampje dus, niet het oliedruk lampje), die gaat vrij snel aan als het oliepeil iets zakt.
Je kan wel kijken of de km stand in de ecu en instrumentenpaneel gelijk zijn.
Die in de ecu is volgens mij niet opnieuw te programmeren.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Waar komen die vandaan?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Hoogte maakt nauwelijks uit. Het gaat om de breedte,profiel en rubber samenstelling.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Wat is het verschil met 205/55/16 volgens jou? Weet je wat het verschil is tussen een zomer en winter band?
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
-
AuteurBerichten